Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

rem ontluchting drama

smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Heb nu bijna alle leidingen door koper, andere rembekrachtiger en hoofdrem cilinder schoongemaakt.

Dus begonnen met ontluchten rechts achter met zo een automatiche ontluchter op lucht toen links achter enzovoorts.

als ik nu rem intrap heb ik een fonteintje in de hoofdrem cil int voorste potje (zijn voor remmen).
Maar nog steeds geen druk.

Wie o wie heeft raad want ik weet het zo langzamerhand niet meer

Klaas
Afbeelding
koning
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2010 23:59
Locatie: lunteren

Bericht door koning »

als je totaal geen druk heb zit er lucht in
meestal is probleem voor
heb je toevallig de voor rem klauwen er af gehad ?
of nieuw revisie setje er in gezet ?
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Bericht door ikke »

Hoi Klaas
Ik las dat je de hoofdremcill eraf hebt gehad.
Heb je deze ook goed ontlucht?
Patrick
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

waarschijnlijk lucht in de hoofdremcilinder. Deze eerst apart ontluchten anders pompt hij niet goed.
DODGE D200 in opknapstatus :)
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Ik heb de hoofdrem cilinder ook ontlucht, maar volgens mij bleven er wel wat bubbeltjes komen.

Dat kan toch nooit in zo een kleine ruimte?

En die ontlucht je toch mee met het geheel is mijn idee

Heb voor wel rem achter niet.
Misschien is het spul achter wel op.

Morgen even handrem er een beetje op om te zien of ik dan wel rem achter heb.
Dan hoeven de schoenen niet zon grote slag te maken.

Klaas
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Ik heb hetzelfde gehad, beide remcilinders lekten bij achter .

Maar misschien toch problemen met je hoofdremcilinder (?)




Edited By Henk_W200 on 1311115748
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi Henk

Ja dat is het nou net, ik vraag me dus ook af wat het is.

Kan beide zijn denk ik.

Klaas
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

sommige hoofremcilinder s hebben zelf onluchtingsnippels , die kun je dus apart ontluchten en sommige hebben die twee nippels niet , die moeten mijns inziens dan automatisch met het systeem te ontluchten zijn , maar je bent niet de eerst die ligt te martelen met het ontluchten van de remmen , er is hier in het verleden vaker over geschreven hoe en wat.
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

smoky joe schreef:Moi

Ik heb de hoofdrem cilinder ook ontlucht, maar volgens mij bleven er wel wat bubbeltjes komen.

Dat kan toch nooit in zo een kleine ruimte?

En die ontlucht je toch mee met het geheel is mijn idee

Heb voor wel rem achter niet.
Misschien is het spul achter wel op.

Morgen even handrem er een beetje op om te zien of ik dan wel rem achter heb.
Dan hoeven de schoenen niet zon grote slag te maken.

Klaas
Hoi Klaas,

Ik heb in het verleden ook heel veel problemen gehad met het ontluchten en stellen van mijn remmen.
Ik heb toen op alle mogelijke manieren geprobeerd om druk op de achterkant te krijgen maar niks werkte, tot ik een tip van onze voorzitter kreeg en dat uitgevoerd had...toen werkte het wel!

Dat is als volgt, zet de achterwielen vrij van de grond zodat ze kunnen ronddraaien. stel de parkeerrem helemaal terug! zo ver dat de kabel bijna van de draad af gaat...
vervolgens zit er aan de binnenkant van de remtrommel een rubber die een sleuf afdekt(+- 2cm) daar kun je met een schroevedraaier de stelworm voor de remvoeringen verstellen, stel deze zo dat je de remvoeringen hoort schaven/aanlopen, maar ook weer zo dat het wiel niet te strak ronddraaid(ivm warmlopen)
Daarna ga je ontluchten rechtsachter eerst, mocht dat niet echt soepel verlopen dan kun je bij de remverdeler (binnenkant chassisbalk links bij startmotor) een pinnetje induwen want dan is deze eruit gegaan omdat er te weinig remolie in de hoofdremcilinder heeft gezeten. Kijk ook goed uit dat je absoluut voldoende remolie in de hoofdremcilinder hebt zitten tijdens het ontluchten anders loop je de kans dat je weer opnieuw moet beginnen.
Als het ontluchten klaar is , moet je pas de parkeerrem stellen.

suc6

gr. Brigadierdog
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Nee dus; onze hoofdremcilinders onluchten niet vanzelf mee!!!!! Die moet je echt eerst apart ontluchten, anders krijg je de lucht er echt niet uit.

Eerst de remleidingen van de hoofdcilinder losmaken en een paar slangetjes op de nippels van de hoofdcilinder aansluiten. Dan het andere einde van deze slangetjes in het reservoir hangen en een aantal keren rustig de rem indrukken. Dit net zolang totdat je geen belletjes meer hebt.
Hierna de remleidingen weer aansluiten en de rest van het systeem ontluchten.

Trouwens: het voorste reservoir is voor de ACHTERremmen en het achterste voor de VOORremmen; tenminste als alles nog als origineel is aangesloten.
Gerhart
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Gerhart schreef:Nee dus; onze hoofdremcilinders onluchten niet vanzelf mee!!!!! Die moet je echt eerst apart ontluchten, anders krijg je de lucht er echt niet uit.

Eerst de remleidingen van de hoofdcilinder losmaken en een paar slangetjes op de nippels van de hoofdcilinder aansluiten. Dan het andere einde van deze slangetjes in het reservoir hangen en een aantal keren rustig de rem indrukken. Dit net zolang totdat je geen belletjes meer hebt.
Hierna de remleidingen weer aansluiten en de rest van het systeem ontluchten.

Trouwens: het voorste reservoir is voor de ACHTERremmen en het achterste voor de VOORremmen; tenminste als alles nog als origineel is aangesloten.
Klopt Gerhart,
ik heb mijn hoofdremcilinder in de bankschroef ontlucht met een lijmtang :)
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Ten eerste bedankt voor het mee denken met dit probleem, heb weer veel geleerd :)

Nou na een dag knutselen en goede tips, heb ik nu weer druk achter.

Heb de wielen achter dus inderdaad even van de grond gehaald door krikje.
Mijn vrouw even op de rem laten trappen en wiel remde dus wel.
Nog een keer extra ontlucht en nu remt hij weer goed.

Alleen moet ik hem vrij ver doordrukken, weet de oorzaak hier ook wel van denk ik.

Moest de rem licht schakelaar verder naar voren zetten (richting motor) omdat hij anders niet tegen het pedaal aan kwam.
Dus mijn slag is nu minder dan voorheen.

En dat ligt aan de pen tussen de hoofdrem cil en rem bekrachtiger.
Nu zag aan mijn oude dat die te verstellen is.

Dus morgen even rembekrachtiger loshalen pen er uit en schroef verder er uit draaien.

Klopt mijn theorie?

Klaas
Afbeelding
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

De pen van de hoofdremcilinder moet je als volgt afstellen: als je het rempedaal ongeveer 10 - 15 mm intrapt, moet je de olie in het reservoir zien bewegen (klein fonteintje). Is dit eerder of later -> pen bijstellen.
Als dit niet in orde is, heb je te weinig remdruk of trap je op den duur de hoofdcilinder kapot.
Gerhart
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo Gerhart

Oke bedankt voor de advies.

Dat wil allen zeker door de hoofdremcil er steeds afhalen bijstellen en dan weer proberen.

Klaas
Afbeelding
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

smoky joe schreef:Hallo Gerhart

Oke bedankt voor de advies.

Dat wil allen zeker door de hoofdremcil er steeds afhalen bijstellen en dan weer proberen.

Klaas
Yes.
Gerhart
Plaats reactie