Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

727 Torqueflite in de woestijn - Woestijnrally met automaat?

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Een vraag aan de techneuten.
Op dit moment komen weer alle krantenberichten van de teams die meedoen aan de Parijs-Dakar. Ik vroeg mij af, waarom je nooit een auto met een automaat ziet.

Ik kan mij voorstellen dat een automaat niet wenselijk is bij een normale rally, omdat er veel en vooral snel geschakeld moet worden, maar in zo'n "lange afstanden rally" maakt dat toch weinig of niets uit?

Onze auto's doen het lekker in de bagger, maar welke veranderingen zouden er moeten plaatshebben als je er de woestijn mee in zou gaan? Oliekoeler? Extra pakkingen? Of niet zeuren en gewoon kijken waar het schip strandt?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

extra koeler monteren voor de motorkoeler en deep pan monteren (van b&m ?) kennis van mij is naar libie gweest met normale uitvoering van automaat dus t moet kunnen.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

maarrrrr hoevaak hoor je niet: automaat kaduuk door oververhitting ? m a w verbrande automaat.
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Oliekoeler is altijd wel verstandig mocht je de bak gaan belasten door bv Terreinrijden of veel met een aanhangert erachter :) of gewoon veel lading in de bak....

Ik wil zelf ook nog een extra koelert hebben en een B&M Deeppan, maar daar moet wel voor gespaart worden.
Proud Dodge W200 Owner
Plaats reactie