Pagina 1 van 1
Geplaatst: 03 jan 2012 20:10
door beundehaas
heb een vaag probleem met de dodge, als ik ga rijden (koud) dan kan ik het rem pedaal 4/5 cm in drukken, maar tijdens het rijden word dit steeds minder.(2 km).
tot op een gegeven moment dat het pedaal heel hard is, ik kan dan nog wel remmen maar moet iets meer moeite doen.
dit gebeurd ook als hij stationair draaid.
als hij dan even uit is dan doet rempedaal ook weer normaal.
wie heeft hier ervaring mee?
Geplaatst: 03 jan 2012 20:23
door Dikkiedik
Controleer eens de aansluiting van je rembekrachtiger. Slangen niet gescheurd? Als dat goed is ook de bekrachtiger zelf ff controleren of die niet lekt.
Geplaatst: 05 jan 2012 19:27
door beundehaas
heb nieuwe slangen aan de bekrachtiger zitten en er zit een nieuwe hoofdrem cilinder op.
het kan inderdaad zijn dat er ergens een lek zit, maar met dit weer ga ik niet naar buiten.
als het weer het toelaat zal ik het gaan kontroleren!
Geplaatst: 08 jan 2012 21:15
door beundehaas
heb nog geen tijd gehad om met de dodge bezig te zijn, maar zat even te denken.
zou het ook aan de remkracht verdeler kunnen liggen?
namelijk met de laatste rit had ik het gevoel of de remmen ook aanliepen.
voor de apk heb ik namelijk de stekker er af gehaald want het lampje (park) bleef branden.
iemand een idee?
Edited By beundehaas on 1326053811
Geplaatst: 30 jan 2012 21:01
door beundehaas
van het weekend even met de dodge op pad geweest, tijdens het rijden kwam ik er achter dat het rempedaal steeds verder zakte en hij afremde.
kon tijdens het rijden het pedaal met de voet terug halen en na een paar keer voorzichtig remmen werkt alles weer normaal. (direkt een vreugde burn gedaan!!)
heeft iemand die eerder mee gemaakt?
Geplaatst: 31 jan 2012 17:22
door Robbie
Ja dan is je hooft rem cilinder aan vervanging/revisie toe.
Geplaatst: 31 jan 2012 19:22
door beundehaas
er zit net een nieuwe hoofdrem cilinder op. zelf heb ik mijn bedenkingen bij de rembekrachtiger, deze lekte lucht tussen hoofdrem cilinder en de bekrachtiger dus heb dit dicht gekit.
Geplaatst: 31 jan 2012 21:21
door DoubleD300
beundehaas schreef:er zit net een nieuwe hoofdrem cilinder op. zelf heb ik mijn bedenkingen bij de rembekrachtiger, deze lekte lucht tussen hoofdrem cilinder en de bekrachtiger dus heb dit dicht gekit.
Dit probleem heb ik ook, lekt lucht tussen de aansluiting van de hoofdremcylinder, bij mij komt het door roest op de bekrachtiger of Hoort hier ook ''origineel'' een pakking tussen? bij zit dus helemaal niet behalve roest.
ben al wel bezig geweest met schoon maken maar tis me nu ook wat te koud om wat te doen :D
Geplaatst: 01 feb 2012 12:02
door Gerhart
Als hij lekt langs de remcilinder, is de bekrachtiger dus lek. Dit lek zit dus inwendig en kun je niet met een pakking of kit oplossen. Daarvoor moet je de bekrachtiger openmaken.
Geplaatst: 01 feb 2012 18:02
door DoubleD300
Gerhart schreef:Als hij lekt langs de remcilinder, is de bekrachtiger dus lek. Dit lek zit dus inwendig en kun je niet met een pakking of kit oplossen. Daarvoor moet je de bekrachtiger openmaken.
oke dan..dat idee had ik al een beetj dat er niets tussen heeft gezeten. kan beter op zoek gaan naar een nieuwe dus.
ben ik er weer voor 34 jaar af. :)
Geplaatst: 02 feb 2012 19:32
door beundehaas
ik had dus ook lekkage van het vacuum tussen de bekrachtiger en de hoofdrem cilinder, dit komt omdat keering lekt van de as die uit de rempomp komt. nu heb ik hem dus tussen de rempomp en remcilinder af gedicht met polymeer kit, ook het gaatje onder in de remcilinder.
toch ga ik de rembekrachtiger vervangen.