Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Keerring automaatbak - Keerring automaatbak

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Hallo,
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de keerring in de automaatbak waar het asje ingaat van de schakelstangen lekt.
Beetje moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat jullie het snappen.
Mocht het niet duielijk zijn dan probeer ik wel een foto te maken. Ik kan er niks van terug vinden in het grote boek.
1- Is hier een keerring voor te krijgen.
2- is dit eenvoudig zelf te doen.
3- Kan het eigenlijk wel dat deze keerring lekt.

Bedankt voor de reacties maar weer.
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Ha Henton.
Ja is makkelijk zelf te doen.
Demonteer je beschermkap in de cabine boven je automaatbak,dan kom je er gemakkelijk aan .
En dan hier de maten bij benadering,opgemeten met een schuifmaat in mm 31.7x20x6.7.
Je hoeft er nog niet eens de olie voor af te laten.
Suc6 met de vervanging. :;):
gr Jan.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Let op dat er eigenlijk twee keerringetjes zijn: 1 grote die in het versnellingsbakhuis zit en 1 kleine die weer in de buitenste grote schakelas zit.
Je hebt namelijk twee schakelassen in elkaar zitten; 1 voor het schakelen van de bak (P, R, N, 1, 2, D) en 1 voor de kick-down. Eerste is de buitenste grote as, tweede is de binnenste kleine as.
Ik zou de binnenste ook gelijk vervangen; bij mij lekte die ook.

Zoals Jan al typt, is het vrij gemakkelijk om ze te vervangen: armpjes er af halen en dan met een scroevendraaier(tje) de ringetjes eruit pielen.
Even uitkijken dat je de asjes niet bekrast.
Daarna kun je de nieuwe monteren.
Gerhart
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Hier de foto's van de keerring. ik heb hem er al uitgehaald maar omdat hij nogal begon te lekken heb ik hem maar tijdelijk terug in gedaan.
Nu nog wachten op de nieuwe en hopen dat de lekkage over is.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Plaats reactie