Pagina 2 van 2

Geplaatst: 08 nov 2011 21:03
door ikke
Gerhart schreef:
Trouwens: het voorste reservoir is voor de ACHTERremmen en het achterste voor de VOORremmen; tenminste als alles nog als origineel is aangesloten.

@Gerhart
Bij zit het andersom, kan dit kwaad?
De aansluitnippels zijn klein en groot.
Ook op de remverdeler.Dus verwisselen kan dus bij mij niet.
Patrick

Geplaatst: 09 nov 2011 16:52
door Gerhart
De voorremmen moeten op het grote reservoir en de achterremmen op het kleine reservoir. Meestal zit het kleine reservoir aan de voorkant.
Als je de leidingen andersom monteert, kan het gebeuren dat de olie op is als de remblokken ver afgesleten zijn. Dan trek je dus lucht in het systeem. Dit kun je ook voorkomen door regelmatig het peil te controleren en bijtijds de blokken te vervangen.

Maar, bij sommige remcilinders is ook de boring en/of de slag voor/achter verschillend. In dit geval zal dat gevolgen voor de remkracht hebben. Waarschijnlijk niet zo gek veel, maar het kan uitmaken.

Kort samengevat: de voorremmen moeten op het grote reservoir en de achterremmen op het kleine reservoir.
Als je remcilinder twee even grote reservoirs heeft, maakt het niet uit.

Geplaatst: 09 nov 2011 16:56
door Gerhart
ikke schreef:De aansluitnippels zijn klein en groot.
Ook op de remverdeler.Dus verwisselen kan dus bij mij niet.
Patrick
Enige optie is dan om de nipels er opnieuw aan te zetten, dus lossnijden en opnieuw persen :(

Geplaatst: 09 nov 2011 21:19
door ikke
@Gerhart,
dan zit het wel goed bij mijne. Het kleine reservoir zit achter.
Patrick