Pagina 1 van 1

Geplaatst: 26 aug 2002 12:40
door 101-1005169079
als ik mijn auto in de lock zet. en geef gas dan springt hij er uit.
als je heb erin zet is het ook maar een kleine stand verder met de pook naar achteren..(meschine onduidelijk, maar ja moeilijk te omschrijven). doe ik iets fout ofzo... ik kan dit ook onder het rijden doen.... op een zandweg natuurlijk


eric ???

Geplaatst: 28 aug 2002 02:52
door JJF Naus
Eric,

je moet sowieso altijd de bak schakelen met je gewone versnellingsbak (aan het stuur) in de N(eutraal)-stand. Naar mijn idee is het niet de bedoeling dat je dit overschakelen naar Lock tijdens het rijden doet (schade aan sper...).
Controleer eens of het eruit-springen zowel voor je high/ als low-lock geldt...
Rij overigens NOOIT in lock-stand op de verharde weg. Dit leidt er namelijk toe dat je óf het asfalt molt, of de differentieel (ik zet in op de laatste...)

Jax.

Geplaatst: 28 aug 2002 21:17
door Reinier Domsdorf
Nou Jax,
Zo erg extreem is dat niet bij onze dodge.
Je merkt het zowie zo, als je een bochtje wil
maken, het stuur (en auto) staat te schudden.
Het rijdt alles behalve prettig.
maar het is echt niet zo dat waneer je dat voor
een keer bijvoorbeeld vergeet dat je dan in een
paar minuten alles in gort rijdt.
MAW de dodge geeft een hele duidelijke waarschuwing,
zonder dat de boel GELIJK kapot gaat, trek jij je daar
niks van aan en ga je ontzettend lomp en stom door
dan kan de boel uiteraard zeker kapot.....

Wat het uit de lock stand schieten betreft,
het kan wel eens helpen om de tussenbak opnieuw
af te stellen, wat ook veel gedaan wordt is de pook
vast zetten met een stukkie touw of sterk elastiek....

Reinier :D



Edited By Reinier Domsdorf on Aug. 28 2002 at 21:19

Geplaatst: 02 sep 2002 11:21
door 109-1005169105
Volgens de leger-manual op de welbekende Dodge-CDROM is het mogelijk om tot een bepaalde snelheid gewoon de lock in- en uit te schakelen. Daar maak ik zelf in de praktijk ook geregeld gebruik van. Wat echter fout is om de lock in te schakelen terwijl bijv. 1 wiel staat te spinnen. Dan gaat er iets kapot ;-) Maar normaal rijdens (lichte slip geen probleem) kun je de lock gewoon in en uitschakelen.

Overigens schoot bij mij de lock er ook geregeld uit en dit is inderdaad gewoon af te stellen aan de tussenbak. Er zitten twee hefbomen waarvan de 1 de Low en High bediend, en de ander de Lock. Voor zover ik mij herinner is de buitenste voor de lock. Je kunt deze via een moer gewoon verstellen in de lengte. Laat eventjes iemand de pook in de cabine bedienen terwijl jij aan de onderkant een kijkje neemt. Dan zie je snel genoeg hoe je hem kunt afstellen.

Veel succes!

Geplaatst: 02 sep 2002 12:32
door 101-1005169079
JONGENS

BEDANKT VOOR DE INFO


ERIC