zijn er mensen hier die ervaring hebben met strokerkits voor de 318??????? :p
gr ed
stroker kit
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Hey Ed,
Ervaring met een strokerkit heb ik niet, maar heb er al wel het een en ander over opgezocht.
infeite vergroot je de stroke van je motor, door de 3.91 inch krukas te vervangen voor een grotere 4 inch krukas.
tevens heb je dan (ofwel) andere zuigerstangen en zuigers nodig, of andere zuigers waarbij de zuigerstang hoger in de kop zit
zo'n kit is helemaal gemakkelijk, aangezien je dan niet de onderdelen bij elkaar moet zoeken (alles is op elkaar afgestemd). echter zijn de kits relatief duur vergeleken met zelf de onderdelen bij elkaar zoeken.
Als je echt meer vermogen uit je 318 (gestroked) wilt halen moet je een aantal extra aanpassingen doen. (dit zijn items die niet bij zo'n kit zitten). Je wilt namelijk koppen met grotere kleppen en headers zijn ook een pre. (360 koppen zijn een goede optie, let wel op de compressie aangezien die bij een standaard 318 behoorlijk laag worden), zelf zuigers erbij zoeken voorkomt dit probleem.
je zal vooral bij de lage toeren een enorme verbetering merken.
Let wel, dit is wat ik zo zelf bij elkaar gezocht en geconcludeerd heb. wellicht dat andere me moeten verbeteren o.i.d.
Edited By Laurens on 1291636958
Ervaring met een strokerkit heb ik niet, maar heb er al wel het een en ander over opgezocht.
infeite vergroot je de stroke van je motor, door de 3.91 inch krukas te vervangen voor een grotere 4 inch krukas.
tevens heb je dan (ofwel) andere zuigerstangen en zuigers nodig, of andere zuigers waarbij de zuigerstang hoger in de kop zit
zo'n kit is helemaal gemakkelijk, aangezien je dan niet de onderdelen bij elkaar moet zoeken (alles is op elkaar afgestemd). echter zijn de kits relatief duur vergeleken met zelf de onderdelen bij elkaar zoeken.
Als je echt meer vermogen uit je 318 (gestroked) wilt halen moet je een aantal extra aanpassingen doen. (dit zijn items die niet bij zo'n kit zitten). Je wilt namelijk koppen met grotere kleppen en headers zijn ook een pre. (360 koppen zijn een goede optie, let wel op de compressie aangezien die bij een standaard 318 behoorlijk laag worden), zelf zuigers erbij zoeken voorkomt dit probleem.
je zal vooral bij de lage toeren een enorme verbetering merken.
Let wel, dit is wat ik zo zelf bij elkaar gezocht en geconcludeerd heb. wellicht dat andere me moeten verbeteren o.i.d.
Edited By Laurens on 1291636958
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dennis (Charger 73 SE) heeft z'n 360 omgebouwd naar een 408. Niet een 318 dus maar in principe moet je dezelfde weg bewandelen. Stuur maar eens een berichtje, of ander kun je ook ff kijken op het mopar forum, daar heeft ie een paar mooie porno plaatjes van z'n blokkie staan.
W200- '77, 360, D60 Front & Rear