Geplaatst: 05 sep 2005 23:07
Mijn Dodge trilt altijd een beetje, vooral bij wat hogere snelheden. Ik had dus besloten mijn askruisjes te vervangen.
Toen ik de as er onderuit haalde viel mij op dat de askruisjes niet parallel stonden. Wat ik bedoel: Als ik het achterste askruisje waterpas leg dan zie je een + uiteraard, maar de voorste askruis lag dan meer in de richting van een X...
Nu zegt iemand: dat hoort niet zo: als de één een + is moet de ander ook een + zijn zeg maar. Maar: is dat wel zo? Zou dit mijn trillingsprobleem kunnen verklaren? Of moet ik het vooral zo laten omdat de as immers gebalanceerd is..? Ik ben er een beetje bezorgd en onzeker over: of de spline er aftrekken en er zo op zetten dat aan allebei de kanten de askruis waar hij in de as steekt precies op één lijn liggen of hem zo houden dat hij net een tandje of 3 ernaast zit...
Of moet het nog heel anders zitten?
Toen ik de as er onderuit haalde viel mij op dat de askruisjes niet parallel stonden. Wat ik bedoel: Als ik het achterste askruisje waterpas leg dan zie je een + uiteraard, maar de voorste askruis lag dan meer in de richting van een X...
Nu zegt iemand: dat hoort niet zo: als de één een + is moet de ander ook een + zijn zeg maar. Maar: is dat wel zo? Zou dit mijn trillingsprobleem kunnen verklaren? Of moet ik het vooral zo laten omdat de as immers gebalanceerd is..? Ik ben er een beetje bezorgd en onzeker over: of de spline er aftrekken en er zo op zetten dat aan allebei de kanten de askruis waar hij in de as steekt precies op één lijn liggen of hem zo houden dat hij net een tandje of 3 ernaast zit...
Of moet het nog heel anders zitten?