Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

vreemd gebonk

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
bun
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:49
Locatie: Leerdam

Bericht door bun »

Hey allemaal.
Ik heb een W200 aangeschaft waar de voorste aandrijfas niet onder zat. Ik had hem er wel bij gekregen maar hij was helemaal naar de kl*te. Heb hem opgelapt en eronder geplaatst. Toen had ik en vreemd gebonk onder de auto. Ik kreeg had advies de tussenbak na te kijken. Is reeds gebeurt, bak in orde en nog steeds hetzelfde gebonk :angry: Toen kreeg ik het idee om het diff. eens na te kijken. Deze was ook verrot (vrijwel alle tanden lagen er los in ??? ) Ondertussen heb ik er een andere vooras onder hangen en misschien raad je het al............................ NOG NIET GOED!!!!!!!! Ik heb geen idee meer wat het zou kunnen zijn. Het bonken is alleen tijdens het optrekken en zit echt voor onder de auto. Kan iemand mij misschien helpen. Ik begin langzaam gek te worden :joker:

Alvast bedankt, Willian.
M'n DODGE maakt meer kapot dan je lief is

'76 Dodge W200
'85 Suzuki Camouflai (samurai)
'95 Pointer fiets
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Bladveren. kruisjes. motorsteunen. uitlaten tegen spruitstuk.
98-1045938488

Bericht door 98-1045938488 »

Kijk of de kruisjes in 1 lijn staan.

gr barry
bun
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:49
Locatie: Leerdam

Bericht door bun »

Bedankt voor de tips :D Maar ik ben er vanavond mee verder gegaan en kwam erachter dat het toch in de tussenbak zit. Ik heb de aandrijfas naar achter er onder uit gehaald en toen werd het gebonk en de herrie dubbel zo erg. Volgens mij is het 3de diff. dan uitgesloten(aangezien de achter as weg is) en blijft alleen de ketting over. Is dit mogelijk, hoeveel speling mag erop zitten en is het een duur grapje om deze nieuw te kopen???????????
M'n DODGE maakt meer kapot dan je lief is

'76 Dodge W200
'85 Suzuki Camouflai (samurai)
'95 Pointer fiets
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Het is heel goed mogelijk dat het de ketting is zeker omdat wanneer je de voorste as er tussen uit haalt,het bonken over is.Heb precies het zelfde gehad,was bij mij ook de ketting.De ketting is bij summit te koop en het is te doen om m te vervangen,ben zelf allen tegen een goede bak aangelopen en ben er dus niet verder mee gegaan.De preciese speling weet ik niet,maar dat zal misschien een paar mm mogen zijn.
Gr Huig....
bun
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:49
Locatie: Leerdam

Bericht door bun »

thanx. zal dan toch de ketting maar ff checken. heb ik weer iets te doen.:D
M'n DODGE maakt meer kapot dan je lief is

'76 Dodge W200
'85 Suzuki Camouflai (samurai)
'95 Pointer fiets
Plaats reactie