Geplaatst: 29 jan 2009 08:38
Hallo dodgers,
ik ben aan het onderzoeken welk type blok ik nu het beste kan gaan plaatsen: een 360 of een 440?
Voordat iedereen gaat roepen dat deze blokken niet vergelijkbaar zijn: 5,9 liter is natuurlijk veel minder dan 7,2 liter en natuurlijk haal je uit 7,2 liter veel makkelijker veel meer vermogen dan uit een 360.
:;):
Ik weet al dat het veel makkelijker zal zijn om een 360 blok in te bouwen en ik heb de meeste spullen om een 360 te reviseren eigenlijk al in huis, maar ik vraag me af: zal ik het verschil tussen een 318 en een 360 wel merken en zal ik op de lange duur misschien toch nog nog meer vermogen willen hebben en dan alsnog een 440 gaan monteren?
Ik kan me dus een hoop kosten en moeite besparen als ik meteen een 440 inbouw ipv een 360, de zooi moet toch uit elkaar.
Waar het mij nu om gaat is eigenlijk dit: past de 440 zonder al te veel moeite (dus gewoon vastschroeven) op de 727 automaat die standaard aan het 318 blok geschroefd zit?
En moet je nog veel aanpassen in de motor-ruimte (steunen, brandscherm, e.d.) om het 440 blok passend te krijgen onder de motorkap?
Iemand die daar ervaring mee heeft en deze ervaring wil delen?
???
ik ben aan het onderzoeken welk type blok ik nu het beste kan gaan plaatsen: een 360 of een 440?
Voordat iedereen gaat roepen dat deze blokken niet vergelijkbaar zijn: 5,9 liter is natuurlijk veel minder dan 7,2 liter en natuurlijk haal je uit 7,2 liter veel makkelijker veel meer vermogen dan uit een 360.
:;):
Ik weet al dat het veel makkelijker zal zijn om een 360 blok in te bouwen en ik heb de meeste spullen om een 360 te reviseren eigenlijk al in huis, maar ik vraag me af: zal ik het verschil tussen een 318 en een 360 wel merken en zal ik op de lange duur misschien toch nog nog meer vermogen willen hebben en dan alsnog een 440 gaan monteren?
Ik kan me dus een hoop kosten en moeite besparen als ik meteen een 440 inbouw ipv een 360, de zooi moet toch uit elkaar.
Waar het mij nu om gaat is eigenlijk dit: past de 440 zonder al te veel moeite (dus gewoon vastschroeven) op de 727 automaat die standaard aan het 318 blok geschroefd zit?
En moet je nog veel aanpassen in de motor-ruimte (steunen, brandscherm, e.d.) om het 440 blok passend te krijgen onder de motorkap?
Iemand die daar ervaring mee heeft en deze ervaring wil delen?
???