Hoi hoi,
Bij de garage werd geconstateerd dat het kruisje linksvoor speling heeft, beide wiellagers en beide stuurkogels speling hebben!! (oeps....) vervangen dus!
(de auto bonkt soms op de snelweg)
Hij gaf aan dat ik ook kon kiezen voor een nieuwe steekas incl. differentieel met nieuwe schijven, blokken etc. voor 1400€ incl. montage... en 1000,-€ als ik het zelf wilde doen. (slik) (overigens geen kwaad woord over de garage want waren super relaxed/kundig/behulpzaam)
Nu denk ik dat je voor 1000,- een hoop zelf kan doen....(Onder andere de hele dodgeclub nederland uitnodigen met gratis eten/drinken incl. onderdelen en met z'n alle de onderdelen vervangen hihihi )
afijn ben van plan om het zelf te doen. ik heb al wat rond gekeken en volgens mij heb is het moeilijkste om de wiellagers te vervangen...ik heb geen pers, maar las een verhaal van Gerhart (http://www.dtbweb.nl/cgi-bin/ib3/ikonbo ... T;f=27;t=2) wat mij hopelijk ook gaat lukken... heb ook geendriepoots poellietrekker maar die zou ik wel even kunnen kopen.
nu heb ik volgens mij het volgende nodig:
wiellagers 4x type skf : 32011X
Seal voorwielen 2x : SKF26153 (zal w.s. 2 paar zijn? )
linksvoor kruisje: Precision 371 zonder smeernippel
stuurkogels voor : pn onbekend Co oskam / C&P bestellen.
--------------------------------------------------------------
Nu heb ik ook gelezen over "seals" op de wielen, die er ook bijgezet, maar ik kan nog niet zien waar deze moeten. normaal heb je ook een "keerring" die de olie tegenhoudt, is dit vergelijkbaar?
Waarom kan ik kiezen uit kruisjes met/zonder smeernippel, wat is aan te raden? (er zit nu met smeernippel)
mis ik wat?
welke volgorde kan ik het beste aanhouden?
alvast bedankt voor de tips en aanvullingen!
Edited By joyrider on 1250000032
wiellagers - vergeet ik iets?
ff rondhoren of je die nergens kan binnensteken voor een prijsje.
heb ik destijds ook gedaan. men hele vooras is kapot, en een nieuwe was 1900€ zonder montage.
nu heb ik de hele as gewoon laten uit elkaar halen en elk los onderdeel dat kapot was laten vervangen.
voor een 1500€ werd de vooras in orde gezet, men motor afgeregeld, remmen volledig in orde gezet ...
heb ik destijds ook gedaan. men hele vooras is kapot, en een nieuwe was 1900€ zonder montage.
nu heb ik de hele as gewoon laten uit elkaar halen en elk los onderdeel dat kapot was laten vervangen.
voor een 1500€ werd de vooras in orde gezet, men motor afgeregeld, remmen volledig in orde gezet ...
Als je een kruisje met smeernippel hebt, kun je die pas monteren als de steekas weer in de as zit.
Als je 'm eerder monteert, krijg je het kruisje niet door het huis heen.
Voor de rest: werkwijze is al vaak hier besproken. Zoek even op "kruisje" en "voorwiellagers".
Edited By Gerhart on 1250016268
Als je 'm eerder monteert, krijg je het kruisje niet door het huis heen.
Voor de rest: werkwijze is al vaak hier besproken. Zoek even op "kruisje" en "voorwiellagers".
Edited By Gerhart on 1250016268
Gerhart