Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

probleem met achteruit rijden met koude motor

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
sjakie
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jul 2009 02:13
Locatie: Nederweert Eind

Bericht door sjakie »

Mijn W200 (1977, automaat) wil met een koude motor wél in zijn achteruit, maar zodra ik hem in beweging wil zetten, slaat de motor af.
Als ik hem eerst een half metertje vooruit rij, is er geen vuiltje meer aan de lucht.
Met een warme motor is er -nog- niks aan de hand.

Op zich is dit natuurlijk geen groot probleem...tenzij hij in de schuur staat, met zijn neus zowat tegen de wand...

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
zo groen als gras in de wereld die Dodge heet
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

sjakie schreef:Mijn W200 (1977, automaat) wil met een koude motor wél in zijn achteruit, maar zodra ik hem in beweging wil zetten, slaat de motor af.
Als ik hem eerst een half metertje vooruit rij, is er geen vuiltje meer aan de lucht.
Met een warme motor is er -nog- niks aan de hand.

Op zich is dit natuurlijk geen groot probleem...tenzij hij in de schuur staat, met zijn neus zowat tegen de wand...

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
de wand een half metertje nar voren plaatsen? :D
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Oliepeil van de automaat al nagekeken?
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
sjakie
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jul 2009 02:13
Locatie: Nederweert Eind

Bericht door sjakie »

bastian schreef:de wand een half metertje nar voren plaatsen? :D

Jaja bijdehand!
Wand weghalen is misschien een betere optie: vrouwen en achteruit rijden...jeweetwel...Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Zal morgen eens naar de olie kijken.
Hopelijk is dan het euvel verholpen.
zo groen als gras in de wereld die Dodge heet
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Let op dat je het oliepeil controleert met draaiende motor en de transmissie in neutraal. In de park stand circuleert de olie namelijk niet door de bak. Hier door kan ook jouw probleem veroorzaakt worden. Als je na de koude start direkt naar reverse gaat, is de olie niet direkt op druk.
Probeer eens na het starten in zijn P gelijk naar D te gaan. Even 5 tellen in d laten staan (je hoeft niet naar voren te rijden) en dan naar Reverse. Kijk eens of hij dan nog steeds afslaat?

En vooruit, nog een bijdehante opmerking: Je kunt hem ook achteruit de schuur in parkeren. Dan kun je zo vooruit wegrijden. :laugh:
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
sjakie
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jul 2009 02:13
Locatie: Nederweert Eind

Bericht door sjakie »

Ik vrees dat ik toch die wand aan het verplaatsen kom.
Olie zit er genoeg in, en zelfs na vier keer 5 tellen wachten sloeg'ie nog af. Is er nog iets anders waar ik op moet letten / naar kan kijken?

In z'n achteruit de schuur insteken is voorlopig nog geen optie helaas.
Ik ben begonnen met de restauratie van de camperunit en laat het deurtje nou precies aan de achterkant zitten :D
En nee, ik zoek het niet om via de cabine naar binnen te kruipen met al m'n materiaal :cool:
zo groen als gras in de wereld die Dodge heet
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

Is de auto wel uit zijn p stand ?
en slaat die ook uit als je gewoon goed gas geeft ?
met een koude motor slaat de motor zo af.
blokken voor je wielen zetten anders hoef je je muurtje niet meer te verplaatsen en gewoon gas naar voren geven dat de versnelling hem echt pakt vooruit, en daarna achteruit rijden ?
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Als je de dodge nu eens 5 min laat warmlopen, en dan eens proberen,
met dit koude weer wil het wel eens handig zijn,

tevens je koelvloeistof al nagekeken? Te weinig koelvloeistof kan ervoor zorgen dat je
LPG niet goed verdampt wordt/blijft.

En misschien als andere optie de stationaire stelschroef van de carberateur iets bijdraaien zodat de auto wat
sneller stationair loopt (de schroef voor wanneer de moter koud is, ik heb namelijk ook zoiets gehad). bij mij is het namelijk zo dat als mijn stationaire toerental te laag is, en zodra ik de auto in (voor en achteruit) zette de moter afsloeg, het stationaire toerental zakt namelijk in zodra ik hem in de versnelling gooi (misschien bij jouw ook het geval).

Succes
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

En heb je de compete electrische winkel aan of uit? Ik heb dergelijke problemen ook wel eens gehad bij een lage stationair afstelling met lampen, ruitenwisser en kachel aan... het is maar een idee...

Succes, Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Lady Dodge
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:51
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Lady Dodge »

Voor juiste/betere behandeling van de Chrysler TorqueFlite: start de (koude) motor, zet de versnellingsbak in 'N' voor een paar seconden, rijdt dan eerst een klein stukje vooruit en schakel dan pas in zijn achteruit!
Lady Dodge
StreetRaceBabes
Afbeelding
sjakie
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jul 2009 02:13
Locatie: Nederweert Eind

Bericht door sjakie »

Bedankt voor jullie reacties en tips!

De hele electrische klimbim is uit, ik moet behoorlijk gas bijgeven (in de N) om hem niet al meteen af te laten slaan. Dit duurt ongeveer 1 sigaretje, dan wil hij wel in beweging komen. Eerst vooruit, dan achteruit. (En ondertussen zit ik het liedje "als de rook om je dodge is verdwenen" te zingen :D )

Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om die stelschroef een beetje bij te stellen. Het toerental zakt inderdaad behoorlijk als ik hem in de versnelling zet. Van de week toch maar even tijd maken.

Enne...het goede nieuws is: er zijn plannen voor een vééél grotere schuur! Nou ja, plannen...hij ligt al in onderdelen naast het huis.
Dodge rules, yeah! :D
zo groen als gras in de wereld die Dodge heet
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

in deze rustige tijden hebben de bouwmarkten volop bouwmaterialen in de aanbieding, en t winterweer is ook nog eens voorbij! :p
Plaats reactie