Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Motorblok starten

Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

As is gedraaid, staat nu perfect.
Nu heb ik hem al een aantal keren gestart. Hij start verder ook prima, maar hij heeft ergens een tik in het blok.
Dat mag toch eigenlijk niet kunnen voor een nieuw blok, wel?
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Of kan dit wel nog met afstellen te maken hebben?
Je hoort het namelijk niet als hij op hetzelfde toerental blijft hangen. Maar geef je gas bij dan tikt hij ergens.




Edited By Bommel on 1276789486
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

http://www.youtube.com/watch?v=jE4iKHLApOQ

Weet niet of het goed te horen is, maar luister even nadat ik een keer met het gas gespeeld heb.
Direct daarna hoor je het tikken.
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

tikken komt hoogstwaarschijnlijk doordat de hydraulische klepstoters nog leeg zijn, dit duurt een tijd en dan gat het vanzelf over.

arjan
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Was het een nieuw opgebouwd blok? met nieuwe nokkenas erin? Dan heb je een speciale inloopprocedure.
Starten en 20 minuten op ik dacht min. 2500 toeren laten lopen zodat je nokkenas en lifters op elkaar in kunnen lopen.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ton schreef:Was het een nieuw opgebouwd blok? met nieuwe nokkenas erin? Dan heb je een speciale inloopprocedure.
Starten en 20 minuten op ik dacht min. 2500 toeren laten lopen zodat je nokkenas en lifters op elkaar in kunnen lopen.
En dan een beetje met de toeren wisselen tussen de 2500 en 3000. Dus niet 20 minuten op hetzelfde toerental houden.
Gerhart
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

was inderdaad een nieuw opgebouwd blok. Ok dat hebben ze me niet vertelt tijdens de aankoop. Maar ik zal het eens proberen. Bedankt jongens.
Moet ik het blok hiervoor eerst fatsoenlijk afstellen met een stroboscoop? Of gaat dat ook zo die 20 min?
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ik zou hem eerst goed afstellen
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Niet te lang laten lopen voordat je dat inlopen doet.
Even zo afstellen dat 'ie niet pingelt of knalt, dan laten inlopen, afkoelen, olie vervangen en daarna echt afstellen.

Nokkenassen zijn daar vrij gevoelig voor.
Gerhart
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

op hoeveel graden hebben jullie hem afgesteld zonder en met vacuümvervroeging?
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Heb je de motor,zelf samengesteld of heb je hem zo gekocht?nieuw/gereviseerd?
en waar komt hij vandaan,want meestal hebben deze motoren al een inloopperiode
achter de rug.
Dit kan je zien op de bijgeleverde papieren.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Ik heb alleen het inlaatspruitstuk, waterpomp,etc erop moeten bouwen.
Nu heb ik hem dus afgesteld op 8 graden voorontsteking, met de vacuumslang aangesloten.
De 20 min op plus minus 2500 toeren laten draaien, maar het geluid blijft hetzelfde.
Elke keer bij gas geven, en als de motor daarna terugzakt in toeren komt het tikken.

Verder is de oliedruk prima, deze is namelijk 75 PSI. Dus dat zit wel snor dacht ik zo.
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

nogmaals,mijn vragen zijn niet beantwoord
Maar zo te zien aan de oliedruk en graden voorontsteking moet er niets tikken.
zitten er ook headers op?
zet ook een foto van de motor erbij




Edited By JAN/DODGE on 1276942065
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste Jan,

Hier een paar foto's van het blok.
Er zitten ook Headers op. Het lijkt of het geluid ergens bij achterzijde blok, of de versnellingsbak zit.
Ik zag gisteren dat er iets te weinig olie in de bak zit, maar ik weet niet of het geluid daardoor zal komen. Er zit wel een nieuwe koppelomvormer in.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Problem solved......
De beschermplaat van de Torque converter zat schijnbaar niet 100% goed.
Heb deze een beetje verbogen, en het geluid is weg......foutje bedankt.....
Hier baal ik wel van, wat een stomme fout..

Evengoed bedankt jongens....




Edited By Bommel on 1277032964
Plaats reactie