ingevreten schijven - is dat erg?
hallo mannen(M/V)
de dodge remde niet zo lekker meer en bij nadere inspectie bleken de blokken op.
De schijven zijn beschadigd :(
Kan ik nu gewoon nieuwe blokken monteren of moeten er eerst andere schijven op.
Of kunnen de oude schijven opgelapt worden door er een laag vanaf te draaien?
Kwam ook een poreuze remslang tegen.....ook maar vervangen zeker? ???
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
de dodge remde niet zo lekker meer en bij nadere inspectie bleken de blokken op.
De schijven zijn beschadigd :(
Kan ik nu gewoon nieuwe blokken monteren of moeten er eerst andere schijven op.
Of kunnen de oude schijven opgelapt worden door er een laag vanaf te draaien?
Kwam ook een poreuze remslang tegen.....ook maar vervangen zeker? ???
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
GROETE' SICKY
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
K*t.....dat duurt weer langer als gepland.
Las verderop dat als je niet weet wat voor een remvloeistof er in zit,je de boel moet spoelen en vervangen.
Ook maar doen dan.
Toch wel lastig hoor,als je dodge je daily drive en werkauto is.
Niet dat ik het erg vind om niet productief te zijn maar gebonden aan huis,das nix.
Maar weer es een choppertje op de kop tikken :p
@ Tim:'hanx maar ik kon er niet op wachten hoor,heb nieuwe gescored.
Las verderop dat als je niet weet wat voor een remvloeistof er in zit,je de boel moet spoelen en vervangen.
Ook maar doen dan.
Toch wel lastig hoor,als je dodge je daily drive en werkauto is.
Niet dat ik het erg vind om niet productief te zijn maar gebonden aan huis,das nix.
Maar weer es een choppertje op de kop tikken :p
@ Tim:'hanx maar ik kon er niet op wachten hoor,heb nieuwe gescored.
GROETE' SICKY
2 is iid best veel ja.
Heb me op de totale dikte verkeken denk ik.
Heb net even gemeten ,en de schijf is aan de ene kant 6mm en de andere 7mm.
De kant van 7mm heeft de groeven.
Lijkt erop dat het in theorie toch moet kunnen.
Maar het duurt me weer veels te lang allemaal (3 weken niet gereden :( dus er is een 2e hands schijf onderweg.
Ik zal de oude schijf nog es bij een ander bedrijf aanbieden om af te draaien.
Heb me op de totale dikte verkeken denk ik.
Heb net even gemeten ,en de schijf is aan de ene kant 6mm en de andere 7mm.
De kant van 7mm heeft de groeven.
Lijkt erop dat het in theorie toch moet kunnen.
Maar het duurt me weer veels te lang allemaal (3 weken niet gereden :( dus er is een 2e hands schijf onderweg.
Ik zal de oude schijf nog es bij een ander bedrijf aanbieden om af te draaien.
GROETE' SICKY
Die 6 en 7 mm. zijn zeker de halve diktes?
De totale dikte moet tussen de 29 en 30 mm. zitten.
Ik heb eerder al eens het volgende stukje geschreven:
De dikte van de schijven moet minimaal 1.170" zijn (29,718 mm.).
Nou hoor ik een aantal mensen denken: "op de schijf staat toch 1.125"?"
Dat klopt.
Die 1.125" is de absolute minimum maat. Als je je schijven nu al op de absolute minimum laat bewerken, heb je dus niks meer om te laten af slijten door gewoon gebruik; je schijven zijn dan dus "versleten"!
De minimale maat om ze te laten afdraaien wordt al volgt verkregen: 1.125 + 2 x 0.0225 = 1.170 (absolute minimum maat + slijtage aan twee kanten = minimale bewerkingsmaat).
De slijtage (0.0225") is door de fabrikant als zodanig vastgesteld.
Groeven zijn niet altijd het gevolg van te ver versleten blokken. Lang doorrijden met vuil in/aan de blokken kan dit ook veroorzaken; heb dat zelf ook gehad.
Regelmatig schoonmaken en na terreinrijden altijd schoonmaken helpt veel.
Let er trouwens wel op dat een schijf symmetrisch moet blijven. Dit wil zeggen: als je van de buitenkant 0,1 mm. eraf haalt, je dit ook aan de binnenkant moet doen!
Hierop wordt een schijf dus goed- of afgekeurd.
De totale dikte moet tussen de 29 en 30 mm. zitten.
Ik heb eerder al eens het volgende stukje geschreven:
De dikte van de schijven moet minimaal 1.170" zijn (29,718 mm.).
Nou hoor ik een aantal mensen denken: "op de schijf staat toch 1.125"?"
Dat klopt.
Die 1.125" is de absolute minimum maat. Als je je schijven nu al op de absolute minimum laat bewerken, heb je dus niks meer om te laten af slijten door gewoon gebruik; je schijven zijn dan dus "versleten"!
De minimale maat om ze te laten afdraaien wordt al volgt verkregen: 1.125 + 2 x 0.0225 = 1.170 (absolute minimum maat + slijtage aan twee kanten = minimale bewerkingsmaat).
De slijtage (0.0225") is door de fabrikant als zodanig vastgesteld.
Groeven zijn niet altijd het gevolg van te ver versleten blokken. Lang doorrijden met vuil in/aan de blokken kan dit ook veroorzaken; heb dat zelf ook gehad.
Regelmatig schoonmaken en na terreinrijden altijd schoonmaken helpt veel.
Let er trouwens wel op dat een schijf symmetrisch moet blijven. Dit wil zeggen: als je van de buitenkant 0,1 mm. eraf haalt, je dit ook aan de binnenkant moet doen!
Hierop wordt een schijf dus goed- of afgekeurd.
Gerhart
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
- Locatie: Linne
- Contacteer: