vraag achteras
-
- Contacteer:
Daar hoort idd een pakking tussen te zitten, als je het niet zeker weet of er nog genoeg olie in de achterdiff zit moet je even de vulplug loshalen (aan de rechterkant in het midden) en dan even peilen hoeveel olie nog in jou achterdiff zit.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Daar kan wel eens olie uitkomen als je de auto een keer flink scheef hebt gehad.
Als er geen olie uitkomt, wil dat niet gelijk zeggen dat je een probleem hebt. Het oliepeil staat namelijk lager dan de onderkant van de asbuizen, dus bij normaal gebruik komt hier geen olie in.
Zoals Sander al zegt: even de vulplug los en even met je vinger voelen of de olie net aan het randje staat; da's genoeg.
De plug is rubber, dus die kun je er makkelijk uitrekken.
Als er geen olie uitkomt, wil dat niet gelijk zeggen dat je een probleem hebt. Het oliepeil staat namelijk lager dan de onderkant van de asbuizen, dus bij normaal gebruik komt hier geen olie in.
Zoals Sander al zegt: even de vulplug los en even met je vinger voelen of de olie net aan het randje staat; da's genoeg.
De plug is rubber, dus die kun je er makkelijk uitrekken.
Gerhart
Hallo mensen,
Hier wil ik even op inhaken.
Bij mijn d200 zweet de achter-as.
Als ik een stuk heb gereden, dan zie ik de volgende dag een klein oliespoortje op de velg.
Velgdop eraf gehaald, kijk tegen de zijkant van de as aan.
Nu lijkt het of hij daar door de pakking ofzo zweet.
Zou ik die bouten nog wat aan halen, om te kijken of het zweten dan stopt?
Of is het misschien tijd om de pakking te vervangen?
Is dit diff-olie dat eruit lekt?
Alvast bedankt, Rob
Hier wil ik even op inhaken.
Bij mijn d200 zweet de achter-as.
Als ik een stuk heb gereden, dan zie ik de volgende dag een klein oliespoortje op de velg.
Velgdop eraf gehaald, kijk tegen de zijkant van de as aan.
Nu lijkt het of hij daar door de pakking ofzo zweet.
Zou ik die bouten nog wat aan halen, om te kijken of het zweten dan stopt?
Of is het misschien tijd om de pakking te vervangen?
Is dit diff-olie dat eruit lekt?
Alvast bedankt, Rob
Greetz, Rob..
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Rock On!!
-
- Contacteer:
Als die pakking een beetje lekt dan zou ik die vervangen, volgens mij goed te doen met pakkingspapier. (of gewoon de originele pakking kopen)
Bouten los, oude pakking op het pakkings papier leggen, netjes een kopie'tje maken en terug zetten.
Ik weet niet in hoevere de diff olie via die pakkings lekkage in de trommelremmen kunnen komen, maar als dat gebeurt (en het is te laat) dan moet je ook je remschoenen vervangen achter.
(Maar dit lijkt mij het ergste geval + ik weet niet zeker of er zo wel olie in de remtrommel kan komen als die pakking lek is)
Bouten los, oude pakking op het pakkings papier leggen, netjes een kopie'tje maken en terug zetten.
Ik weet niet in hoevere de diff olie via die pakkings lekkage in de trommelremmen kunnen komen, maar als dat gebeurt (en het is te laat) dan moet je ook je remschoenen vervangen achter.
(Maar dit lijkt mij het ergste geval + ik weet niet zeker of er zo wel olie in de remtrommel kan komen als die pakking lek is)
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Er zou olie uit kunnen lekken (zie ook mijn vorige post), maar waarschijnlijk is het gewoon de olie uit het vet van de lagers.
Als het op de naaf (buitenkant) loopt, zal het geen probleem voor de remmen zijn. Als het aan de binnenkant is, kan het inderdaad op de remmen komen.
Aan de buitenkant is het simpel op te lossen met een stukje pakkingpapier (zoals Sander typt) of een beetje pakking uit de tube.
Aan de binnenkant is wat lastiger; daar zit een seal voor de afdichting. Als die lekt, moet je de naaf verwijderen om 'm te kunnen vervangen.
Als het op de naaf (buitenkant) loopt, zal het geen probleem voor de remmen zijn. Als het aan de binnenkant is, kan het inderdaad op de remmen komen.
Aan de buitenkant is het simpel op te lossen met een stukje pakkingpapier (zoals Sander typt) of een beetje pakking uit de tube.
Aan de binnenkant is wat lastiger; daar zit een seal voor de afdichting. Als die lekt, moet je de naaf verwijderen om 'm te kunnen vervangen.
Gerhart
Danku.
Het viel mij op, mijn vectra staat in de garage, dus moet ik met de d200 naar het werk.
Daarom.
Ik zal er morgen eens naar kijken, wat het precies is.
Alleen moet ik er savonds nogal ver mee weg, en diezelfde nacht weer trug.
Vandaar eigenlijk mijn vraag of het kwaad kan.
Het viel mij op, mijn vectra staat in de garage, dus moet ik met de d200 naar het werk.
Daarom.
Ik zal er morgen eens naar kijken, wat het precies is.
Alleen moet ik er savonds nogal ver mee weg, en diezelfde nacht weer trug.
Vandaar eigenlijk mijn vraag of het kwaad kan.
Greetz, Rob..
Rock On!!
Rock On!!
Nou, tot zover:
Ik heb het nivo van het diff gepeild.
Dit was goed, alleen is de olie zeer donker, zowat zwart (vervangen??)
Ik heb een foto gemaakt van de lekkage:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Het zwarte is de stof die op de olie geplakt zit.
Er komt wel dezelfde geur vanaf, als van de olie in het diff.
Ik heb het nivo van het diff gepeild.
Dit was goed, alleen is de olie zeer donker, zowat zwart (vervangen??)
Ik heb een foto gemaakt van de lekkage:

Het zwarte is de stof die op de olie geplakt zit.
Er komt wel dezelfde geur vanaf, als van de olie in het diff.
Greetz, Rob..
Rock On!!
Rock On!!
Peil van de rem-olie had ik vorige week gepeild.
Ik had de motor-olie ververst.
Peil stond ongeveer 1 a 1,5 cm onder de bovenkant van het potje.
Maar ook even tussen neus en lippen door, ik heb geprobeerd dat kapje eraf te halen,
maar volgens mij zit de hele as er aan vast.
Heb alle 8 moeren los gehad, en diverse pogingen gedaan om los te maken.
niet gelukt, dus maar weer vastgedraaid.
In eindhoven op de meeting, heb ik bij een w200 naar de achteras gekeken, daar zitten bouten i.p.v. moeren.
Ik had de motor-olie ververst.
Peil stond ongeveer 1 a 1,5 cm onder de bovenkant van het potje.
Maar ook even tussen neus en lippen door, ik heb geprobeerd dat kapje eraf te halen,
maar volgens mij zit de hele as er aan vast.
Heb alle 8 moeren los gehad, en diverse pogingen gedaan om los te maken.
niet gelukt, dus maar weer vastgedraaid.
In eindhoven op de meeting, heb ik bij een w200 naar de achteras gekeken, daar zitten bouten i.p.v. moeren.
Greetz, Rob..
Rock On!!
Rock On!!
'76 had standaard moeren; '77 had standaard bouten. Maakt voor de rest geen verschil.
Het is trouwens geen kapje, maar de flens van je steekas. Er zit dus ruim een meter steekas aan de binnenkant aan vast..................
Als je 'm los wilt halen, moet je er even op letten dat je je wiel een beetje kan draaien. Als je wiel net verkeerd staat, kan het zijn dat 'ie niet los wil komen.
Het is trouwens geen kapje, maar de flens van je steekas. Er zit dus ruim een meter steekas aan de binnenkant aan vast..................
Als je 'm los wilt halen, moet je er even op letten dat je je wiel een beetje kan draaien. Als je wiel net verkeerd staat, kan het zijn dat 'ie niet los wil komen.
Gerhart