Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

blauwe kenteken platen

smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Wie weet waar ik die kleine blauwe kenteken platen kan bestellen zonder gezeur over de vermelding op de kenteken papieren.

Klaas
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

en als je dat dan hebt krijg je dan geen gezeur bij de apk? Ik heb ze bij brezan besteld en ze vroegen niets eens naar het kentekenbewijs ,paar dagen later had ik ze binnen ,maar goed de auto is van 76 en had dus al blauwe platen



Edited By bastian on 1270672838
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Gewoon naar de Brezan gaan o.i.d. en een setje ONGEKEURDE blauwe platen bestellen. het mag allemaal wel niet en met de APK moet je ze even wisselen maar op de openbare weg moet het toch wel heel gek lopen willen ze je er op bekeuren.

Ik rijd ook al een tijdje met gewoon gele 18.2 platen rond en ben laatst ook al aangehouden, die politieagent had zelfs de kentekenpapieren in de hand en zat nog met de zaklamp te schijnen op de plaat (en dan moet ie toch wel gezien hebben dat er geen stempels e.d. in staan) maar bekeuren ho maar.. :)
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja vreemd ja ,dat viel mij ook al op bij die blauwe platen van de Brezan :er staat geen rijkskeurmerk (meer) in met dat leeuwtje zoals die oude van mij dat wel hadden , ik naar de apk herkeuring heen en die vroeg alleen aan mij of de platen origineel waren en keek niet eens verder
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

bastian schreef:ja vreemd ja ,dat viel mij ook al op bij die blauwe platen van de Brezan :er staat geen rijkskeurmerk (meer) in met dat leeuwtje zoals die oude van mij dat wel hadden , ik naar de apk herkeuring heen en die vroeg alleen aan mij of de platen origineel waren en keek niet eens verder
Da's helemaal belachelijk natuurlijk, als APK-Keurmeester dien je wel te weten dat het op kenteken moet staan als er 18.2 platen op zitten..

Ik ben zelf ook APK keurmeester maar ik rijd ook rond met 18.2 platen... maar ik wissel ze wel even om voordat ik 'm afmeld :)
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Een tijdje terug heb ik ergens gelezen dat de blauwe 18.2 platen niet eens officieel bestaan? Terwijl ik toch echt zo'n blauw setje op mijn Barracuda heb zitten, compleet met keurmerk erin!
Je hebt ook nog de (donker)blauwe platen voor op de klassiekers. Die zijn een stuk kleiner dan de gele van tegenwoordig, maar groter dan de 18.2. Die blauwe platen mag je hebben als de auto van voor 1978 is én het kenteken bestaat uit 2 letters en 4 cijfers. Als je daar aan voldoet krijg je die platen met keurmerk er in.
De 18.2 platen krijg je alleen met keurmerk als er een 18.2 op het kentekenbewijs vermeld staat. Is dat niet zo dan kun je een plaat zonder keurmerk laten maken.
En zoals gezegd voor de apk even de officiele platen erop schroeven.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
gudo
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:54
Locatie: zegge

Bericht door gudo »

ej ronald

ik hoorde laatst dat ze voor de apk niet meer op kenteken plaat
hoevde telette
mat die kleine sijvers voor als je plaat verlore bent
dat daar ook niet meer op geled hoefde te worde
maar kijke ze dan nog wel naar type van de plaat
bij 1 van mijn dodges mag ik 18.2 plate voeren
en op die ander heb ik ze ook voor ligge
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

De duplicaatcode hoeft inderdaad niet meer overeen te komen met het kentekenbewijs dus je mag gewoon de oude platen er op hebben met de APK terwijl er een "1" als duplicaatcode op je kentekenbewijs staat. Daarbij MAG het nog steeds niet en kun je er een bekeuring voor krijgen als de politie je staande houd, hoe vreemd het ook is.

Echter is de soort kentekenplaat wel belangrijk, zolang er geen goedkeuring is voor 18.2 platen op je kentekenbewijs mag je die platen ook niet voeren op je auto. wat overigens niet wil zeggen dat je er snel mee aangehouden wordt, want volgens mij denkt de politie dat iedere Amerikaanse auto met die platen mag rijden...

Ze hebben bij mij vorige keer voldoende kans gehad om mij er op te bekeuren, er is alleen aan de plaat al voldoende te zien dat het een ongekeurde plaat is, dit is gewoon een kale gele plaat met het kenteken er op zonder de NL stempel en serienummertje. :)

Ik had er motorfietsplaten op en dat vind ik geen gezicht, en een normale lange GAIK plaat kan ik niet mooi kwijt tussen m'n bullbar dus dan maar 18.2 :p




Edited By Ronald on 1270805228
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo Ronald

En waar haal je die? Brezan hier in de buurt wil ze niet maken voor mij.

Klaas
Afbeelding
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Ik heb ze gewoon bij een automaterialenzaak (Schaftenaar Automaterialen in Zwolle) laten maken, is geen probleem in ieder geval, anders naar een andere Brezan gaan.. ongekeurde 18.2 platen hebben niets met je auto te maken officieel dus die moeten ze gewoon voor je maken.. het is jou verantwoordelijkheid wat je er mee doet..

Al vertel je ze dat je je naam op zo'n plaat wil hebben en je 'm op je auto schroeft, da's jou probleem. :)
Plaats reactie