Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

automaat afstellen

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heey dtber's


van morgen ff gebeld met een revisiebedrijf voor me w200 maar tijdens het gesprek begon hij over het afstellen van de a-727 automaatbak. de rembanden enz. dat wist ik al maar me oren begonnen te klapperen toen hij begon over de drukafstelling. ik heb niet echt mee gekregen hoe dat moet maar nu was de vraag weet iemand daar ook meer van? en zo ja hoe moet dat?

groeten,

klaas-jan (beundehaas)




Edited By beundehaas on 1200518171
groet'n oet ainrom
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Het staat beschreven in de DODGE-bijbel .
blz 21-92 tot 21-209 loadflite transmission a-727

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

hallo jan,

die dodge bijbel heb ik niet. dus vandaar.
maar zou je mij kopietjes kunnen sturen van die pagina's?

groeten,

klaas-jan
(beundehaas)
groet'n oet ainrom
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Kan niet kopieeren.
Ik heb geen kop.apparaat.
Je moet ook gereedschap hiervoor hebben.(anders 16 feb in Lunteren)

Gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

bovenste hevel van de automaat die van het gaspedaal afkomt moet iets voor t midden staan bij stationair en bij gas geven moet die hevel dan naar achteren gaan :bij ferme en harde inkomen van de versnelling is druk te hoog bij geen voelbaar inkomen is druk te laag bij te lage druk verbranden jou platen op korte termij
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Heren

Waar Klaas-Jan het overheeft is Hydraulic pressure test.
Dit is waar het revisiebedrijf het over heeft gehad.
Dus als jullie je bijbel openslaan op blz 21-105 tot 21-107 daar staan de drukken in die selector in "1"
"2" ----"D"-----reverse namelijk moeten hebben.
Dit is iets anders als de kickdownband en de low en reverseband.

gr Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

hallo,


inderdaad jan heeft gelijk, maar met de kickdown stang komt me ook een beetje onbekend voor. nu is het zo bij mij: de hevel van de bak staat naar voren als het gas dicht is, en de hevel staat helemaal naar achter als het gas vol open is. hij schakeld met een hele zachte overgang. maar met volgas met een tikje. vorige week heb ik maar even de bak olie en filter ververst en de olie was zwart.
daar had ik het dus over met het revisiebedrijf. kan dat komen van die kickdown??


groeten,


klaas-jan
groet'n oet ainrom
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Nu heb je het over het mechanisch schakelen van de bak(automatisch)?
Gaat hij wel in zijn kickdown cq heb je wel een kickdown?

Jan
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
american-rules
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
Locatie: Tilburg

Bericht door american-rules »

De automaatbak-olie moet bloedrood zijn , zo niet is er iets aan de hand in de bak. Dit kan duiden op oa slijtage van je rembanden.

J-P.
NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!!
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja zo is dat bij zwarte olie hebben de rem banden overmatige slijtage of slip gehad ,strakker af stellen dus ,ik zou die bovenste hevel iets meer naar achteren zetten en de achteruit rem band kun je stellen als carterpan verwijderd is ,bout aandraaien met 10nm en dan twee hele slagen terug dan contra moer weer vast zetten klaar
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

bastian

hoe kom jij aan die 10nm(100inch-pound)?
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

dat staat in de dodge service manual : 72 Lbs Pounds dat is maar heel weing gewoon handvast , als je Nm gereedschap hebt is dat tussen 8 a 10 Nm vastdraaien
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

het is beter de juiste voor geschreven waarden aan te houden
blz 21-116 low and reverse band
hier staat 72 inch-pound(7.2nm)

ben gelukkig in bezit van div. momentsleutels
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

maar waarom vermenig vuldig je dat getal dan keer nul komma tien ? Bij mij weten is moet dat nul komma elf zijn !
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ben je altijd zo vroeg op?
Je heb gelijk het moet 0,113 zijn,mijn fout :blush:
dan kom je inderdaad bij jou 8 a 10 uit
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Plaats reactie