Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

rem lampje - blijft branden na ontluchten

marten18
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 19:29
Locatie: friesland

Bericht door marten18 »

hallo dodge mannen

ik had mijn remcilinder achter lek en deze vervangen.
nu alle leidingen ontlucht.
hij remt wel weer goed maar dat lampje op het dashboard blijft branden.
weet iemand ook waar die sensor daarvan zit?
of wat het probleem anders kan zijn?
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

Heb ik ook een keer gehad, dan heb je achterin de verdeler nog remdruk verschil...wanneer het drukverschil te groot is dan gaat je lampje branden...Bij mij was de enige oplossing achter nogmaals "ontluchten".

Ik geloof dat bij je linkerachterwiel een remverdeler zit.

succes
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb hetzelfde probleem, er zit bij mij lucht in de voorleiding, nadat ik de cylinders van de klauwen terug gedrukt had, wat ik trouwens wel vreemd vond, maar goed teven de leidingen vervangen, maar nu heb ik geen remdruk wanneer ik wil ontluchten,

het gaat als volgt, heb een aardige druk,voet op de rem, nippel los (voor, achter inmiddels ontlucht) en als het pedaal naar beneden gezakt is (halve seconde) nippel dicht, vervolgens wil ik het herhalen, maar kan ik pompen tot ik een ons weeg (en voor de mensen die mij kennen duurt dat wel even), iemand een beter idee om de lucht uit die leidingen kan krijgen, of wat er aan de hand is (hoofdremcylinder heb ik vorig jaar vervangen)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Eerst de nippel open, dan pas op het pedaal duwen tot onderin, pedaal vasthouden, nippel dichtdraaien, rempedaal omhoog laten komen, loslaten, nippel weer losdraaien enzovoorts.
Dit is de enige juiste methode zonder vacuumsysteem of iets dergelijks.
Gerhart
american-rules
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
Locatie: Tilburg

Bericht door american-rules »

Probeer eens van onderuit te ontluchten.
Slang met spuit gevuld met remvloeistof , op de ontluchtingsnippel plaatsen,
Ontluchtingsnippel open draaien en de vloeistof van onder uit naar je hoofdremcilinder persen.
Wel opletten dat je hoofdremcilinder niet overloopt omdat je de vloeistof daar terug inperst !!!
Deze handeling werkt heel goed !!!

Succes, J-P.
NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!!
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

Altijd beginnen bij het punt wat de langste weg aflegt naar je hoofdcylinder...rechtsachter dus. dan links achter, rechts voor en linksvoor.

Als je alleen bent kan je een (doorzichtig) slangetje over het nippel heen (evt. met tiewrap vast zetten) doen en dan de andere kant in bijv. een jampotje. Het potje half vol (of half leeg voor de pessimist) met remvloeistof doen. dan opendraaien en zorgen dat alle lucht uit het slangetje gaat. nu hoef je niet elke keer het nippel te sluiten, want als de cylinder zuigt, zuigt hij de remvloeistof op ipv lucht. Wel ff zorgen dat je reservoir niet leeg komt te staan....en/of je potje niet overstroomt... zo krijg je wel de lucht eruit....

success
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

ik zag dat het onderwerp hiervoor ook al uitgebreid deze truc werd behandelt.....1 ding wat handig kan zijn als je geen knappe buur hebt en je alleen bent.
Als je uiteindelijk klaar bent moet je je rem loslaten en naar het nippeltje lopen om de boel dicht te draaien...doordat de remcylinder open staat kan er eventueel lucht nog in het nippeltje gaan.

Voordat je uitstapt even met een balk je rempedaal ingetrapt houden (klem zetten tegen de bank) de cylinder blijft dan dicht en geeft hetzelfde effect als dat je een rietje vult met vloeistof en je duim erop houdt aan de bovenkant.




Edited By joyrider on 1269472915
marten18
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2009 19:29
Locatie: friesland

Bericht door marten18 »

hallo
bedankt voor de reacties.
is voor en achter trouwens een gesloten systeem?
omdat ik 2 potjes heb..
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Is voor/achter gescheiden.
Gerhart
Plaats reactie