Kraken vooras bij sturen - Kraken vooras bij sturen
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Staat je tussenbak goed,dus niet gelockt.
Fuseekogels zit daar geen speling in.
Kruisjes aandrijfas kraken ook behoorlijk bij het sturen als die stuk zijn.
suc 6 met zoeken. :;):
Fuseekogels zit daar geen speling in.
Kruisjes aandrijfas kraken ook behoorlijk bij het sturen als die stuk zijn.
suc 6 met zoeken. :;):
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

De kruisjes zijn aan beide zijde vervagen. Het heeft wat moeite gekost voordat ze vervangen waren.
De steekas aan de rechterzijde zat het kruisje van vast dus ik denk dat dat wel verbetering zal brengen.
Het enigste is nu, alles zit terug gemonteerd maar nu kraakt het linker voorwiel. Deze loopt ook vrij zwaar. Ik denk dat er iets met de lagers niet goed terug gemonteerd is.
Nu is mijn vraag; De laatste cup die er in de naaf tikt (als eerste bij terug monteren) hoever moet die naar achter zitten. Moet die gelijk met de voorzijde of de achterzijde van de dikkere ring in de naaf?
De steekas aan de rechterzijde zat het kruisje van vast dus ik denk dat dat wel verbetering zal brengen.
Het enigste is nu, alles zit terug gemonteerd maar nu kraakt het linker voorwiel. Deze loopt ook vrij zwaar. Ik denk dat er iets met de lagers niet goed terug gemonteerd is.
Nu is mijn vraag; De laatste cup die er in de naaf tikt (als eerste bij terug monteren) hoever moet die naar achter zitten. Moet die gelijk met de voorzijde of de achterzijde van de dikkere ring in de naaf?
ik bedoel de ring die je als eerste terug monteert als de as erin geschoven is. Volgens mij is deze ring de vet keering. Aan de zijde van de as valt er een rubber tegenaan.
Deze heb ik zelf terug erin getikt. Nu weet ik niet of deze aan de voorzijde gelijk moet zitten of aan de achterzijde van de wielsteun..
Deze heb ik zelf terug erin getikt. Nu weet ik niet of deze aan de voorzijde gelijk moet zitten of aan de achterzijde van de wielsteun..
De Seal nu aan de achterzijde gelijk gezet. Alles terug gemonteerd, rem ontlucht en getest.
De vooras kraakt nu niet meer tijdens rijden volgens mij. We hebben niet zo ver kunnen proberen.
Nu hebben we de aandrijfas naar de vooras toe er niet onder zitten. Toen we deze eronder hadden zitten hadden we een klapperend geluid. Nu dat de aandrijf as eronderuit is, hoor je telkens de as klapperen als er kracht op komt te staan. Ik weet niet of dit van de bak af komt of uit het cardan.
Is te testen of het van de tussenbak afkomt of dat het van het cardan afkomt? Op het cardan zit een hele kleine vrije slag van ongeveer 3mm
Alvast bedankt
De vooras kraakt nu niet meer tijdens rijden volgens mij. We hebben niet zo ver kunnen proberen.
Nu hebben we de aandrijfas naar de vooras toe er niet onder zitten. Toen we deze eronder hadden zitten hadden we een klapperend geluid. Nu dat de aandrijf as eronderuit is, hoor je telkens de as klapperen als er kracht op komt te staan. Ik weet niet of dit van de bak af komt of uit het cardan.
Is te testen of het van de tussenbak afkomt of dat het van het cardan afkomt? Op het cardan zit een hele kleine vrije slag van ongeveer 3mm
Alvast bedankt
Het kraken was er ook al toen de tussenas ertussen zat.
Deze hebben we er tussenuit gehaald om te kijken of het kraken uit de as kwam of uit de bak.
Nu is het zo als je aanrijd, dus eigenlijk de overbrenging inschakeld dan hoor je de uitgaande koppeling van de bak een hard metalen geluid geven.
Het is net of er een vrije slag opzit, en dat hij die dan ineenkeer oppakt. Kan het zijn dat dit komt omdat er geen tussenas zit, of moeten we dit in de bak zoeken.
De auto is verhoogd.
Deze hebben we er tussenuit gehaald om te kijken of het kraken uit de as kwam of uit de bak.
Nu is het zo als je aanrijd, dus eigenlijk de overbrenging inschakeld dan hoor je de uitgaande koppeling van de bak een hard metalen geluid geven.
Het is net of er een vrije slag opzit, en dat hij die dan ineenkeer oppakt. Kan het zijn dat dit komt omdat er geen tussenas zit, of moeten we dit in de bak zoeken.
De auto is verhoogd.