Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

apk afkeur - niet goed dus

beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

niet te moeilijk doen, neem een stuk vierkante kokerbalk en sla die er strak tussen.
wel te verstaan tussen de laadbak en het chassis, en net zo lang als de bak breed is.

groetn uut ainrom
groet'n oet ainrom
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

de balk :p
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en nieuwe stukken laten maken

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Moi Klaas,

je bent weer goed bezig ja :p

Vind het een hoop APK gezeur, maar hoop dat je hem snel door de keuring krijgt

groetjes Henk
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

ja ben het er ook niet echt mee eens, maarja anders had ik het toch een keer moeten doen, dus dan nu maar
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

weet iemand of de onderkant van de dorpels compleet afgelast moet zijn voor de apk

of zou mijn dodge met dit "vakwerk" :p ook gekeurd kunnen worden ...?
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

helemaal goed! nog even een laagje underbody coating er over en het gaat weer jaren mee!
groet'n oet ainrom
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

nou bijna gekeurd, nu is het remverschil tussen links en rechts achter te groot, rechts is helemaal gesteld en de schoenen staan helemaal strak. toch remt die minder als links, terwijl alles daar helemaal vrij loopt. Achter al opnieuw ontlucht, mocht allemaal niet helpen, (rechts voor zit trouwens een nieuwe remleiding op) zouden de remzuigers vast zitten of zo ..?

nou dat weer zucht......




Edited By smoky on 1310057639
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

* Status update *
en de frustratie even wegschrijven wil soms helpen :D

alles is gemaakt ik krijg alleen het remverschil tussen links en rechts achter nog niet goed.

op aanraden van mijn huidige garage, een andere garage gezocht zonder remmenbank.

dus ik denk daar laten keuren geen probleem
nu ben ik vandaag bij die andare garage geweest, en "verrassing" afgekeurd op maarliefst 4 punten :p

-achter in de laadbak is de vloer er nog uit want hier heb ik nieuwe stukken in gelast - de vloer van de laadbak moet dicht zijn.

-de remleiding over de achteras ligt niet goed vast.

-links en rechts voor te veel speling op de wiellagers
deze moest ik maar even stellen .. jaja

-de remschijf linksvoor is vettig, komt omdat ik met smeren de vetspuit niet goed op de nippel had zitten, en nu door het rijden komt dat vet er uit gevlogen in het midden van de schijf zeg maar, dus de buitenrand is vettig. (mijn verklaring van het smeren van de lagers vond men niet voldoende)

de remmen waren goed :D

ik vind het wel een groot verschil, mijn eerste garage maakte van al deze punten geen probleem, we hebben zelfs voor de keuring de wiellager speling bekeken, en er werd gezegd nee meneer dat is geen probleem, dat mag die hebben een beetje speling hebben ze allemaal.

mag dit nu wel of niet voor de apk..?
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


Dus we zijn weer lekker opgeschoten vandaag :(
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

sinds wanneer is de laadbak een onderdeel van het dragende deel van het chassis??
dit zou gewoon door de apk moeten komen.
vet op de remschijf in nooit goed dus inderdaad gewoon afkeur, even schoon maken toch?
voor de rest kleine puntjes.
de mijne is net door de apk heen met een aandachtspunt op papier, dat hij niet loopt op benzine.
een bevriende apk keurmeester van mij had hier nog nooit eerder van gehoord.
zo zie je maar elk garage heeft zijn eigen gedachten over de apk punten.
groet'n oet ainrom
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

kan je huidige garage niet even de stekker uit de remmenbank halen :p
doet het keuringsstation waar ik mijn autos laat keuren ook als ie het op de remmenbank net niet haalt.
bij een eventuele steekproef zeggen ze dan dat de remmenbank stuk is :laugh:
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
poepie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2010 10:31
Locatie: den bosch

Bericht door poepie »

ja maar wie houdt wie voor de gek dan
mike meijer
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

bij zo'n garage ben ik ook geweest, als hij net teveel verschil heeft voor de goedkeuring halen ze de stekker er uit met de steekproef. had 5 jaar terug dat de parkeerrem teveel verschil had maar dat moest ik wel repareren. links deed het wel en rechts totaal niet.
groet'n oet ainrom
Plaats reactie