Pagina 1 van 1

Geplaatst: 17 apr 2006 14:43
door 97-1139162858
Dodgers,

Heb sinds kort mijn W200 aan de praat gekregen.
Nu zit ik nog met het probleem dat ik mijn remmen niet goed krijg. Heb een juist gereviseerd remoliereservoir
gemonteerd daarna remolie ingedaan ( dot 4 ).
Ben dan begonnen met ontluchten rechts vanachter daarna links vanachter,dan rechts vanvoor en als laatste links vanvoor.
Heb op de gewone manier geprobeerd evenals langs de nippels remolie in te spuiten.
Beide willen dus niet lukken,trap men pedaal nog steeds tot vanachter in :angry:
Is er nog op een andere plaatst iets te ontluchten ??
Wie kan mij vertellen wat het probleem is !!!

Alvast bedankt
Tom

Geplaatst: 17 apr 2006 16:02
door Ton
Heb je de hoofdremcylinder wel ontlucht voor je hem geplaatst hebt?

Geplaatst: 17 apr 2006 18:09
door 97-1139162858
Aha , de hoofdremcilinder , hoe kan ik deze ontluchten ??? ??

Geplaatst: 17 apr 2006 18:22
door Ton
Noemen ze bench bleeding.

Op de werkbank zetten, even stukjes leiding aansluiten en zo buigen dat ze weer in het reservoir terecht komen.
Dan met de hand pompen tot er geen belletjes meer komen.

Nu hij in de wagen zit kun je het ook zo proberen:
Deksel van het reservoir los, 1 man draait de nippels bij de hoofdremcylinder (1 voor 1) een stukje los en een ander drukt langzaam (anders spuit het erover heen) de rem in, dan weer vastdraaien en de rem weer los laten, zo doorgaan tot er geen lucht meer langs het nippeltje komt.

Daarna het hele systeem weer ontluchten zoals je eerder al gedaan hebt.

Geplaatst: 17 apr 2006 18:56
door 97-1139162858
Ton,

De hoofdremcilinder is de deze toch hé ( ben nog niet zo'n bekende met men Dodgeke )
Afbeelding

En dan gaat het toch ook over de twee moertjes aan de rechter kant hé.

Geplaatst: 17 apr 2006 20:00
door Ton
Nope,

De hoofdremcylinder is waar je remoliereservoir op vastzit.




Edited By Ton on 1145296856

Geplaatst: 17 apr 2006 20:20
door 116-1069343120
a3ke schreef:Nu zit ik nog met het probleem dat ik mijn remmen niet goed krijg. Heb een juist gereviseerd remoliereservoir
gemonteerd daarna remolie ingedaan ( dot 4 ).
Ben dan begonnen met ontluchten rechts vanachter daarna links vanachter,dan rechts vanvoor en als laatste links vanvoor.
Heb op de gewone manier geprobeerd evenals langs de nippels remolie in te spuiten.




???? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Druk je dan de luchtbellen terug in de hoofdremcilinder?

Ik doe het onluchten altijd op simpele manier: deksel van de hoofdremcilinder afhalen en creeer door middel van een plastic fles met een benzine slangetje eraan een vacuum op remnippels.rustig laten lopen tot alle lucht eruit is. en dat dus 4 keer. Voordeel is dat je het in je eentje kunt doen.

Geplaatst: 17 apr 2006 20:35
door 97-1139162858
@ Titus en Ton, dat ga ik van de week is proberen,alvast bedankt voor de tips.

Geplaatst: 18 apr 2006 10:47
door Huigie
Op de foto die je gemaakt heb,zie rechts een pennetje uitsteken.Het wil ook wel eens schelen als je die tijdens het ontluchte uittrekt,valt ff te proberen!
gr Huig

Geplaatst: 19 jun 2006 23:44
door 99-1132613910
waar is dat pennetje voor dan? gr m

Geplaatst: 24 jun 2006 14:11
door Gerhart
Is om de regelaar open te trekken.
Die regelaar zorgt voor een klein drukverschil tussen voorwielen en achterwielen.
Als je met vacuum of zwaartekracht wilt ontluchten, moet dit pinnetje uitgetrokken worden.
Bij normaal ontluchten (rempedaal intrappen) hoeft dit niet.

Geplaatst: 24 sep 2006 22:25
door 99-1132613910
en als ik niet zoon staafje heb, heb ik dus geen remdrukverdeler... maar wel zoon blokkie... hoezitdat?

Geplaatst: 25 sep 2006 09:50
door Gerhart
custom schreef:en als ik niet zoon staafje heb, heb ik dus geen remdrukverdeler... maar wel zoon blokkie... hoezitdat?
Welk jaar en type heb je precies?
Volgens mij heb je ook gewoon een remdrukverdeler, maar dan waarschijnlijk alleen geen pinnetje.

Geplaatst: 25 sep 2006 23:34
door 99-1132613910
w200 uit 1969, en heb nog een probleempje, de pin achter het rempedaal is te kort om voldoende druk voor de remmen te verwezelijken... of heb ik dan de remleidingen nog niet genoeg ontlucht... en als ik lage toeren draai en probeer in de drie (schakelbak, duh) weg te rijden, hoor ik een nogal rauw geluid voortkomen uit de schakelbak.. kggggg maar voor de rest doetieut prima... en hoeveel volt moet de dynamo geven, als ik een stuk rij met de lichten aan kan ik niet meer starten na die tijd maar als ik zonder lichten aan rijd heb ik nergens last van.