Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

versnellingsbak - iets is er los maar .........

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

dag mede dodgers,na een aantal mailtjes met maui en gerhart plaats ik mijn verhaal nog maar eens op het forum om te kijken of er nog andere zijn met eventuele oplossingen.het probleem is de achteruitversnelling ik kan hem erin zetten maar hij rijdt niet meer.ik heb de olie gecheckt en die was op peil en een mooie heldere kleur.dus wilde ik de rembanden afstellen ,ik haalde de bak eraf en het filter en ik kwam dus in die bak een plaatje tegen van ongeveer 5 op 3 cm,nu blijkt dat dus volgens gerhart een drukklep te zijn van de rembanden,nu is mijn vraag hoe kan je zien of hij er gewoon uit is geschoten of eventueel afgebroken is,ik weet dus niets van versnellingsbakken de dingen die ik nagekeken heb komen rechtstreeks van het forum.ik hoop dat ik iets meer te weten kom via jullie......alvast bedankt :(
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik had dus inderdaad al met Dakota gemaild, maar we kwamen er niet helemaal uit.
Volgens mijn informatie zou het de verbindings strip tussen de hefboom en de "low reverse" band kunnen zijn.
Of dat werkelijk zo is en wat de oorzaak van losraken kan zijn, weten we dus nog niet.
Ook het oplossen????

Bijgaand twee plaatjes met het onderdeeltje; volgens mij dus de "strut" op het onderste plaatje.
Bijlagen
samenstel.JPG
(0 Bytes) 1160 keer gedownload
Gerhart
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Volgens mij is het mogelijk dat wanneer de stelbout te ver los gegaan is,of wanneer de spelling zo groot word dat dat plaatje er uit kan.Wanneer je de bak demonteerd hoef je de bout namelijk niet geheel los te draaien om dat plaatje eruit te halen zodat je de rembanden weg kan halen....Als we het over het zelfde plaatje hebben natuurlijk..
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

hey mensen,,bedankt alvast hier kan ik denk ik wel wat mee ,vab de week gelijk weer er onder en probereb te fiksen,ik hou jullie wel op de hoogte nogmaals bedankt

gr dick
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

even weer een vraag ,ik heb dus de bak eraf gehaald en de olie filter,maar!!! nu komt het er zit nog een "plaat "tegen aan met allerlei gaatjes en groeven kan ik die zonder in de problemen te komen los halen ,want nu kan ik nog niet bij die band.groeten dick ??? :lookaround:
Bijlagen
versnellingsbak_002.jpg
versnellingsbak_002.jpg (27.51 KiB) 2760 keer bekeken
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Ja,die kan je in principe zonder problemen los halen,alleen de wat dikkere schroeven met ring eronder meen ik los halen en hij komt los.Zolang je de 2 helften maar niet gaat splitsen!
Suc6,gr Huig...
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

bedankt alvast voor de info,ik ga er morgen gelijk weeraan beginnen,ik laat nog wel horen hoe het is gegaan.

gr dick :withstupid:




Edited By dakota on 1123592677
Bijlagen
humor024.jpg
humor024.jpg (20.82 KiB) 2760 keer bekeken
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Het kan zijn,maar dat weet ik niet zeker meer,dat je de hendeltjes van de kickdown en de schakel ook los moet maken,kunnen er trouwens maar op 1 manier weer op terug,suc6,
gr Huig.
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

ik ben er nu achter,mijn low-reverseband is gebroken ,maar nu de 100.000 euro vraag,is hij te vervangen of moet er een andere bak onder,als dat zo is zal het nog een tijd duren voor ik rij denk ik,maar ja dat zien we dan wel weer.

gr dick
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Hij is te vervangen,maar dan zal je bak er toch ook onder vandaan moeten,dus dat maakt niet uit.Weet alleen niet of zo'n band los te koop is of dat je een compl.revisie set moet aan schaffen.Of op zoek gaat naar een knappe gebruikte,alhoewel je er dan ook niet zeker van bent hoelang die mee gaat!Suc6 man,
gr Huig...
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Huigie schreef:Hij is te vervangen,maar dan zal je bak er toch ook onder vandaan moeten,dus dat maakt niet uit.Weet alleen niet of zo'n band los te koop is of dat je een compl.revisie set moet aan schaffen.Of op zoek gaat naar een knappe gebruikte,alhoewel je er dan ook niet zeker van bent hoelang die mee gaat!Suc6 man,
gr Huig...
Wat Huig zegt, en wanneer je de kapotte bak hebt liggen, zou je die op je gemakje op kunnen knappen (zonder haast)

groet Maui
Plaats reactie