Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Grote carb + manifold

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:lookaround: nah....lees ik net es het 1 en ander door over 4 barrel carburateurs, manifolds en headers,kom ik een stukje tegen van rienk over de hoeveelheid cfm het best is,waar ik nou niet erg relaxed van word.En dat om middernacht.Ik ben nl sinds zondag de trotse bezitter van een 4 barrel quadrajet (rochester)met een manifold maar kan nergens op de carb. ontdekken hoeveel cfm deze is.Wie weet waaraan ik dat kan zien? ???



Edited By sicky61 on 1069523859
GROETE' SICKY
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Sicky,

Er moet ergens op de carb een nummer staan...
Met dat nummer is na te gaan wat voor eentje het is.

Ton
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Ha ton,goed idee...dat staat er op idd. 1 7057204ayn
0527
Zo staat het er letterlijk op,onder elkaar.
Er stond ook nog ergens pp 50759 .En nou nog iemand die daar een tabel o.i.d. van heeft :lookaround:
GROETE' SICKY
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Sicky,

Wat ik nu alvast weet is dit:
Hij komt uit een Chevy 350 cui met automatische versnelling.
Hij is gemaakt op de 52e dag van 1977.

Leuke info, alleen weet ik nog niet hoeveel CFM hij is :D
Ik denk 750 maar dat weet ik nog niet zeker...
Ik zoek nog even door.

Ton




Edited By Ton on 1068687107
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

nou ik heb me echt de vinket*ring gesurfd,ik zweet er nog van.Wist niet dat er zoveel verschillende rochester Q-jets(klinkt wel koel of niet ??? ) bestonden.Degene die ik gezien heb waren allemaal richting 800cfm.Mischien dat er iemand een link weet waar ik es kan gaan zoeken :lookaround: Vast dik bedankt.
Bijlagen
sicky61.gif
sicky61.gif (8.6 KiB) 5013 keer bekeken
GROETE' SICKY
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Edelbrock heeft een zogenaamde "cross reference list" op de site staan: Edelbrock crossreference list
Hier staan de serienummers op vernoemd en welk type van hen dit vervangt.
effe het type checken en ik denk dat je dan wel wat meer weet.

Succes.
Gerhart
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Dat zou dus betekenen dat het 795 CFM is...

Ton
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Tja...nou vergeet ik de nieuwe vraag:is een Quadrajet van 795 cfm goed af te stellen?Rienk schreef eerder dat het vooral in de geliefde lage toerentallen bijna onmogelijk is.Bijna is hoopgevend.Wie weet hier wat meer over. :lookaround: Ook heb ik begrepen dat het spul beter op 360 koppen gemonteerd kan worden maar dat daar moeilijk aan te komen is en erg duur.Vandaar m'n laatse vraag(van vandaag dan) is de 795 beter af te stellen als de manifold wat beter op de koppen aansluit? Alvast bedankt :bier:
GROETE' SICKY
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ben wel benieuwd waar je het gevonden hebt.Heb je een url voor me?(nee je bent niet lastig jan

Um, je bedoelt zoiets? http://www.edelbrock.com/automotive/carb_qjet_ref.html

Maar die staat ook boven: Edelbrock crossreference list
Hier kun je op klikken en dan kom je gelijk goed uit.

Of is dit niet wat je bedoelt?
Gerhart
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

hey gerhart,daar heb ik idd gezocht.Maarreh.....niet 17057204 gevonden ??? Zoeken jullie een ander nr dan?
GROETE' SICKY
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

kheb ff een beetje gezocht op het internet,ook op de edelbrock site maar kan het nummer ook nie vinden
op het lijstje van edelbrock staat dat de chevy trucks uit het jaar 77 de edelbrock type 1902 carb moet worden gemonteerd als het goed is die carb 750 cfm en geen 795 cfm
de 795 cfm word volgens edelbrock gebruikt voor trucks vanaf 1978 met een hot air choke
in het boek how to hot rod small block mopar staat een lijstje
met de aanbevolen cfm voor elk motorblok

engine size carb cfm
273 600
318 650
340 750
360 750
kweet niet of je alles compleet hebt bij de carb (manifold pakkingen kickdownlinkage e.d) maar anders zal ik het gewoon proberen

mvg rudodge




Edited By rudodge on 1068895643
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Ik heb wel gelijk, en ik heb geen gelijk.

Als ik het me goed herinner is een Q-jet een beetje te vergelijken met een thermoquad, met een "secondary air door" die boven de gaskleppen van de tweede trap zit. Dat ding zorgt ervoor dat je 318 zich niet zal verslikken, maw die zal bij vol gas op een standaard 318 nooit vol open gaan.

Stationair hoeft bij een (te) grote carb geen probleem te zijn. Alle gaskleppen zijn dan toch zo goed als dicht. Verder is een q-jet dacht ik ook nog een spreadbore, dus met relatief kleine diameter eerste trap gaskleppen (..en da's ook gunstig) Gewoon proberen, dat ding.

Verder heb ik weer ergens anders gelezen dat voor offroaden de q-jet een van de betere carbs is, pas bij extreme hellingshoeken gaan je vlotterkamers overlopen (of droog staan, afhankelijk of je meer dan 50 graden achter- of voorover staat. Die luxe heb je bij een Edelbrock niet, heb ik gemerkt.

Zou het nou een mechanical secondary >600 cfm carb zijn, dan zou je 318 inderdaad vreselijk gaan bokken, op het moment dat je het gaspedaal door de vloer probeert te trappen.. Het enige "nadeel" wat ik voor die qjet kan bedenken is dat je 2e trap nooit volledig zal openen, maar enkel zo ver als je motor nodig heeft.
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Rienk,

Die luxe heb je bij een Edelbrock ook..
Je moet alleen even een setje offroad naalden erin zetten..

Heb ik gedaan en gaat prima :D

Ton
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:p bedankt voor je reactie rienk.Ik ga 'em d'r gewoon opschroeven zoals rudodge al adviseerde en ik laat wel horen hoe'ie loopt.(of niet)
GROETE' SICKY
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

....of niet ??? Bij de chasboyz kreeg ik als reactie een rekensom om het cfm uit te rekenen.Lees maar als je wil.Ik word er niet vrolijk van.techtalk
GROETE' SICKY
Gesloten