Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

795 cfm te veel voor 318CI ? - Quadrajet

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

??? Hallo dodgers,het volgende:is een Quadrajet van 795 cfm gemonteerd op een standaard (behalve de headers)318CI goed af te stellen?Rienk schreef eerder dat het vooral in de geliefde lage toerentallen bijna onmogelijk is. Bijna is nog hoopgevend.Wie weet hier wat meer over? Ook heb ik begrepen dat het spul beter op 360 koppen gemonteerd kan worden maar dat daar moeilijk aan te komen is en als je er al 2 vindt,erg duur.Vandaar m'n 2e vraag :is de 795 beter af te stellen als de manifold wat beter op de koppen aansluit? Alvast bedankt

:lookaround:




Edited By sicky61 on 1068837704
GROETE' SICKY
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Voor zover ik weet, hebben die moeilijkheden bij het afstellen gewoon te maken met een te lage snelheid van de luchtstroom in de carb. Hoe dat ie nu precies aansluit doet daar niet toe. Stationair verzet een klein blok gewoon niet genoeg lucht om in de carb voldoende luchtstroming te krijgen voor het 'opzuigen' van de benzine. Ik zou niet weten hoe je daar rond kunt.
Voor het rijden op gas stelt dat probleem zich niet omdat het gas toch niet langs de carb wordt aangevoerd.
Ik ben van plan om deze winter mijn standaard carburator te vervangen door een Holley 650 (op een 318 blok).
Never regret things you did, only those you didn't try.
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Dus wat je bedoelt is dat het op lpg geen probleem is ??? Maar karel moet op benzine goed lopen EN op lpg want dat komt er ook in.Ja en het er zo op de gok opschroeven ??? Dan zoek ik liever eerst iemand die het gewoon weet.En al kan het alleen op 360 koppen....tja,ga ik ze toch echt zoeken :lookaround: Ik vind het niet erg als 'ie wat sneller wordt :;):
Bijlagen
dotsje1.gif
dotsje1.gif (1.46 KiB) 2577 keer bekeken
GROETE' SICKY
Gesloten