Pagina 1 van 1
schorsen of export ?
Geplaatst: 26 jul 2017 10:02
door bastian
hallo luitjes , mijn Dodge w300 staat al meer dan een jaar stil en ik wil m schorsen om van de verplichtingen af te zijn , t plaatwerk is dusdanig hard achteruit gegaan dat dit eerst onderhanden genomen moet worden , hier heb ik voorlopig geen tijd voor , nu kom ik aan de balie van t postkantoor en die hebben t kentekenbewijs deel 3 hier bij nodig , had ik niet dus ik dacht dan maar naar t RDW en die vroegen hier ook naar dus schorsen kon even niet , daar attendeerde mij de RDW medewerker erop dat je m ook een exportstatus kan geven , dit kost 10€ en dan lever je je ook je platen bij in , volgens hun kan je m dan later ook weer in NL importeren als je dat wil maar dan krijg je een 1tje in je platen , dat vind ik niet zo erg maar hoe gaat t re importeren dan in zijn werk ? wordt dan t hele voertuig weer gekeurd ? in dat geval zouden ze mijn gasinstallatie afkeuren daar deze meer dan 10 jaar oud is? geldt dit ook voor Belgie als ik m als oldtimer met dito keuring toelaat , oldtimerkeuring stelt in Belgie niks voor maar wat met die gasinstallatie? tips welkom .
Re: schorsen of export ?
Geplaatst: 26 jul 2017 23:27
door bastian
hallo robert is idd nog mooier maar ik heb geen digid

Re: schorsen of export ?
Geplaatst: 02 aug 2017 19:10
door dodgew200v8
Avond Bas,
Uit en in voeren niet aan beginnen en zeker niet na Belgie.. Grotere wielen , bodylift, letten op alles die Belsen.
Schorsen waarom ? Is toch 40+, verzekering kun je ook gewoon stop zetten.
Re: schorsen of export ?
Geplaatst: 03 aug 2017 23:24
door bastian
avond phil , ik wilde de verzekering ook stop zetten maar de verzekering doet dit niet zomaar , ze waarschuwen voor mogelijke boete en willen eerst een documentje zien dat vo0ertuig geschorst is ....
Re: schorsen of export ?
Geplaatst: 03 aug 2017 23:30
door bastian
Verder kent Belgie een oldtimerkeuring wat eigenlijk niet zoveel voorstelt en ook maar een eenmalig keuring is , daarna dus niet meer apk keuren , maar ik zit met die gastanks in de laadbak die daar ,als ze ouder dan 10 jaar zijn , gekeurd moeten worden , ik ga er vanuit dat dit ook voor oldtimers geldt al weet ik dit niet 100% zeker , en dat schijnt iets van 200€ te kosten x 5 tanks en daar heb ik eigenlijk niet zo veel zin in , jammer dat die Belgen hier uit t forum weg zijn anders hadden die wel een antwoord gehad , ik kan eens informeren maar tegelijkertijd denk ik dat ik dr gewoon niet aan begin en t voertuig in NL laat staan , mss dat ik aan een Digid kan komen

Re: schorsen of export ?
Geplaatst: 05 aug 2017 16:43
door dodgew200v8
Zou op de tijd gewoon weer terug gaan na het postkantoor met deel 3.
Heb je een ander werkpaard dat je w300 al jaar stil staat te kwijnen?. Krijg je alleen maar slijtage van merk het ook weer met de mijne.. Staat paar weken stil ligt er een druppeltje van de automaatstaartstuk onder de wagen...

Re: schorsen of export ?
Geplaatst: 05 aug 2017 22:25
door bastian
ja Phil van stilstand buiten wordt de wagen ook niet beter van , de druppels olie tussen bak en motor tonen zich bij mij ook , als werkpaard heb ik nu een oldtimer vrachtwagen die eigenlijk weer te groot en te zwaar is voor t werk wat ik er mee doe , maar de Dodge opknappen zijn toch enige weken mee gemoeid , zit me nu af te vragen of ik na schorsing mn kenteken wel weer krijg nu.ik niet in Nederland ben geregistreerd , mn dagelijkse auto is ook weer aan de beurt voor de jaarlijkse apk dus alles weer tegelijk , wat mij eigenlijk bevreemdt is dat jaren geleden onze toenmalige minister Camiel Eurlings af wilde van de jaarlijkse oldtimer keuring maar dit niet voor elkaar kreeg in verband met de Europese wetgeving en dat dit in België wel kan .