Pagina 1 van 1

Geplaatst: 19 jan 2012 22:17
door Laurens
Hallo dodgers,

Ik moet bijna elk jaar mijn voor- wiellagers vervangen, waarschijnlijk omdat ik met wat grotere banden rijd en de hubs behoorlijk verleten zijn.

eigenlijk wil ik het hele unitbearing systeem vervangen voor lagerssyteem met stel mogelijkheden.

iemand enig idee voor een goede en goedkope oplossing?

lagers en nieuwe hubs + roters kosten al snel zo'n 600 euro bij elkaar. elk jaar voor 200 euro aan lagers, en al het werk dat je ermee hebt is ook niet alles

alle ideeën zijn welkom




Edited By Laurens on 1327007895

Geplaatst: 20 jan 2012 08:28
door 76 w200
he laurens
is een andere vooras geen optie?

gr ed

Geplaatst: 20 jan 2012 10:54
door Laurens
In principe is een andere as een optie,

makkelijker zou bijvoorbeeld een knuckle swap zijn, maar naar het schijnt is dodge spul niet met andere merken uit te wisselen is,

ook moet het een 8 lug blijven, aangezien de velgen.

Heeft iemand al eerder een kuckleswap uitgevoerd, of is het de moeite waard om nieuwe huds met roters te kopen?

Geplaatst: 20 jan 2012 11:47
door Robbie
Dana 60 vooras zoeken, maar zitten je banden wel in het hart van je lagers?

Geplaatst: 20 jan 2012 12:41
door Laurens
Dana 60 kost wel erg veel, (of iemand moet een betaalbare hebben liggen;)

en hoe weet je of je banden in het hart van je lagers zitten?

Ik rijd met pro-comps 33 inch all terrains op 8 j velgen, 16 inch (american racing)

wel zijn het 12,5 brede banden, ik vermoed zelf dat de lagers snel slijten i.v.m.

versleten hubs




Edited By Laurens on 1327059704

Geplaatst: 20 jan 2012 12:55
door Robbie
Ik heb de zelfde velgen met 33 inch!
Welke lagers heb je dan? Als je SKF hebt is dat je probleem, die moet je stellen en dat gaat niet!

Geplaatst: 20 jan 2012 13:12
door Laurens
Eerst wel, nu timkin slijt wel minder hard!

Geplaatst: 20 jan 2012 18:39
door Robbie
Ik neem aan dat je de speling voelt als je onder/boven aan je wiel trekt. Maar als je fusee's speling hebben voel je die ook he!

Geplaatst: 20 jan 2012 18:48
door Laurens
De rest is nagenoeg gespelingsvrij,

allemaal gecheckt, vervangen etc.

zit hem puur in de lagers,

oftewel, is het handig 600 euro voor nieuwe lagers en hubs neer te tellen,
of beter te besteden aan een andere setup waardoor ik de lagers kan stellen,

Mijn W400 heeft een dana 60 vooras, die kan je zonder problemen stellen, maar die is nog niet rijklaar voor grote afstanden, en brandstof verbuik niet optimaal (440 blok)

Geplaatst: 20 jan 2012 19:41
door Robbie
600 vindt ik wel erg veel ??? Moet goedkoper kunnen!

Ik zou een rondje bellen met de bekende handelaren in onderdelen, als de een hoort dat de ander goedkoper is kan er vast wel wat van de prijs af!