Pagina 1 van 1

Geplaatst: 07 mar 2010 16:57
door marten18
hallo dodge mannen

ik had mijn remcilinder achter lek en deze vervangen.
nu alle leidingen ontlucht.
hij remt wel weer goed maar dat lampje op het dashboard blijft branden.
weet iemand ook waar die sensor daarvan zit?
of wat het probleem anders kan zijn?

Geplaatst: 24 mar 2010 17:58
door joyrider
Heb ik ook een keer gehad, dan heb je achterin de verdeler nog remdruk verschil...wanneer het drukverschil te groot is dan gaat je lampje branden...Bij mij was de enige oplossing achter nogmaals "ontluchten".

Ik geloof dat bij je linkerachterwiel een remverdeler zit.

succes

Geplaatst: 24 mar 2010 19:59
door Laurens
Ik heb hetzelfde probleem, er zit bij mij lucht in de voorleiding, nadat ik de cylinders van de klauwen terug gedrukt had, wat ik trouwens wel vreemd vond, maar goed teven de leidingen vervangen, maar nu heb ik geen remdruk wanneer ik wil ontluchten,

het gaat als volgt, heb een aardige druk,voet op de rem, nippel los (voor, achter inmiddels ontlucht) en als het pedaal naar beneden gezakt is (halve seconde) nippel dicht, vervolgens wil ik het herhalen, maar kan ik pompen tot ik een ons weeg (en voor de mensen die mij kennen duurt dat wel even), iemand een beter idee om de lucht uit die leidingen kan krijgen, of wat er aan de hand is (hoofdremcylinder heb ik vorig jaar vervangen)

Geplaatst: 24 mar 2010 21:35
door Gerhart
Eerst de nippel open, dan pas op het pedaal duwen tot onderin, pedaal vasthouden, nippel dichtdraaien, rempedaal omhoog laten komen, loslaten, nippel weer losdraaien enzovoorts.
Dit is de enige juiste methode zonder vacuumsysteem of iets dergelijks.

Geplaatst: 24 mar 2010 21:40
door american-rules
Probeer eens van onderuit te ontluchten.
Slang met spuit gevuld met remvloeistof , op de ontluchtingsnippel plaatsen,
Ontluchtingsnippel open draaien en de vloeistof van onder uit naar je hoofdremcilinder persen.
Wel opletten dat je hoofdremcilinder niet overloopt omdat je de vloeistof daar terug inperst !!!
Deze handeling werkt heel goed !!!

Succes, J-P.

Geplaatst: 25 mar 2010 00:07
door joyrider
Altijd beginnen bij het punt wat de langste weg aflegt naar je hoofdcylinder...rechtsachter dus. dan links achter, rechts voor en linksvoor.

Als je alleen bent kan je een (doorzichtig) slangetje over het nippel heen (evt. met tiewrap vast zetten) doen en dan de andere kant in bijv. een jampotje. Het potje half vol (of half leeg voor de pessimist) met remvloeistof doen. dan opendraaien en zorgen dat alle lucht uit het slangetje gaat. nu hoef je niet elke keer het nippel te sluiten, want als de cylinder zuigt, zuigt hij de remvloeistof op ipv lucht. Wel ff zorgen dat je reservoir niet leeg komt te staan....en/of je potje niet overstroomt... zo krijg je wel de lucht eruit....

success

Geplaatst: 25 mar 2010 00:21
door joyrider
ik zag dat het onderwerp hiervoor ook al uitgebreid deze truc werd behandelt.....1 ding wat handig kan zijn als je geen knappe buur hebt en je alleen bent.
Als je uiteindelijk klaar bent moet je je rem loslaten en naar het nippeltje lopen om de boel dicht te draaien...doordat de remcylinder open staat kan er eventueel lucht nog in het nippeltje gaan.

Voordat je uitstapt even met een balk je rempedaal ingetrapt houden (klem zetten tegen de bank) de cylinder blijft dan dicht en geeft hetzelfde effect als dat je een rietje vult met vloeistof en je duim erop houdt aan de bovenkant.




Edited By joyrider on 1269472915

Geplaatst: 26 mar 2010 15:01
door marten18
hallo
bedankt voor de reacties.
is voor en achter trouwens een gesloten systeem?
omdat ik 2 potjes heb..

Geplaatst: 26 mar 2010 20:25
door Gerhart
Is voor/achter gescheiden.