Geplaatst: 16 jan 2002 10:26
Op een ander plekje in ons forum: Oud & Nieuw..., Kijk en vergelijk las ik de volgende tekst van Frans Veldman:
Aangezien er standaard op m'n 360 een Quadrajet 800cfm carburateur zit (waar ie overigens behoorlijk snel mee is :) ) was ik benieuwd of een spacer nog iets kan toevoegen aan de performance

Edited By tonnie wittenaar on 16 Jan. 2002 at 11:37
Nu was ik benieuwd naar het volgende:Ok, ik heb wel een 1" spacer tussen manifold en carburateur, maar dat geeft wel lekker veel koppel (neem er een met vier gaten, dat werkt het mooiste). Dan krijg je een flinke gassnelheid en dan wordt de lucht goed door de carburateur getrokken, ook tijdens de overgang van de ene naar de andere cylinder blijft de lucht dan nog doorstromen (massatraagheid).
Aangezien er standaard op m'n 360 een Quadrajet 800cfm carburateur zit (waar ie overigens behoorlijk snel mee is :) ) was ik benieuwd of een spacer nog iets kan toevoegen aan de performance

Edited By tonnie wittenaar on 16 Jan. 2002 at 11:37