Pagina 1 van 1

Geplaatst: 15 aug 2007 22:04
door Henk_W200
Remmen ontluchten...........

Wat ik heel raar vind is het volgende

Ik weet 100% dat mijn voorremmen ontlucht zijn , en 100% goed werken
Nu heb ik bij mijn achter remschoenen gezeten en is waarschijnlijk lucht in de leiding gekomen .............
Nu doen de remmen het haast niet meer

Moet paar keer pompen dat de remmen het doen

Dus als DeeTeBee-ers bezig zijn met ontluchten van voor of achter remmen en ze komen er niet meer uit
Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge

Geplaatst: 15 aug 2007 23:01
door 103-1165593000
Henk_W200 schreef:Remmen ontluchten...........

Wat ik heel raar vind is het volgende

Ik weet 100% dat mijn voorremmen ontlucht zijn , en 100% goed werken
Nu heb ik bij mijn achter remschoenen gezeten en is waarschijnlijk lucht in de leiding gekomen .............
Nu doen de remmen het haast niet meer

Moet paar keer pompen dat de remmen het doen

Dus als DeeTeBee-ers bezig zijn met ontluchten van voor of achter remmen en ze komen er niet meer uit
Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge
Snap niet zo goed wat je bedoeld,ontluchten doe je toch altijd rondom?? Wat bedoel je met:""Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge"" ???

Geplaatst: 15 aug 2007 23:10
door Henk_W200
Hoi Gijs,

Als ik het goed begrijp heb je 2 "aparte" systemen , voor en achter
Dat is vanaf de hoofd rem cylinder al bepaald

Als je b.v. voor de remklauwen reviseerd, ga je voor ontluchten .... en niet achter

Als je achter de remcylinders of leidingen vervangt , ga je achter ontluchten ..... en niet voor

Dat is theoretisch logisch , dacht ik zo

Dat is het dus niet , je moet zoals je al zei rondom ontluchten . Voor mij was het on-logisch :D leer elke dag weer wat :)

De voor remmen waren goed,ik zat aan de achterremmen
Toen werkten de voorremmen ook niet meer
Vandaar deze topic




Edited By Henk_W200 on 1187212350

Geplaatst: 15 aug 2007 23:16
door Henk_W200
Heb trouwens achter nieuwe remleidingen gemaakt :D
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterr ... eiding.htm

Geplaatst: 26 aug 2007 08:17
door riemers
goeiedag,

Makkelijk bij het ontluchten van je remmen is om te beginnen met de langste remleiding.
In dit geval je rechter achterwiel dan linkerachterwiel en rechtsvoor en dan linksvoor.
Zo kan je nooit lucht in je leiding houden.
(als je het resservoir optijd bijvult tenminste)

groeten ivo

Geplaatst: 26 aug 2007 08:36
door fcapri
ik ontlucht ook altijd alle wielen als ik aan 1van de remmen heb gewerkt. te beginnen bij de langste remleiding (achteraan ergens) en eindigen bij de korste.

meestal vervang ik dan ook meteen de remvloeistof. zoveel werk ik niet aan de remmen dus als ik dan toch een leiding open hebt, direct ook de remvloeistof vervangen.

bij het vervangen van de remblokjes doe ik dit niet (je circuit gaat toch niet open)

Geplaatst: 02 okt 2007 09:19
door bastian
tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .

Geplaatst: 02 okt 2007 19:58
door bastian
bastian schreef:tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .
daar dud even leiding loskoppelen tot lucht r uit is dan weer vast

Geplaatst: 02 okt 2007 20:09
door 103-1165593000
bastian schreef:
bastian schreef:tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .
daar dud even leiding loskoppelen tot lucht r uit is dan weer vast
Is dat een grapje??

Geplaatst: 02 okt 2007 22:15
door fcapri
ik gebruik deze methode toch ook niet hoor. ofwel de lucht eruit pompen, of eruit zuigen met zo een toestel,maar ff de hoogtste leiding afkoppelene??? nooit ven gehoord en nog nooit gezien in een garage

Geplaatst: 03 okt 2007 20:28
door bastian
HEB BIJ APK die lange rem slang moeten vervangen ,kwam zoedoende lucht in en dus toen zo ontlucht eerst onderste vastmaken dan bovenste en niet andersom,voor de rest algemeen gewoon bij de ontluchtings nippels ontluchten.

Re: remmen ontluchten tip

Geplaatst: 01 jun 2014 18:47
door area51
Wat Henk in zijn eerste post beschrijft, is niet zozeer een zaak van de achterremmen, maar hier is het messing beveiligingsblokje ( de correcte naam weet ik niet...) wat linksvoor in de chassisbalken zit, in werking gekomen.
Dat dingetje regelt dat als een kring (of de voor of de achterremmen) lek gaat, die kring afgesloten word van de hoofdremcilinder, zodat als je bijv. aan de voorremmen problemen hebt, de voorremmen afgesloten worden, en je de auto toch nog tot stilstand kunt brengen met de achterremmen.

daarna (als je het kapotte remcircuit gerepareerd hebt) alle remmen even ontluchten, en de boel is weer goed.