Pagina 1 van 2

Geplaatst: 01 sep 2006 16:06
door sicky61
hallo mannen(M/V)
de dodge remde niet zo lekker meer en bij nadere inspectie bleken de blokken op.
De schijven zijn beschadigd :(
Kan ik nu gewoon nieuwe blokken monteren of moeten er eerst andere schijven op.
Of kunnen de oude schijven opgelapt worden door er een laag vanaf te draaien?
Kwam ook een poreuze remslang tegen.....ook maar vervangen zeker? ???
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Geplaatst: 01 sep 2006 19:56
door country4all
Afdraaien als het nog kan en nieuwe blokken erop

Geplaatst: 01 sep 2006 22:12
door Tonnie Wittenaar
En die remslang vervangen, geheid dat ie daarop afgekeurd word bij de APK

Geplaatst: 02 sep 2006 09:34
door sicky61
OK........das duidelijk!
Bedankt voor het advies mannen.

Geplaatst: 02 sep 2006 17:24
door sicky61
heb nog een vraag:
wat is de minimale dikte die de remschijf moet hebben?
Dit ivm het afdraaien.

Geplaatst: 02 sep 2006 18:04
door sicky61
sorry.....zoekfunctie 'vergeten'.
Is dus 1.170

Geplaatst: 06 sep 2006 17:32
door sicky61
K*t.....dat duurt weer langer als gepland.
Las verderop dat als je niet weet wat voor een remvloeistof er in zit,je de boel moet spoelen en vervangen.
Ook maar doen dan.
Toch wel lastig hoor,als je dodge je daily drive en werkauto is.
Niet dat ik het erg vind om niet productief te zijn maar gebonden aan huis,das nix.
Maar weer es een choppertje op de kop tikken :p
@ Tim:'hanx maar ik kon er niet op wachten hoor,heb nieuwe gescored.

Geplaatst: 21 sep 2006 19:02
door sicky61
update ???
de schijf kon niet meer afgedraaid worden ,volgens de specialist.
Hij had wel een nieuwe schijf voor me(104,- ex.)
Heb gelijk even gemeten(=weten) en de nieuwe bleek maar 2mm dikker als de oude.

Geplaatst: 22 sep 2006 07:57
door Gerhart
sicky61 schreef:update ???
de schijf kon niet meer afgedraaid worden ,volgens de specialist.
Hij had wel een nieuwe schijf voor me(104,- ex.)
Heb gelijk even gemeten(=weten) en de nieuwe bleek maar 2mm dikker als de oude.
2 mm. afgesleten is erg veel voor een schijf.

Geplaatst: 23 sep 2006 11:21
door sicky61
2 is iid best veel ja.
Heb me op de totale dikte verkeken denk ik.
Heb net even gemeten ,en de schijf is aan de ene kant 6mm en de andere 7mm.
De kant van 7mm heeft de groeven.
Lijkt erop dat het in theorie toch moet kunnen.
Maar het duurt me weer veels te lang allemaal (3 weken niet gereden :( dus er is een 2e hands schijf onderweg.
Ik zal de oude schijf nog es bij een ander bedrijf aanbieden om af te draaien.

Geplaatst: 23 sep 2006 17:23
door Gerhart
Die 6 en 7 mm. zijn zeker de halve diktes?
De totale dikte moet tussen de 29 en 30 mm. zitten.

Ik heb eerder al eens het volgende stukje geschreven:

De dikte van de schijven moet minimaal 1.170" zijn (29,718 mm.).
Nou hoor ik een aantal mensen denken: "op de schijf staat toch 1.125"?"
Dat klopt.
Die 1.125" is de absolute minimum maat. Als je je schijven nu al op de absolute minimum laat bewerken, heb je dus niks meer om te laten af slijten door gewoon gebruik; je schijven zijn dan dus "versleten"!
De minimale maat om ze te laten afdraaien wordt al volgt verkregen: 1.125 + 2 x 0.0225 = 1.170 (absolute minimum maat + slijtage aan twee kanten = minimale bewerkingsmaat).
De slijtage (0.0225") is door de fabrikant als zodanig vastgesteld.

Groeven zijn niet altijd het gevolg van te ver versleten blokken. Lang doorrijden met vuil in/aan de blokken kan dit ook veroorzaken; heb dat zelf ook gehad.
Regelmatig schoonmaken en na terreinrijden altijd schoonmaken helpt veel.

Let er trouwens wel op dat een schijf symmetrisch moet blijven. Dit wil zeggen: als je van de buitenkant 0,1 mm. eraf haalt, je dit ook aan de binnenkant moet doen!



Hierop wordt een schijf dus goed- of afgekeurd.

Geplaatst: 24 sep 2006 12:37
door sicky61
hey gerhart,dat had ik al ergens gelezen,maar niet goed genoeg :(
De dikte totaal is 29mm
Maar dus wel verschil in binnen en buitenste schijf.
Na afdraaien blijft er dus niet genoeg over voor goedkeur.
Jammer,maar wel weer wat geleerd.
Bedankt.

Geplaatst: 25 sep 2006 23:30
door dodge linne
Kun je de vooremmen ook afstellen ik heb ze los gehad om de as er uit te halen of moet je dan ook de cilinder terug duwen als het los is geweest, want ze lopen ook warm :angry: ???

gr dodge linne

Geplaatst: 26 sep 2006 12:10
door Gerhart
De voorremmen kun je niet afstellen.
Als ze warm lopen, moet je ze waarschijnlijk reviseren.

Geplaatst: 06 okt 2006 17:36
door sicky61
heb een 2e hands schijf gekocht en met nico(HANX!!!)alles gemonteerd.
Maar.......het is net of de schijf krom is.
Als ik bijv. rustig rem voor een stoplicht is het net alsof ik pompend aan het remmen ben.
Bij een noodstop stuiter ik over de weg.
Kan dat....een kromme schijf? ???