achteras en vloeibare pakking ?
Hoi DTB-ers,
Moet hier (zie gele pijl) vloeibare pakking tussen ??
Ik heb alles losgehaald om de achterremmen te bekijken , en er zat vloeibare pakking er tussen
Of kan ik zonder pakking alles weer monteren
Of lekt ie dan olie ?
Als ik vloeibare pakking moet kopen , wat is dan goed spul ?
Heb er geen ervaring mee weetjewel
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Moet hier (zie gele pijl) vloeibare pakking tussen ??
Ik heb alles losgehaald om de achterremmen te bekijken , en er zat vloeibare pakking er tussen
Of kan ik zonder pakking alles weer monteren
Of lekt ie dan olie ?
Als ik vloeibare pakking moet kopen , wat is dan goed spul ?
Heb er geen ervaring mee weetjewel
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Eigenlijk hoort er een papieren pakking tussen. Maar pakking uit de tube is ook een goed alternatief.
Ikzelf gebruik meestal Loctite, maar daar heb je zoveel types van; ook van andere merken.
Slimste om eens even bij een handelaar in de buurt te kijken/vragen wat die heeft.
Hiervoor kun je bijna elk type gebruiken (verhardend, niet-verhardend etc.).
Ikzelf gebruik meestal Loctite, maar daar heb je zoveel types van; ook van andere merken.
Slimste om eens even bij een handelaar in de buurt te kijken/vragen wat die heeft.
Hiervoor kun je bijna elk type gebruiken (verhardend, niet-verhardend etc.).
Gerhart
Hoi Henk,
Normaal zit hier idd een pakking tussen. (soort metalen als ik me goed herinner) Je wiellagers worden namelijk met de cardanolie gesmeerd, en als je dit niet goed dicht hebt kan je wiel wat vettig worden (don't ask me how I know...) Heb er zelf ook vloeibare pakking bij tussen gesmeerd. De blauwe siliconen van loctite gebruik ik zelf naar volle tevredenheid.
Suc6,
Dick
Normaal zit hier idd een pakking tussen. (soort metalen als ik me goed herinner) Je wiellagers worden namelijk met de cardanolie gesmeerd, en als je dit niet goed dicht hebt kan je wiel wat vettig worden (don't ask me how I know...) Heb er zelf ook vloeibare pakking bij tussen gesmeerd. De blauwe siliconen van loctite gebruik ik zelf naar volle tevredenheid.
Suc6,
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Geen persoonlijke aanval, Dick, maar het is een erg hardnekkig misverstand dat de lagers met de cardanolie worden gesmeerd; dit is dus niet het geval!Dikkiedik schreef:Hoi Henk,
Normaal zit hier idd een pakking tussen. (soort metalen als ik me goed herinner) Je wiellagers worden namelijk met de cardanolie gesmeerd, en als je dit niet goed dicht hebt kan je wiel wat vettig worden (don't ask me how I know...) Heb er zelf ook vloeibare pakking bij tussen gesmeerd. De blauwe siliconen van loctite gebruik ik zelf naar volle tevredenheid.
Suc6,
Dick
De wiellagers worden gewoon met vet gesmeerd, alleen staat de ruimte van de lagers wel in verbinding met de cardanruimte. Hierdoor kan er in sommige gevallen wat olie in de lagerruimte komen. Daarom wordt de flens afgedicht met een pakking.
Ook als het vet warm wordt, kan dit vloeibaar worden en is dus een afdichting nodig.
Oftewel: de achterwiellagers altijd met vet smeren.
Gerhart
dat dacht ik ook se. mijn cardan heeft namelijk geen olie, dus hoe zou die de wiellagers kunnen smeren.
ik heb de wiellagers gewoon weer vol vet gezet (met de vinger ronddom goed ingewreven).
zal er op letten of die erna lekt. zat geen pakking tussen, zit nu ook geen tussen en die zijn droog bij mij
ik heb de wiellagers gewoon weer vol vet gezet (met de vinger ronddom goed ingewreven).
zal er op letten of die erna lekt. zat geen pakking tussen, zit nu ook geen tussen en die zijn droog bij mij
ik heb van pakkingpapier een pakking gemaakt ipv kit
zal de lagers ook insmeren met vet, heb ik niet gedaan
er kwam bij mij veel olie eruit , dacht dat de lager dus werd gesmeerd met de olie uit de differtieel
moet toch alles weer los hebben om de remschoenen te vervangen
zal de lagers ook insmeren met vet, heb ik niet gedaan
er kwam bij mij veel olie eruit , dacht dat de lager dus werd gesmeerd met de olie uit de differtieel
moet toch alles weer los hebben om de remschoenen te vervangen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Geen persoonlijke aanval, Dick, maar het is een erg hardnekkig misverstand dat de lagers met de cardanolie worden gesmeerd; dit is dus niet het geval!
De wiellagers worden gewoon met vet gesmeerd, alleen staat de ruimte van de lagers wel in verbinding met de cardanruimte. Hierdoor kan er in sommige gevallen wat olie in de lagerruimte komen. Daarom wordt de flens afgedicht met een pakking.
Ook als het vet warm wordt, kan dit vloeibaar worden en is dus een afdichting nodig.
Oftewel: de achterwiellagers altijd met vet smeren.
Nooit te oud (of jong :;): ) om weer wat te leren Gerhart!
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
De wiellagers worden gewoon met vet gesmeerd, alleen staat de ruimte van de lagers wel in verbinding met de cardanruimte. Hierdoor kan er in sommige gevallen wat olie in de lagerruimte komen. Daarom wordt de flens afgedicht met een pakking.
Ook als het vet warm wordt, kan dit vloeibaar worden en is dus een afdichting nodig.
Oftewel: de achterwiellagers altijd met vet smeren.
Hoe doen jullie dat ?
Ik heb aan de binnenzijde van het wiel een soort vetnippel gezien .
Moet het hierlangs of moet ik het plaatje demonteren waar jullie het over hebben en dan handmatig ?
help ????
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982
Ik denk dat het de ontluchtings nippel is van de remolie systeem , i.p.v. vet-nippel
Die zit recht boven de remleiding op onderste plaatje
als je de 8 binnenstebouten loshaald , dan kom je bij de wiel-as
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterrem/achterrem.htm
Daarna haalje de grote moer er vanaf
Dan de "moer los-loop-plaatje en de lager moer"
En dan de lager
de remtrommel haal je er dan vanaf en dan zie je de remschoenen
Bij de lager monteren moet je de lager gewoon wat vet plaatsen op de lager zelf
Er is geen nippel
Die zit recht boven de remleiding op onderste plaatje
als je de 8 binnenstebouten loshaald , dan kom je bij de wiel-as
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterrem/achterrem.htm
Daarna haalje de grote moer er vanaf
Dan de "moer los-loop-plaatje en de lager moer"
En dan de lager
de remtrommel haal je er dan vanaf en dan zie je de remschoenen
Bij de lager monteren moet je de lager gewoon wat vet plaatsen op de lager zelf
Er is geen nippel
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl