Geplaatst: 30 okt 2001 20:17
Na het monteren van nieuwe remblokken aan de voorzijde bleef de rem linksvoor hangen. Na montage van een spinternieuwe komplete remklauw (geleverd door van Dam) is het euvel nog niet verholpen. Ik heb de zuiger ongeveer 15 mm verder uit laten komen door te remmen zonder remblok. Het rubber opgetild en zuiger zoveel mogelijk met rempaste van ATE ingesmeerd. Heen en weer bewegen via remmen en terugduwen met een lijmklem gaat schokkerig. Wie weet er een oplossing om het geheel soepel te laten werken.
Cees, gangbaar maken van de 'glijdelen' is belangrijk, je kunt een revisiesetje kopen (cilinder, rubber etc.)
Maar het kan ook zijn dat je remdruk-verdeler (midden onder de vooras) defect is, en de olie niet heen of weer kan.
Demonteer aan de probleemkant de remleiding, trap op de rem en kijk of er een flinke straal olie uit komt.
suc6 A3
Als ik op de rem trap komt er een flinke straal uit. De Dodge heeft altijd prima kaarsrecht geremd ik denk niet dat de remkrachtverdeler het probleem veroorzaakt.
Zoals ik al gescheven heb is de komplete remzadel splinternieuw. Dus waarom zou ik hiet een revisie setje in moeten monteren?
Nu ik je verhaal beter en nog eens lees, lijkt het dat je nieuwe cilinder door de 'fabriek' zonder pasta of olie is gemonteerd.
Ik zou de cilinder en rubber demonteren, controleren op beschadigingen (eventueel met schuurpapier bijwerken)
goed schoon en ingesmeerd weer monteren.
suc6 A3
Cees, gangbaar maken van de 'glijdelen' is belangrijk, je kunt een revisiesetje kopen (cilinder, rubber etc.)
Maar het kan ook zijn dat je remdruk-verdeler (midden onder de vooras) defect is, en de olie niet heen of weer kan.
Demonteer aan de probleemkant de remleiding, trap op de rem en kijk of er een flinke straal olie uit komt.
suc6 A3
Als ik op de rem trap komt er een flinke straal uit. De Dodge heeft altijd prima kaarsrecht geremd ik denk niet dat de remkrachtverdeler het probleem veroorzaakt.
Zoals ik al gescheven heb is de komplete remzadel splinternieuw. Dus waarom zou ik hiet een revisie setje in moeten monteren?
Nu ik je verhaal beter en nog eens lees, lijkt het dat je nieuwe cilinder door de 'fabriek' zonder pasta of olie is gemonteerd.
Ik zou de cilinder en rubber demonteren, controleren op beschadigingen (eventueel met schuurpapier bijwerken)
goed schoon en ingesmeerd weer monteren.
suc6 A3