Pagina 1 van 1

Geplaatst: 12 dec 2005 11:25
door Edo
Een vraag aan de techneuten.
Op dit moment komen weer alle krantenberichten van de teams die meedoen aan de Parijs-Dakar. Ik vroeg mij af, waarom je nooit een auto met een automaat ziet.

Ik kan mij voorstellen dat een automaat niet wenselijk is bij een normale rally, omdat er veel en vooral snel geschakeld moet worden, maar in zo'n "lange afstanden rally" maakt dat toch weinig of niets uit?

Onze auto's doen het lekker in de bagger, maar welke veranderingen zouden er moeten plaatshebben als je er de woestijn mee in zou gaan? Oliekoeler? Extra pakkingen? Of niet zeuren en gewoon kijken waar het schip strandt?

Geplaatst: 18 sep 2007 22:58
door bastian
extra koeler monteren voor de motorkoeler en deep pan monteren (van b&m ?) kennis van mij is naar libie gweest met normale uitvoering van automaat dus t moet kunnen.

Geplaatst: 20 okt 2007 19:49
door bastian
maarrrrr hoevaak hoor je niet: automaat kaduuk door oververhitting ? m a w verbrande automaat.

Geplaatst: 21 okt 2007 21:53
door Vaporized
Oliekoeler is altijd wel verstandig mocht je de bak gaan belasten door bv Terreinrijden of veel met een aanhangert erachter :) of gewoon veel lading in de bak....

Ik wil zelf ook nog een extra koelert hebben en een B&M Deeppan, maar daar moet wel voor gespaart worden.