Pagina 1 van 1

Geplaatst: 03 apr 2009 22:15
door kitty lincoln
Hallo,
Als ik bij mijn W200 de rem intrap, is het net een spons. Ook al trap ik hem 4x achter elkaar in, dan bouwt 'ie niet echt druk op, hij blijft vrij diep zitten en is nogal zompig. Hij remt ook minder goed. Van het oliereservoir is het voorste gedeelte vol, het achterste gedeelte leeg. Geen sporen van lekkage zichtbaar.
Wat kan dit zijn? ???

Geplaatst: 03 apr 2009 22:20
door frenkie
en als je "het achterste gedeelte" vult?

Geplaatst: 03 apr 2009 22:47
door bastian
dan zijn gegarandeerd jou achterrem cupje s versleten ,de olie kan zich eerst nog opvullen voor de stofkapje s voor t naar buiten treedt

Geplaatst: 04 apr 2009 14:07
door Gerhart
Ik zou eerst eens proberen de achterremmen te stellen, als je geen lekkage aan de hoofdremcilinder EN achterremcilinders hebt.
Als de schoenen slijten, zal ook langzaam het rempedaal steeds dieper zakken. Afstellen wil vaak helpen.
Het reservoir moet je nog NIET bijvullen VOORDAT je de achterremmen hebt gesteld, anders heb je kans dat de olie overloopt.

Helpt dit niet voldoende, eerst eens naar de remblokken VOOR kijken of die niet versleten zijn.
Sommige hoofdremcilinders zitten "achterste voren"; dus het voorste reservoir is voor de achterremmen en omgekeerd............

Hierna zou ik zeker ook alle remmen ontluchten, want als er een reservoir is leeggeweest, heb je goeie kans op lucht in het systeem.
OOk de voorremmen ontluchten, want de reservoirs staan wel in verbinding met elkaar.

Geplaatst: 04 apr 2009 22:48
door kitty lincoln
Het wiel rechtsachter ligt er nu af. Cups zijn droog, geen lekkage. Remschoenen zijn versleten en beschadigd. Even kijken van de week of Tyra die remschoenen kan leveren. Linksachter kunnen we nog niet bij, staat te dicht tegen de carportmuur aan. En daarna kijken hoe de voorremmen er bij staan. Overigens met dank aan Henk Weetjewel voor al die handige foto's met uitleg.

Geplaatst: 05 apr 2009 00:00
door Henk_W200
:yes

T"Henk"S

Geplaatst: 05 apr 2009 00:37
door Laurens
het zou ook je hoofdremcylinder kunnen zijn,

kijk eens of je rembekrachtiger vochtig is aan de onderkan,en of de chassisbalk eronder
niet nat is, daar lekt ie bij mij

die van mij remt ook slecht zoals jij beschrijft, ik moet die van mij nog vervangen maar verwacht daarmee het probleem op te lossen




Edited By Laurens on 1238884747

Geplaatst: 05 apr 2009 12:52
door kitty lincoln
Laurens schreef:het zou ook je hoofdremcylinder kunnen zijn,

kijk eens of je rembekrachtiger vochtig is aan de onderkan,en of de chassisbalk eronder
niet nat is, daar lekt ie bij mij

die van mij remt ook slecht zoals jij beschrijft, ik moet die van mij nog vervangen maar verwacht daarmee het probleem op te lossen

Er loopt inderdaad een lekspoor op de rembekrachtiger.
Dus die komt ook nog aan de beurt. Misschien wel het rubber of zo. Dan vermoed ik dat dat de oorzaak wel zal zijn. Ik las dat zo'n rubber (als dat het is..) lastig te verkrijgen is, hoop maar dat Tyra dat heeft.
Maar evengoed is het hoog tijd dat de remschoenen vervangen worden.
Ik hoop dat Tyra de benodigde spullen snel kan leveren.

Geplaatst: 05 apr 2009 15:03
door Laurens
het lekspoor komt uit je hoofdremcylinder,

die is hoofdwaarschijnlijk lek,

groeten laurens

Geplaatst: 06 apr 2009 01:12
door Kurt
??? Tyra en snel leveren? Ik wens je veel succes... en geduld...... :laugh:



Edited By Kurt on 1238973195

Geplaatst: 06 apr 2009 11:32
door bastian
noot :het volume van de olie in t reservoir moet eigenlijk minimaal t volume van de remschoenen zijn .

Geplaatst: 06 apr 2009 11:35
door bastian
bastian schreef:noot :het volume van de olie in t reservoir moet eigenlijk minimaal t volume van de remschoenen zijn .
en aan t rubber aan de onderkant van t reservoirdeksel kun je dan zien hoeveel olie uit t reservoir is verdwenen ,tenminste als t rubber in al die tijd niet 'ge reset' is .