Pagina 1 van 1

Geplaatst: 05 mei 2005 19:29
door Maverick #W200#
Als ik in de toekomst men blok nog eens wil opvoeren, gaat het me vooral om veel koppel bij lage toeren. De uiteindelijke PK's boeit me niet, hoe kun je je blok dan het beste opvoeren

voorzover ik weet:

- lange inlaatkanalen
- een nokkenas die niet te ver sluit na odp (inlaat)

en???




Edited By Maverick #W200# on 1115314206

Geplaatst: 05 mei 2005 23:41
door rudodge
1 headers
2 balansbuis tussen je uitlaat
3 grotere carbarateur
4 spacer tussen je carb en je inlaatspruitstuk
5 in en uitlaatpoorten van je cilinderkoppen uitporten
6 lichtere zuigers
7 compressie verhogen

groeten rudodge

Geplaatst: 06 mei 2005 08:57
door 66-1067793066
Hier staat een mooi stukje van Frans Veldman hoe headers toe te passen juist om bij lage toeren veel koppel (en dus veel vermogen) te krijgen. Dit is anders dan om bij hoge toeren veel koppel te houden.

klikmaar

Hij heeft hier nog meer geschreven over het opschroeven van het vermogen, helder en onderzoekend & uit de praktijk.

succes




Edited By Bram on 1115362853

Geplaatst: 06 mei 2005 18:12
door Maverick #W200#
Waarom heb je meer koppel bij een laag toerental met lichte zuigers?

deze worden toch juist toegepast bij hoge toeren?
bij lage toeren is volgens mijn het effect van massatraagheid veel lager?

???

Geplaatst: 06 mei 2005 19:09
door rudodge
yeps je hebt gelijk
lichtere onderdelen leveren een snellere respons op het gaspedaal
maar als je je compressie wilt opkrikken zal je misschien andere zuigers er in moeten zetten

groeten rudodge

Geplaatst: 06 mei 2005 19:55
door Dikkiedik
Dit is ook nog wel een leuke link.
http://www.mopar.nl/forum_posts.asp?TID=2542&PN=1

Dick