Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Topic voor De Belgen - Belgische autokeuring

gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Ik open deze topic omdat de Belgische keuring wat verschild met die van de Nederlandse.

Nu de vragen.

- Gaan jullie op Hummers naar de keuring?
- Hebben jullie een 4" verhoogingskit steken en vormt dit een probleem?
- Op welke punten doen ze nog moeilijk? bvb de Nato-koppeling.
- Hebben jullie ook een custom uitlaat?
motocari mukumbwa
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
Locatie: Aarstelaar België

Bericht door motocari mukumbwa »

Dag Gukke,

Wat de banden betreft is mijn Dodge gekeurd met 33" endaar gaat ie ook mee naar kontroles.
Ook bij mij steekt er een custom uitlaat onder en geen problemen.
Een verhogingskit heb ik nog niet dus ...
De nato koppeling mag er gerust blijven opzitten maar ze wordt niet gekeurd om aanhangers mee te trekken.
Dus indien je wat achter de Dodge wil hangen moet je ofwel een bolkoppeling voorzien of een andere Europese gekeurde koppeling zoals van een vrachtwagen bijvoorbeeld.

Groetjes
Groeten

Marco


To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Da kan toch ni dat we hier maar met zijn 2 zijn !!!!!

Ik denk/hoop dat ze zo verwonderd gaan zijn van de dodge te zien dat er eigenlijk weinig of geen problemen gaan zijn.
Hij is toch wel vrij goed inorde en denk dat ze niet moeilijk gaan doen.




Edited By gukke on 1119599000
motocari mukumbwa
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
Locatie: Aarstelaar België

Bericht door motocari mukumbwa »

Euh nee,

Voor zo ver ik al heb kunnen zien en lezen met een stuk of vier à vijf die reglmatig het forum bezoeken.
Maar ik zou de Belgen die een Dodge D of W 100 -> 200 hebben staan de kost niet willen geven; dat zijn er nog al wat.

Misschien is het aan het bestuur om ons eens wat flyers te bezorgen zodat we die kunnen afgeven aan Dodge rijders in België.
Groeten

Marco


To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Zolang de leeuw kan klauwen...

Jodemanne,

Mijn keuring ervaring:
-Ik leg mijn standaard banden, maar volgens de vorige eigenaar zou het ook moeten lukken met 33x12.5 op 9.75 velgen. Die steken op het zicht vooraan ietwat uit, maar loodrecht vanaf de wielkast gemeten valt ie binnen. Soit, ik weet niet precies wat de normen zijn, maar de diameter is geen probleem dacht ik, enkel de breedte (niet buiten de carroserie, of zoiet).
-Trekhaak heb ik niet.
-Uitlaat: ik heb mijn originele uitlaat ingekort (lees: de rotte stukken er tussenuit gehaald) en de pijp komt nu midden onder de bak uit. De uitlaat moet gasdicht zijn en mag niet onder de cabine eindigen (onder de laadbak is dus geen probleem). Sidepipes e.d., geen idee.
-liftkit: tja, dat wordt gokken. Ik heb 5" lift met veren voor en achter (dus geen blok constructies), MAAR ben zo nog niet naar de keuring geweest, dus afwachten.

Als ik terug in den Belgique ben, moet ik naar de keuring en ik ga toch eens proberen met de 33ers, al was het maar om de lift ietwat te maskeren (we zien wel).

Koen
Never regret things you did, only those you didn't try.
motocari mukumbwa
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
Locatie: Aarstelaar België

Bericht door motocari mukumbwa »

Wat verenlift betreft:
De slechte methode dus met blokken voorraan wordt door de TC niet gesmaakt; achteraan zal het geen probleem zijn aangezien er origineel al een blok tussen zit.
Wat de banden betreft:
Mijne staat inderdaad op 33" en dit staat ook op mijn PVG dus daar geen enkel probleem; ze steken wel net binnen de wielkasten.
@ Kaiser:
Dat gasdicht zijn van de uitlaat is in Nederland belangrijk.
Ik ben 2 jaar na elkaar met een uitlaat door de kontrole gereden die eigenlijk enkel uit gewoonte nog aan elkaar hing (dwz volledig doorgeroest en vol gaten en lekken).
Mijn uitlaat bestaat uit 2 apparte pijpen met balansbuis en twee cherrybombs, met onder de 2000 rpm een redelijk aanvaardbaar geluidsniveau. Daarboven breek de hel los.
Groeten

Marco


To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

De mijne is opgehoogt door een 4" trailmaster kit dat is een nieuw veerpakket vooraan en een add a leaf + blok achteraan.
Nu staan de hummers mooi in de kast.
Ik heb ook 2 verschillende velgen voor en achteraan. als je een schietlood laat zakken staan de noppen binnen de wielkast maar de bolling van de band net niet +/-1cm.
Op mijn PVG staat geen banden maat vermeld en ook niet de hoogte van de Dodge.
Dus weet ni goed wat te doen met de banden. orginele zijn een beetje verweerd.

Mijn uitlaat zijn ook 2 aparte pijpen met balanspijp en 2 turbo muffler dempers (1 per bank).
De geluidsproduktie is rustig maar toch het diepe fantastische V8 sound.
Daar heb ik geen schrik van, buiten misschien de uitgaan vlak voor mijn rechtsachterwiel schuin naar beneden.

Ik denk dat ik het zo ga wagen naar de keuring te gaan. Maar dat sta nog op planning voor begin volgende maand. Eerst nog wat sleutelen.
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Hey Marco, waar ga jij ergens naar de keuring? Het wil nog wel eens verschillen waar je gaat. Volgens de (Belgische) wet moet een uitlaat wel degelijk gasdicht zijn.

Wat blijkbaar ook niet mag: sidepipes naar rechts (naar links is blijkbaar wel OK)
Never regret things you did, only those you didn't try.
motocari mukumbwa
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
Locatie: Aarstelaar België

Bericht door motocari mukumbwa »

@ Koen

Ik ga in Willebroek bij Antwerpen naar de kontrole; dit is geen speciale keuze geweest. 't IS gewoon de dichtste bij de deur.

@ Gukke

Gewoon doen met die 36ers en zien wat het wordt. In het slechtste geval krijg je een mooie felle rode kaart en kost het je enkele extra eurooskens voor de herkeuring.
Veel succes op de TC


Groeten




Edited By motocari mukumbwa on 1119704324
Groeten

Marco


To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

@kaiser:
Gasdicht is juist voor in België.
Die sidepipes ook al gehoord maar onze kitcars hebben ook een uitlaat aan de rechtsekant en daar hebben wij geen probleem mee op de keuring. Ze meten zelfs met moeite de CO maar da komt omdat hunne darm niet zolang is want dat toestel sta meestal links op de keuring.

voor de kitcars zie www.elcova.be
114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

Hoy dodger's

Mijn beste ervaringen heb ik met het keuringscentrum in Stekene , vlak bij speedshop , die mensen zien wel meer amerikanen over de vloer komen.Vlakbij zit ook nog een goeie gasboer (Vissers).
De keuringstations van Deurne en Noorderlaan in Antwerpen zijn echt niet te doen.
De uitlaat moet gasdicht zijn onder het passagiersgedeelte
Wat het geluid betrefd zijn er bepaalde normen en die liggen echt wel hoog.Binnenkort kom ik er wel achter als ik met de W350 naar de kontrole kan.Die heeft juist een nieuw OPEN uitlaatsysteem lach014

gr luc :cool:




Edited By rastaroesti on 1119806347
Bijlagen
selecteren_012__Small_.jpg
(41.98 KiB) 1403 keer gedownload
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

he mannen,ik heb dus wel degelijk problemen met de keuring,vandaag dus naar de keuring,ben aan de beurt gas instalatie word gecheckt is in orde en daar komt het probleem,op de papieren staat een mtm van 3650 kilo,dus ....vrachtwagen ik kon dus gelijk vertrekken.hoe moet ik dat nu op de papieren laten veranderen???

dus geeeen valkenswaard voor mij é"&é@@@

gr dick :(
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

dakota schreef:he mannen,ik heb dus wel degelijk problemen met de keuring,vandaag dus naar de keuring,ben aan de beurt gas instalatie word gecheckt is in orde en daar komt het probleem,op de papieren staat een mtm van 3650 kilo,dus ....vrachtwagen ik kon dus gelijk vertrekken.hoe moet ik dat nu op de papieren laten veranderen???

dus geeeen valkenswaard voor mij é"&é@@@

gr dick :(
Dick wat bedoel je met mtm? lediggewicht+ laadvermogen?
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

@maui: jep

Ik heb op mijn dokumenten staan MTM 3480kg.
3500kg is max. daarboven is het rijbewijs C en dus vrachtwagen.

@dakota:
Ik denk dat je naar DIV gaat moeten gaan voor een nieuwe éénmalige keuring met de andere cijfers.
Ik zou dan wel genoeg dokumentatie ter hand nemen om je ding te kunnen bewijzen.

Of gewoon een rijbewijs C te gaan behalen en het is opgelost.
dakota
Berichten: 104
Lid geworden op: 02 mar 2005 20:01
Locatie: kaulille belgie
Contacteer:

Bericht door dakota »

hello ,das geen probleem,die heb ik ( mijn c),maar er moten veel aanpassingen gedaan worden,bv.signalisatie borden achter,dode hoek spiegels ,tachograaf,en dergelijke daar heb ik geen zin in

gr dick
dick


is there life after a DODGE????????

b150 '84
ford focus station '01
Plaats reactie