Als ik in de toekomst men blok nog eens wil opvoeren, gaat het me vooral om veel koppel bij lage toeren. De uiteindelijke PK's boeit me niet, hoe kun je je blok dan het beste opvoeren
voorzover ik weet:
- lange inlaatkanalen
- een nokkenas die niet te ver sluit na odp (inlaat)
en???
Edited By Maverick #W200# on 1115314206
Koppel vs Vermogen
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
- Locatie: Ede
Hier staat een mooi stukje van Frans Veldman hoe headers toe te passen juist om bij lage toeren veel koppel (en dus veel vermogen) te krijgen. Dit is anders dan om bij hoge toeren veel koppel te houden.
klikmaar
Hij heeft hier nog meer geschreven over het opschroeven van het vermogen, helder en onderzoekend & uit de praktijk.
succes
Edited By Bram on 1115362853
klikmaar
Hij heeft hier nog meer geschreven over het opschroeven van het vermogen, helder en onderzoekend & uit de praktijk.
succes
Edited By Bram on 1115362853
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
- Locatie: Ede
Waarom heb je meer koppel bij een laag toerental met lichte zuigers?
deze worden toch juist toegepast bij hoge toeren?
bij lage toeren is volgens mijn het effect van massatraagheid veel lager?
???
deze worden toch juist toegepast bij hoge toeren?
bij lage toeren is volgens mijn het effect van massatraagheid veel lager?
???
W200, '76, 318-V8, 4'' rancho + 4'' body lift
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)
Dit is ook nog wel een leuke link.
http://www.mopar.nl/forum_posts.asp?TID=2542&PN=1
Dick
http://www.mopar.nl/forum_posts.asp?TID=2542&PN=1
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear