Tonnie Wittenaar - DTB Member 481 - Beheerder van de DTB site
-
- Site Admin
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 mar 2004 09:37
Hoi, ik ben Tonnie Wittenaar,
geboren in 1958, getrouwd met Henny en heb een zoon van 17 jaar, Daniël
Sinds 1998 bezitten wij een Dodge W200 uit 1977, deze heb ik van een particulier gekocht, en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Medio 2000 heb ik het onderhoud van de website van de club overgenomen, en sinds februari 2001 ben ik ook nog eens bestuurslid van de DTB. Mijn functie is het beheren van de website.
Hier is onze laatste aanwinst: een Dodge Ram D350 Crewcab uit 1985, dit zal onze luxe wagen worden, ik heb heel wat plannetjes met hem...
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De japanse koffiemolen (Mazda 626) is nu de deur uit na ruim 300.000km.
Hieronder staat een foto van mij en m'n Dodge W200.
Deze foto is genomen tijden een bol/pijl route in Zuidwolde (2000) welke we zelf georganiseerd hadden.
Ik hoop dat er vele mensen volgen.
Groeten
geboren in 1958, getrouwd met Henny en heb een zoon van 17 jaar, Daniël
Sinds 1998 bezitten wij een Dodge W200 uit 1977, deze heb ik van een particulier gekocht, en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Medio 2000 heb ik het onderhoud van de website van de club overgenomen, en sinds februari 2001 ben ik ook nog eens bestuurslid van de DTB. Mijn functie is het beheren van de website.
Hier is onze laatste aanwinst: een Dodge Ram D350 Crewcab uit 1985, dit zal onze luxe wagen worden, ik heb heel wat plannetjes met hem...
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De japanse koffiemolen (Mazda 626) is nu de deur uit na ruim 300.000km.
Hieronder staat een foto van mij en m'n Dodge W200.
Deze foto is genomen tijden een bol/pijl route in Zuidwolde (2000) welke we zelf georganiseerd hadden.
Ik hoop dat er vele mensen volgen.
Groeten
<table border="0" summary="">
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
</table>
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
</table>
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hoi Tonnie,
Zo, met een D350 als "gewone" wagen ben je nu zolangzamerhand wel een Top-Dodger geworden. Er zijn wel een paar leden met meerdere Dodges maar ik verwacht dat die er ook nog wel een gewone wagen er bij hebben, voor het normale verkeer. Ikzelf zou nog wel een Dodge erbij willen hebben, maar met die smalle straatjes in Haarlem is dat toch echt geen doen. Om bij mij met de W200 met de Hummers de straat in te draaien moet ik altijd een keer steken. Een meer dan 6 meter lange D350 is zoiets als Mission Impossible.
Veel plezier en Groeten, Wouter.
Zo, met een D350 als "gewone" wagen ben je nu zolangzamerhand wel een Top-Dodger geworden. Er zijn wel een paar leden met meerdere Dodges maar ik verwacht dat die er ook nog wel een gewone wagen er bij hebben, voor het normale verkeer. Ikzelf zou nog wel een Dodge erbij willen hebben, maar met die smalle straatjes in Haarlem is dat toch echt geen doen. Om bij mij met de W200 met de Hummers de straat in te draaien moet ik altijd een keer steken. Een meer dan 6 meter lange D350 is zoiets als Mission Impossible.
Veel plezier en Groeten, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
Gosh wat een mooie bak Tonnie!
Je weet ik heb ook een crewcab (D200) maar dan met een verkorte bak, die van jou is denk ik met een normale bak, dus door je dubbele cabine eindeloos lang!
Met die van mij moet ik in de stad soms al in twee stappen door een bochtje!
Maar je went er zo aan, en je zult zien hoeveel mensen je er in kunt pakken, ik heb er al eens 10 jochies van de voetbal van m'n zoon in gehad! en ze vinden het prachtig.
Laat hem gauw eens zien, de koffie staat klaar...
A3
Je weet ik heb ook een crewcab (D200) maar dan met een verkorte bak, die van jou is denk ik met een normale bak, dus door je dubbele cabine eindeloos lang!
Met die van mij moet ik in de stad soms al in twee stappen door een bochtje!
Maar je went er zo aan, en je zult zien hoeveel mensen je er in kunt pakken, ik heb er al eens 10 jochies van de voetbal van m'n zoon in gehad! en ze vinden het prachtig.
Laat hem gauw eens zien, de koffie staat klaar...
A3
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Member 576
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Zo, nog even een paar foto's opgeduikeld
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En dit is Dottie, het otootje van onze zoon Daniël waarmee hij druk aan het opknappen is, het vordert langzaam, maar ja, hij heeft nog wel even de tijd.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En dit is Dottie, het otootje van onze zoon Daniël waarmee hij druk aan het opknappen is, het vordert langzaam, maar ja, hij heeft nog wel even de tijd.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
OK, de vorderingen tot nu toe aan de Ambassador:
Februari 2003
Nieuwe verchroomde achterbumper geplaatst.
Uitlaatsysteem aangepast naar een dubbel systeem met 4 "dikke" eindpijpen.
Set verchroomde velgen vooras 16.5 x 8.25 en achteras 16.5 x 9.75
Banden BF Goodrich 33 x 12.5 R16.5 LT All Terrain TA
Februari 2003
Nieuwe verchroomde achterbumper geplaatst.
Uitlaatsysteem aangepast naar een dubbel systeem met 4 "dikke" eindpijpen.
Set verchroomde velgen vooras 16.5 x 8.25 en achteras 16.5 x 9.75
Banden BF Goodrich 33 x 12.5 R16.5 LT All Terrain TA
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Weer een wijziging:
Vanwege de grote bandjes (33") had ik te weinig ruimte in m'n spatborden, nu vond ik gelijk de spatborden uitslijpen niet zo'n geweldig idee, dus heb ik afgelopen zaterdag benut een liftkit te monteren. Het gaat om een bodylift van 3"
Dit valt nog mee, en de wielen komen er nu mooier onder te staan, ik zal nog wel foto's maken.
Groeten
Tonnie
Vanwege de grote bandjes (33") had ik te weinig ruimte in m'n spatborden, nu vond ik gelijk de spatborden uitslijpen niet zo'n geweldig idee, dus heb ik afgelopen zaterdag benut een liftkit te monteren. Het gaat om een bodylift van 3"
Dit valt nog mee, en de wielen komen er nu mooier onder te staan, ik zal nog wel foto's maken.
Groeten
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Zo hier nog een paar foto's van de bodylift en van de 'RACERBACK'
De racerback heeft nog de originele kleur, maar zal straks worden meegespoten in de nieuwe kleuren. (wordt waarschijnlijk Inferno Red Perl met silver metalic striping)
Let wel dat er nu 33" banden opzitten, dus de bodylift lijkt niet erg hoog, ik had deze eronder gezet i.v.m. de ruimte voor de wielen. (bodylift 3")
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De racerback heeft nog de originele kleur, maar zal straks worden meegespoten in de nieuwe kleuren. (wordt waarschijnlijk Inferno Red Perl met silver metalic striping)
Let wel dat er nu 33" banden opzitten, dus de bodylift lijkt niet erg hoog, ik had deze eronder gezet i.v.m. de ruimte voor de wielen. (bodylift 3")
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
beste tonnie, Big Ben hier,
ik heb ook een d350 en deze moet verhoogd worden in verband met het aan lopen van de voorwielen nu heb ik je foto,s bekeken en het ziet er goed uit.
Kan je me ook vertelen hoe je bepaalde dingen hebt aangepakt, zoals de cabine omhoog halen om de blokken er tussen je zetten? etc.
Wat ben je allemaal tegen gekomen wat vervangen of aangepast moest worden?
Ik hoop dat je me even wilt mailen op kulboer@hetnet.nl
Alvast bedankt Big Ben
ik heb ook een d350 en deze moet verhoogd worden in verband met het aan lopen van de voorwielen nu heb ik je foto,s bekeken en het ziet er goed uit.
Kan je me ook vertelen hoe je bepaalde dingen hebt aangepakt, zoals de cabine omhoog halen om de blokken er tussen je zetten? etc.
Wat ben je allemaal tegen gekomen wat vervangen of aangepast moest worden?
Ik hoop dat je me even wilt mailen op kulboer@hetnet.nl
Alvast bedankt Big Ben
OK, 11 augustus is het zover...
De 'Ambassador' (de D350) gaat naar de spuiter, daar ga ik hem zelf eerst helemaal strippen, daarnaa wordt ie helemaal strak gemaakt, en dan een beetje (nou ja.. een beetje?)nieuwe verf erop.
Hieronder kun je zien hoe het ongeveer moet worden, beetje aan het spelen geweest met een tekenpakketje op de PC, dat nog knap lastig trouwens :D
Voor en Na de paintjob:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De kleuren: Inferno red tinted pearl coated en grey pearl coated
En nu maar hopen dat het mooi wordt!
De 'Ambassador' (de D350) gaat naar de spuiter, daar ga ik hem zelf eerst helemaal strippen, daarnaa wordt ie helemaal strak gemaakt, en dan een beetje (nou ja.. een beetje?)nieuwe verf erop.
Hieronder kun je zien hoe het ongeveer moet worden, beetje aan het spelen geweest met een tekenpakketje op de PC, dat nog knap lastig trouwens :D
Voor en Na de paintjob:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'> (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De kleuren: Inferno red tinted pearl coated en grey pearl coated
En nu maar hopen dat het mooi wordt!