Pagina 1 van 1

Geplaatst: 01 apr 2006 14:26
door 99-1079636043
weet er hier iemand die weet hoe je de moer los krijgt
die op je aandrijfas zit

bij mij zit hij namenlijk muur vast
ik heb al geprobeert hem warm te maken maar dat wil ook niet lukken

groetje chris

Geplaatst: 01 apr 2006 15:56
door riemers
heey,

ik heb heb van de week nog los moeten halen.
ik heb hem heet gestookt en een pijp tussen de tapeinden op de schijf gezet zodat je as niet meedraaid tijdens het loshalen.
Verder gewoon een flink krachtstuk met een pijp eraan en trekken.

als dat niet lukt kan je ook een krik onder je krachtstuk zetten en hem opkrikken,dan doet de krik het krachtwerk.

succes
gr ivo

Geplaatst: 03 apr 2006 00:28
door gukke
Met een zeer zware persluchtbrommer voor vrachtwagens + 3 dagen kruipolie + en een kwartier ratelen. Toen kwam ze plots los.

Geplaatst: 03 apr 2006 00:43
door 99-1132613910
rustig blijven :D



Edited By custom on 1144017850

Geplaatst: 25 sep 2006 23:38
door dodge linne
of afsliepen heb ik ook ge daan heel verzigtig tot bijnaar op de draad daarnaar sloeg ik hem zo los maar welke kand gaat het over draai je ook wel de goede kand op
gr dodge linne

Geplaatst: 26 sep 2006 12:37
door alain
Bij een W200 zit gewoon rechtse schroefdraad op beide kanten. Ik heb laatst de moeren los gehaald om nieuwe kroon en pinionlagers in m'n diff te zetten en heb in eerste instantie het wiel erop laten zitten, de auto in P en op de handrem, en ow ja nog een blok achter het wiel, toen met een grote dop, een kort verlengstuk en een wringijzer met een stuk pijp van 1,5 meter losgedraaid. Ik ben op het stuk pijp gaan staan. Even je gewicht doorzetten en krak! los.

Geplaatst: 26 sep 2006 12:42
door Robbie
Maar wat heeft die moer met je remmen te maken dan?

Geplaatst: 26 sep 2006 16:01
door maui
robdodge schreef:Maar wat heeft die moer met je remmen te maken dan?
Daar zat ook ik ook al aan te denken....

geen ene moer! :D

Geplaatst: 27 jul 2008 14:06
door Jon
Die moer moet toch los als je een andere schijf wilt monteren? Weet iemand welke maat die moer is? We zijn ook bezig geweest, maar zonder goed passende dop wil het helemaal niet. Het is iets van 43 - 44 mm, maar welke moet er op?

Groet, Jon.

Geplaatst: 27 jul 2008 20:07
door 76 w200
was dat niet 1 11/16 ???

Geplaatst: 27 jul 2008 20:08
door JAN/DODGE
Robbie/Maui

door de DODGE op de voetrem en in de P te zetten verrold de DODGE niet!
dit is bij de meeste monteurs wel bekend.
en een blok helpt ook,let wel op dat bij het losdraaien het blok aan de voorkant van de band ligt
voor de duidelijkheid voorkant is rijrichting.
linksom is los
rechtsom is vast.

gr Jan

Geplaatst: 27 jul 2008 21:11
door country4all
Aan de bestuurderskant moet de blok achter het wiel :;):