Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

apk afkeur - niet goed dus

smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

bij mij is achterste dwarsligger (zeg maar onder de klep van de laadbak) doorgeroest, deze moet gelast/vervangen worden, nou dacht ik dat je zelf niet aan je chassis mag lassen, weet iemand hoe dat zit ?

verders lijkt deze met de 2 bouten vast te zitten dus ik dacht misschien kan ik hem wel vervangen ipv lassen of heb ik dat verkeerd gezien ?

mvg Jan
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Nieuwe balk inzetten en bouten of klinken ,ga geen laswerk aan je chassis verrichten ,het ladderframe is flexible en moet dit ook blijven.
Suc6 met de reparatie :)
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Ja, maar het gaat hier om een dwarsligger die over het chassis ligt he. de apk keurmeester zei dat ik die gewoon mocht lassen :( dus dan weet ik het ook niet.
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

over het chassis? heb je ook foto's ?
bij mij zit onder de laadklep geen balk over het chassis, alleen een balkje 70cm verder terug waar o.a. de schokbrekers aan vast zitten.

groetn uut ainrom
groet'n oet ainrom
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

ik heb er nog eens onder gelegen, het lijkt mij de laadste balk van de laadbak te zijn, dan zou ik de laadvloer los kunnen halen en er van boven uit een nieuwe plaat in kunnen lassen.

toevallig vanmiddag idd een paar foto's proberen te maken.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Heb nog eens verder gekeken maar ik vrees dat het wel eens de laadste 2 jaar van deze dodge kunnen gaan worden :( :(
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

als het de laadbak is mogen ze hem niet afkeuren dit is geen dragend deel.

groetn uut ainrom
groet'n oet ainrom
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

je laadbak mag volgens mij behoorlijk rot zijn . Is idd niet dragend
anders zou mijn dodge al lang af gekeurd moeten zijn

gr
76 w200 340
76 w200 360
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Zo te zien aan de foto`s is het van de laadbak en daar mogen ze hem niet op afkeuren!
Dus ik zou teruggaan naar de keurmeester.
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Betere apk garage zoeken.
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Tja ik ga al jaren naar deze garage, met al mijn auto's. Nooit problemen mee gehad hij zegt dat het een dwarsligger van het chasis is, maar ook zoals ik het kan zien is het een balk van de bak weermee de bak op het chassis vast zit, misschien moet ik de discussie eens aangaan dan.



Edited By smoky on 1306829177
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Zou wel een aanbeveling kunnen zijn maar geen afkeur,laadbak staat los van het chassis.
@ keurmeester Pearl heeft ook brillen voor Apk :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

tja ik zal eens kijken of ik niet ergens een tekening kan vinden, waarop te zien is dat deze balk geen onderdeel van het chassis is. kan ik hem dat onder z'n neus duwen :angry:
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

als je onder de dodge staat/ligt dan is het vrij duidelijk dat dit een ladder chassis is.
alles wat er op staat mag behoorlijk rot zijn, mits het nog goed vast zit aan het chassis d.m.v. bouten van voldoende sterkte. de bak steunen mogen niet ingezakt zijn of los liggen.

groetn uut ainrom
groet'n oet ainrom
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

En los daarvan zijn er voor balken regels over hoever ze verrot mogen zijn. deze valt daar nog wel binnen als ik dat zo zie, ook al was het een onderdeel ervan
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Theft_eXP schreef:En los daarvan zijn er voor balken regels over hoever ze verrot mogen zijn. deze valt daar nog wel binnen als ik dat zo zie, ook al was het een onderdeel ervan

ja maar het is wel erger dan dat het op de foto's lijkt hoor, vanaf de chassis balk naar de buitenkant van de bak, (wat je net niet goed op de foto kan zien) daar vallen de stukken als uit als het hard waait ???
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Plaats reactie