Pagina 1 van 1

Geplaatst: 02 jun 2003 06:18
door sicky61
:sly: KAREL'S hart gaat open dus wilde ik meteen een hete nokkenas monteren.Welke nokkenas is is de wildste en welke de mildste?Heb er al het 1 en ander over gelezen,maar niets over de verschillen.En of een snellere nokkenas alleen,genoeg is?Of alleen in combinatie met bijv. een groter inlaatspruitstuk en een 4 barrel carburateur.En ik ben benieuwd wat al dit geweld met het 318 blok doet.Meer panne of onbetrouwbaarder mischien? Of de moeite waard? ???

Geplaatst: 02 jun 2003 23:49
door rudodge
hey Sicky
welke nokkenas je moet gebruiken is hangt natuurlijk af wat je met de dodge wil gaan doen
ik heb zelf vorige week m,n bestelling binnen gekregen van summit racing ,ik heb gekozen voor een crane nokkenas
deze nokkenas is speciaal voor trucks bedoeld (tenminste dat staat op de verpakking :p )
verder of het schadelijk is voor je motor............dat weet ik niet
ik heb wel nieuwe klepveren,high volume oliepomp en een high volume waterpomp erbij besteld zodat het blokje een betere koeling en smering krijgt
ik heb er zelf nu al een edelbrock carb en manifold op zitten
ik ben hier dik tevreden over,het enige wat ik nog mis is de trekkracht onderin vandaar dat ik andere nokkenas erin ga zetten
de nokkenas en de hele mikmak moet ik allemaal nog monteren dus ik kan nog geen antwoord geven hoeveel power ik erbij heb gekregen
als je meer info wilt hebben over de spullen die ik besteld heb moet je maar ff een gil geven

mvg rudodge

Geplaatst: 03 jun 2003 07:35
door wittenaar
Alleen de nokkenas vervangen heeft weinig zin, je geeft een hoop geld uit maar het resultaat is minimaal als je het niet combineert met een groter inlaatspruitstuk en grotere carburateur. Als je het helemaal goed wilt doen moet je ook je uitlaatspruitstuk vervangen door headers.

Veel suc6 ermee.

Geplaatst: 03 jun 2003 07:52
door sicky61
:sly: hoi mannen,bedankt voor de reacties ??? headers zitten d'r al op,dus dat scheelt weer.Ga ik eerst de site van rienk es doorspitten (happy met kleppy)en dan op zoek naar een manifold met carb. :suspect: en rudodge,als je wat meer info hebt over de bestelde parts,graag :p



Edited By sicky61 on 1054619846

Geplaatst: 03 jun 2003 09:31
door Ton
Rudolf,

Bij Edelbrock zeiden ze dat als je een andere nokkenas erop zet, je dan gelijk beter de distributieketting met tandwiel kan vervangen...

Ton

Geplaatst: 03 jun 2003 12:02
door sicky61
Frans heeft op zijn website er het eenenander over geschreven, ik op de mijne ook.. Kort samengevat, niet "wilder" dan 210 a 215 graden @ 0.050 voor de uitlaat. Ga je wel wilder, dan hou je te weinig koppel onderin om een beetje vlot weg te kunnen trekken. W200's zijn nou eenmaal zware bakbeesten. Bovendien helpt het wel om de compressie dan ook wat op te piepen, maar dat betekent wel: boren, honen, nieuwe zuigers, balanceren. (prijzig). 't is maar net hoe ver je wilt gaan, en hoe ver je kunt/wilt springen. :suspect: dit is een oud antwoord van rienk over hetzelfde onderwerp ??? hoe prijzig is prijzig ??? De ketting en tandwielen zijn pas vervangen ton,dat scheelt alvast.

Geplaatst: 03 jun 2003 18:05
door rudodge
Ton
distributieketting met tandwielen heb ik ook besteld :-)
je kan de boel wel gaan opkietelen maar om dat geweld allemaal op een kunstof tandwiel te zetten zag ik niet zo zitten :-)
oja ik heb o.a voor een crane nokkenas gekozen omdat die compleet met nieuwe kleplifters word geleverd
meer gegevens over de nokkenas op onderstaande website

http://www.cranecams.com/truck/693904.htm

mvg rudodge

Geplaatst: 04 jun 2003 08:03
door Gerhart
Er zijn ook tandwielsets te koop in plaats van ketting + kettingwiel voor de distributie.
Linkje: http://store.summitracing.com/partdetai ... IL%2D13600

Kost wel wat, maar tis ook heel goed spul (verslijt je nooit meer).

Geplaatst: 05 jun 2003 17:16
door rudodge
dit heeft bakbeesjuh ooit eens opgezocht

gereviseerd 360 CID longblock (dus met de koppen), geschikt voor LPG,
inclusief een nieuwe oliepomp en inclusief een pakkingset voor de aanbouwdelen: 2237 euro ex BTW

gereviseerd 440 CID longblock (dus met de koppen), geschikt voor LPG,
inclusief een nieuwe oliepomp en inclusief een pakkingset voor de aanbouwdelen: 2809 euro ex BTW

als je gelijk een big block erin gooit ben je natuurlijk wel sneller klaar :)
persoonlijk zal ik ook ooit wel eens een big block erin willen zetten,maar met het opvoeren van een 318 blok leer je natuurlijk wel je motor van binnen en buiten kennen

hieronder nog wat info over de bestelde parts

http://store.summitracing.com/partdetai ... D69308%2D1
http://store.summitracing.com/partdetai ... UM%2DG6603
http://store.summitracing.com/partdetai ... %2D4286589
http://store.summitracing.com/partdetai ... IL%2D16250


mvg rudodge