Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Slippende en schokkende versnellingsbak - Probleem met automaat na off road vakant

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
99-1117741604

Bericht door 99-1117741604 »

Ik heb een dodge ram 2500 TD 4x4 quad cab automaat uit 2001. Vorige maand heb ik een off road trip naar en in Marokko gedaan en op de terugweg begon de automaat ineens wat gek te doen. Als de motor warm is, slipt de bak eventjes heel erg, grijpt dan aan en doet het vervolgens als normaal tijdens het rijden. Als je daarna stil gaat staan lijkt alles gewoon en dan geeft die ineens een duw als of je van N naar D schakelt met je voet niet goed op de rem.
Ik heb intussen de olie en filter laten vervangen (na het lezen van dit forum had ik dat misschien zelf moeten doen) en dat heeft wel een klein beetje geholpen, maar het probleem is er nog steeds. Intussen heb ik ook gelezen dat er vaker problemen met de automaat zijn. Mijn vragen zijn dan ook of iemand dit probleem kent, wat er aan gedaan kan worden en als dit probleem vervanging van de bak (of revisie) vereist of het dan niet verstandiger is om om te bouwen naar een handgeschakelde uitvoering als dat kan.