Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Turbo W200

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Voor degene die het hier en daar nog niet hadden gezien/gehoord, hier een pic onder de kap van mijn W200. Ik ben in december begonnen met een "tussendoor" projectje om een turbo op mijn W200 te zetten. Het is een Holset HX55 van een Daf 95 vrachtwagen. Ik rij daarmee op 8 psi en ik moet zeggen, het voelt wel lekker. Met ruim 2200 kilo en 36 inch banden is het natuurlijk geen racer, maar hij heeft weinig moeite met invoegen en inhalen op de snelweg.....ook met de caravan erachter.

Hij rijdt zowel op benzine (blowthrough) als op LPG (drawthrough). Ik gebruik 2 Impco verdampers en 2 mixers omdat een single setup niet genoeg bleek te zijn. Zodra ik een beetje boost kreeg, hield ie ermee op. :D

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

wat vind de motor er van?
moet opzich wel kunnen met zo'n lage compressie lijkt me,
ziet er ook leuk uit!!!
maar is die turbo niet te groot?
of heb je ze op beide cilinderbanken aangesloten?

super gedaan dat zeker!!!!

bas
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Bassie schreef:wat vind de motor er van?
moet opzich wel kunnen met zo'n lage compressie lijkt me,
ziet er ook leuk uit!!!
maar is die turbo niet te groot?
of heb je ze op beide cilinderbanken aangesloten?

super gedaan dat zeker!!!!

bas
Tot nu toe, vind de motor het niet erg. Ik heb maar 1 zo'n turbo gemonteerd en deze zit op beide cilinderbanken. Hij fluit niet echt hard, maar je hoort hem wel. Belangrijker is de gang die er nu in zit. Op de snelweg is van 100km/h naar b.v. 180km/h zo gebeurt. Kost geen moeite :D
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Gesloten