Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

APK OK en Niet OK - W200 en D350 gekeurd

wittenaar
Site Admin
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 mei 2003 15:31
Locatie: Daarlerveen

Bericht door wittenaar »

Hoi,

Ik heb vandaag mijn W200 en D350 weer APK laten keuren.

De W200 ging er zonder problemen door (zonder enige vorm van voorbereiding :p )

De D350 echter had een paar kleine probleempjes:
- Hoesje van Stuurkogel links gescheurd
- Scheurtje in remslang linksvoor
- Reflectoren aan zijkant laadbak
- Geen stadslichten

De eerste 2 begrijp ik, echter de andere ???

Reflectoren: Er moeten aan elke kant van de laadbak 2 reflectoren geplaatst worden, 1 direct achter de cabine, en 1 binnen een meter van de achterkant.
E.e.a. zou te maken hebben met de lengte van de wagen.
Nu is het geen probleem deze dingen er zo op te plakken, maar ik vind het toch merkwaardig.

Geen stadslichten:
Toen ik de D350 kocht zater er op de bumper een paar van die witte lampjes, hevig verroest, deze heb ik afgelopen jaar verwijderd. Daar ik toch altijd met dimlicht rijd dacht ik dat dit geen probleem zou zijn... WEL DUS...

Nu mijn vraag, ik heb inmiddels gezien dat er in de richtingaanwijzer mogelijkheid is om een dubbele lamp te gebruiken, dus een 20 + 5 watt lampje.
Ook heb ik gezien dat de bedrading daarvoor doorgeknipt is bij mijn auto. Wat de reden daarvoor is begrijp ik niet, zijn deze destijds doorgeknipt omdat orange stadslichten niet mogen? Of omdat de vorige eigenaar het leuk vond... ???

Effin... Wat ik even wil weten hoe andere D350 eigenaars dit hebben meegemaakt tijdens de APK. Kan ik de orginele lampen weer aansluiten of moet er perse een wit lampje aanwezig zijn als stadslicht?

grtz
Tonnie
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Tonnie,

Het stadslicht moet perse wit licht uitstralen.
Op mijn RamCharger heb ik dit opgelost door de witte knipperlicht kappen van m'n W200 er op te zetten.

Op m'n W200 had de vorige eigenaar gaatjes gemaakt in de originele koplampen en hier met een rubber en een houder van een controlelampje 5 watt lampjes in gezet.



Edited By AquaFobia on 1057954254
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Ruud de Jong
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mar 2001 14:38
Locatie: Tiel Gelderland

Bericht door Ruud de Jong »

Ha Tonnie,

Reflectoren op de zijkant? Daar is bij mij nog nooit over gesproken,sporen ze daar wel.

stadslichten? Die zitten er bij mij ook niet op, nooit opgezeten voor zover ik weet.

Waar ik de apk laat doen kijken ze naar de auto zoals hij is, verder hebben ze niet de neiging om er van alles bij te verzinnen.

Flink balen als je om zo'n reden wordt afgekeurd wat een mafketels.

Groet Ruud
wittenaar
Site Admin
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 mei 2003 15:31
Locatie: Daarlerveen

Bericht door wittenaar »

auto is inmiddels goedgekeurd, heb twee lampjes op de bumper geplakt en een paar reflectortjes op de zijkant.
Geen probleem meer.
Dus ik kan weer een jaartje.
Op zich kleine probleemtje, en bij de W200 dus helemaal niets aan 't handje :)

HET KAN DUS WEL HE, in een keer goed zonder dat de wagen op alle fronten wordt afgekeurd...
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

:p Mijn eerste APK was ook zonder problemen, ook zonder enige voorbereiding. Ik was met mijn daily driver gegaan, en vroeg daarna hebben jullie nog tijd voor een oud gebakje ? Dat was geen probleem en een kwartier later was hij goedgekeurd. :p
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Suupperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..

en het klopt tonnie het was maar een relatief klein probleem waar die op afgekeurd was..
Totaal niets te klagen denk ik he..
Op naar de volgende keuring..

greetttzzz Ingridje
Ruud
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2003 08:14
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Ruud »

:( :( :( :(

Mijn trots staan op dit moment bij de garage voor de keuring. Dit is de eerste keuring sinds ik hem in mijn bezit heb dus erg spannend. Ik heb hem gebracht bij een garage bij mij in de buurt die veel APK's en kleine werkzaamheden doen.

Tot nu toe is de mobiele telefoon nog niet afgegaan..............ze bellen namelijk als er serieuze shit is.


Ruud
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
wittenaar
Site Admin
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 mei 2003 15:31
Locatie: Daarlerveen

Bericht door wittenaar »

Ruud schreef::( :( :( :(

Mijn trots staan op dit moment bij de garage voor de keuring. Dit is de eerste keuring sinds ik hem in mijn bezit heb dus erg spannend. Ik heb hem gebracht bij een garage bij mij in de buurt die veel APK's en kleine werkzaamheden doen.

Tot nu toe is de mobiele telefoon nog niet afgegaan..............ze bellen namelijk als er serieuze shit is.


Ruud
SUC6 Ruud!
wittenaar
Site Admin
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 mei 2003 15:31
Locatie: Daarlerveen

Bericht door wittenaar »

Hoe is het gegaan Ruud?
Ruud
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2003 08:14
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Ruud »

:( :(


Nou niet erg best!!!

Dit lijstje kreeg ik mee om te verbeteren:

-Achter is de remvertraging hoger als voor
-Links geen handremvertraging
-Koplampen moeten afgesteld worden
-Lekkage + speling op stuurhuis
-Gastank moet vrijgemaakt worden voor de herkeuring. (hier zit namelijk een traanplaat kap overheen.


Ik kan aan de slag dus. Tips en adviezen zijn van harte welkom!
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
wittenaar
Site Admin
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 mei 2003 15:31
Locatie: Daarlerveen

Bericht door wittenaar »

Hoi Ruud,

Jammer :(

Kijk ff voor de remmen onder het topic Remmen in het technische forum

Gasttank vrijmaken, ja, de wagen staat op papier als open wagen, en moet dus ook als zodanig aangeboden worden, ik heb normaal op m'n W200 een hardtop zitten, maar die moet er elke keer voor de APK af

Voor de rest heb ik geen ervaring mee, maar is vast wel wat op het forum te vinden.

SUC6
Ruud
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2003 08:14
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Ruud »

Nog meer APK ellende. Ik ben in de afgelopen weken jaren ouder geworden.

Na de APK had ik het volgende lijstje opgekregen:
1-Achter is de remvertraging hoger als voor
2-Links geen handremvertraging
3-Koplampen moeten afgesteld worden
4-Lekkage + speling op stuurhuis
5-Gastank moet vrijgemaakt worden voor de herkeuring. (hier zit namelijk een traanplaat kap overheen.

De afgelopen tijd aan het zwoegen geweest:
1-Ik heb een betonblok achter in de laadbak staan.
2-Opgelost.
3-Moet de garage maar even voor mij doen.
4-Speling verholpen en de slang laten repareren.
5-Kap is verwijderd, hiervoor moest ik ook mijn rolbar deels demonteren.

Gisteren een nieuwe keuring. Haal ik gisteren de Dodge op krijg ik weer een nieuwe mega lijst op. Blijkt er gisteren een Knakker van het RDW bij de garage langs te zijn geweest voor een steekproef van een andere auto. Dan trekt zo'n mega bak de aandacht gaat die eikel een lijst punten opnoemen. Die gasten van de garage in de stress. Hier de lijst:
1-Sidebar moet er af, deze zit over het chassisnumeer heen.
2-Door de remmentest is het betonblok naar voren geschoven, nu krijgen ze de klep van de gastank niet open om de terugslag klep te testen.
3-De uitlaat. (deze stopt onder de laadbak)
4-claxon (mag niet meer tonig zijn)
5-lekkage stuurhuis
6-de 6 lampen op het dak, de 5 lampjes in het zonnescherm en de 2 lampjes die op stangetjes op de bumper gemonteerd zijn, zijn verboden en moeten verwijderd worden. Bij een steekproef gaan ze zelfs draden doorknippen.
7- er staat ook iets over stadslicht, ik weet niet of ze daar punt 6 mee bedoelen of het zelfde gedoe wat Tonnie heeft gehad.
8- Gordels.

Na een discussie waar ik het vorige keurigsrapport er bij haalde zakte de moed echt diep in mijn schoenen. Ik wil vrijdag namelijk een weekend weg met de Dodge met een paar man en wat troep in de laadbak...........

Gisteren avond direct na het eten begonnen met zwoegen.

Als eerste naar de Praxis in de buurt gereden. Een jongen was zo aardig om mij even te helpen met een elektro heftruck. Deze kon het blok beton net iets verschuiven zodat ik het klepje van de gastank kon verwijderen.

Daarna de sidebar verwijderd. (die is echt mega zwaar)

Hierna was de uitlaat aan de beurt. Ik heb hier een klein bochtje op gezet dat ik nog had liggen. Het is niet echt super maar ja.

Ik heb de oude compressor van de claxon weer gemonteerd en 2 hoorns losgenomen dus nu heb ik nog maar een 1 tonigehoorn.

Daarna het stuurhuis schoongemaakt, de reden dat ze lekkage op het stuurhuis opgaven was dat het stuurhuis vet was. Na uitgelegd te hebben dat ik de slang had laten repareren en het dus niet meer kan lekken.

Hierna de lampen zo veel mogelijk verwijderd/gedemonteerd. Gelukkig heeft de vorige eigenaar al een soort stekker systeem gemaakt dus kon ik de lampen op het dak in zijn geheel verwijderen. De bolletjes van de lampjes in de zonneklep heb ik verwijderd.

Gelukkig heb ik vorige week bij Willem in Oegstgeest een set gordels opgehaald. Deze heb ik in het donker mbv zaklantaarn lampje zo goed en zo kwaad als het kon geinstalleerd. (het betere McGuyver werk, ik heb namelijk Volvo stoelen).

Het was dik na elven voordat ik klaar was.

Dit alles heeft op de parkeerplaats van de garage plaatsgevonden aangezien op mijn vertrouwde parkeerplaats nu kermis is.


Hopelijk komt hij er nu wel door....................
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

Zou het niet zo zijn dat de APK Keurmeesters een hekel hebben aan onze Dodges?.Ik begin hier nu zo langzamerhand wel in te geloven. :angry: Ze leggen op alle slakken zout,en als er geen problemen zijn zoeken ze het wel. Het lijkt zolangzamerhand wel een ontmoedigingbeleid, maar laten we ons niet uit het veld laten slaan,en gewoon doorgaan met onze hobby :D De aanhouder wint !!!! STERKTE
Greeeeetz Nico
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
roja
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mei 2002 12:15
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door roja »

Hallo mede Dodge verslaafden,

Als ik alle verhalen zo lees van iedereen betreffende APK keuringen wordt ik doodziek van die APK mensen.

Niet iedereen zit in zo'n superconfortabele positie als ik dus. Mijn zwager is nml. APK keurmeester en ik heb nooooit problemen.

Iedereen helpt hier iedereen blijkt wel dus als er vragen zijn of echt onoverkomelijke problemen met bepaalde keurmeesters; stel je vragen en ik leg ze dan wel weer voor aan mijn prive keurmeester. Wie weet komt de oplossing dan wel vanzelf!

Have fun en sleutelplezier,

Roy
Looking for another Dodge
Ruud
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2003 08:14
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Ruud »

The story goes on..................

Gisteren werd ik om 15:30 gebeld door de garage met de mededeling dat de Dodge nog niet goedgekeurd is !!!!

Ik werd echt gillend gek. De opmerkingen waren:
1-de gordels blokkeren niet
2-CO2 waarde te hoog

Ik om 16:00 als een speer in de auto en naar de garage toe. Om 16:30 bij de garage aangekomen. Hier ben ik een pittige discussie over de co2 waarde aan gegaan. Ik was echt woest dat ze daar nu pas mee op de proppen kwamen tijdens het 3de bezoek aan de garage en niet tijdens de eerste keuring.

Ik heb binnen 15 minuten heupgordels ingebouwd en daarna hebben ze hem toch nog afgemeld om een paar minuten voor 17:00........................


Pffffffffffffffffffffffffff eindelijk.

:) :) :) :)
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
Plaats reactie