Pagina 1 van 2

Geplaatst: 27 okt 2010 23:49
door ikke
In het filmpje is een hard tikkend geluid te horen dat de laatste tijd steeds erger word bij het hard optrekken.
De voorste aadrijfas is compleet gereviseerd.Dus dat kan het niet wezen.
Ik denk zelf aan de ketting v/d tussenbak. Is deze te stellen of kun je deze vervangen.
Patrick
[IMG]http://i1043.photobucket.com/albums....MG]

Geplaatst: 28 okt 2010 08:30
door lucadee
hoi,

ik heb hetzelfde aan de hand gehad,bij mij was toen de flexplaat gebroken.
ik zou daar eens naar kijken.


greetzz
luc

Geplaatst: 28 okt 2010 09:10
door country4all
Ketting is niet te stellen,maar ik heb wel een adres waar ze te koop zijn ???

http://www.rockauto.com/catalog....e=10643
1976 DODGE W200 PICKUP 5.2L 318cid V8 2BBL (E) OHV : Transmission-Automatic : Drive Chain Wiki Price
CLOYES Part # 10005 High Performance
Transfer Case Drive Chain; 3/8 in. Pitch Chain; New Process 203 Transfer Case

* Non-stock item--shipping delayed up to 2 business days
$123.79 in euro 90 knaken.
Add to Cart
suc6 :;):

Geplaatst: 28 okt 2010 14:51
door JJF Naus
Hier ook, jaren geleden, flex-plate.. ik had daar ook nog wat atf lekkage bij...

Jax.

Geplaatst: 28 okt 2010 18:10
door skiere
wat is de flexplaat, en waar zit die??

Geplaatst: 28 okt 2010 18:17
door ikke
Ik ga vanavond ff kijkenof tie kapot is.
Hij zit tussen de automaat en het blok.
Als je er onder kijkt zie je een klein inspectieplaatje .Deze los halen aan de voorkantbij de poelie rond draaien.
Patrick

Geplaatst: 28 okt 2010 19:05
door Robbedoes
country4all schreef:Ketting is niet te stellen,maar ik heb wel een adres waar ze te koop zijn ???

http://www.rockauto.com/catalog....e=10643
1976 DODGE W200 PICKUP 5.2L 318cid V8 2BBL (E) OHV : Transmission-Automatic : Drive Chain Wiki Price
CLOYES Part # 10005 High Performance
Transfer Case Drive Chain; 3/8 in. Pitch Chain; New Process 203 Transfer Case

* Non-stock item--shipping delayed up to 2 business days
$123.79 in euro 90 knaken.
Add to Cart
suc6 :;):
Reken daar dan ook maar nog zo'n 100 euri aan transportkosten en invoerrechten bij.

Overigens: het is volgens mij alleen zinvol om een nieuwe ketting in de transfercase te plaatsen als de tandwielen waar de ketting overheen loopt nog goed zijn.

Het is naar mijn mening beter om de tandwielen en de ketting als 1 geheel samen te vervangen.
Een goede ketting op versleten tandwielen plaatsen betekent nl dat de ketting veel sneller slijt.

:cool:

Geplaatst: 28 okt 2010 20:11
door ikke
De flexplaat is niet kapot, gelukkig!
Dus.... is het dan toch de tussenbak? (ketting)

Geplaatst: 29 okt 2010 07:32
door Robbedoes
Uitlaatspruitstuk (headers) en/of afdekplaat van de egr en/of inlaatspruitstuk al op lekkage gecontroleerd?
Ik had een lekkend inlaatspruitstuk (in het midden aan elke kant) en dan klinkt het net alsof je in een oude sleepboot met een lange slagmotor zit.
:cool:

Geplaatst: 29 okt 2010 08:44
door country4all
Wat Rob zegt zul je even moeten kijken naar de tandwielen,maar vervoer en invoerechten zijn niet zo duur zie bijgevoegde info.

Available Carts: 2010-10-26 09:53:49
Part Price Core Quantity Total Remove
1976 DODGE W200 PICKUP 5.2L 318cid V8 2BBL (E) OHV
Transmission-Automatic : Drive Chain
CLOYES Part # 10005 High Performance
Transfer Case Drive Chain; 3/8 in. Pitch Chain; New Process 203 Transfer Case
* Non-stock item--shipping delayed up to 2 business days
€89.10 €0.00 €89.10
Subtotal €89.10
Country: Netherlands Postal Code:6223BD
Shipping: International Economy (€15.54) Total €104.64
How Did You Hear About Us?

Continue Shopping Check Out :;):
suc6

Geplaatst: 29 okt 2010 12:48
door Gerhart
Zou ook eens naar de homokineet van de voorste tussenas kijken.
Je zegt dat deze is vernieuwd, dus de kruisjes zullen het niet zijn. Als ik het goed zie, is je auto verhoogd. Bij mijn Dodge liep de homokineet aan omdat deze net te ver geknikt stond. Dit was nadat ik 'm verhoogd had. Als je gewoon rustig reed, gebeurt er niks. Als je flink gas gaf, kwam de Dodge voor uit de veren en liep de homokineet iets aan.
Ik kon het zien door de Dodge uit de veren te lichten (de krik dus onder het chassis en niet onder de as). Je kon aan de kale plekken zien waar hij aanliep. Ik heb toen de oren van de homokineet iets afgeslepen; probleem opgelost.

Geplaatst: 29 okt 2010 19:02
door ikke
Robbedoes schreef:Uitlaatspruitstuk (headers) en/of afdekplaat van de egr en/of inlaatspruitstuk al op lekkage gecontroleerd?
Ik had een lekkend inlaatspruitstuk (in het midden aan elke kant) en dan klinkt het net alsof je in een oude sleepboot met een lange slagmotor zit.
:cool:

In die lekkages geloof ik niet zo,want bij het geluid voel je tegelijk kleine schokjes.
Maar bedankt voor het meedenken.
Patrick

Geplaatst: 29 okt 2010 19:06
door ikke
Gerhart schreef:Zou ook eens naar de homokineet van de voorste tussenas kijken.

Ik ga morgen mijn chassis opkrikken om dit te controleren.
Maar ik heb geen aanlopen ontdekt bij de revisie van de aandrijfas.
word vervolgd!
Patrick

Geplaatst: 29 okt 2010 20:19
door Dikkiedik
Toch klinkt dit wel heeeel erg naar een versleten/te slappe ketting van je tussenbak hoor. Ik heb nl precies hetzelfde gehad. Ketting ligt inmiddels klaar, net als de rest van de auto die in onderdelen ligt :D

Groeten Dick

Geplaatst: 30 okt 2010 18:42
door ikke
Ik heb het chassis opgekrikt en de homokineet nagekeken maar deze loopt niet aan, zoals gedacht.
Kan ik de ketting controleren als de tussenbak er nog onder zit.
Welk deksel moet er dan open?
Het vierkante of de ronde.
Patrick