Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Zwaailamp balk

Cris
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2005 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door Cris »

Hallo allemaal
Heb een vraagje.
Ik heb op mijn Dodge een grote oranje zwaailampbalk zitten en nu hoor ik van diverse mensen dat het niet mag??? Wie kan mij vertellen of ik die zwaailampbalk erop mag laten zitten of niet.Zie deze foto
Mijn Dodge :)

Groeten

Cris




Edited By Cris on 1116625345
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Dat zou jammer zijn! Ik wilde net een blauwe op mijn dak zetten. Leek me wel handig bij stoplichten.
dodgefanaat1985
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
Locatie: nieuwegein

Bericht door dodgefanaat1985 »

Volgens artikel 29 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 mogen motorrijtuigen die in gebruik zijn bij politie en brandweer of als ambulance en andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten (zie bij artikel 5.3.15) zijn voorzien van blauwe zwaai- of knipperlichten.

- Motorrijtuigen mogen volgens artikel 30 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 zijn voorzien van oranje zwaailichten, mits het voertuig wordt gebruikt om de volgende werkzaamheden uit te voeren:a. werkzaamheden ten behoeve van wegen;b. repareren, bergen of slepen van voertuigen;c. vervoeren van ondeelbare lading.Verlichte reclame-aanduidingen of verlichte borden voor de aanduiding van het soort vervoer, zoals taxi en ambulance, zijn op voertuigen toegestaan mits de verlichting niet verblindend is en door middel van een afzonderlijke schakelaar is te bedienen.

© RDW (opgemaakt door RDW)
dodgefanaat1985
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
Locatie: nieuwegein

Bericht door dodgefanaat1985 »

met andere woorden blauw mag niet en orange wel,

als oom agent wat te zeuren heeft dan zeg je dat je vaak ondeelbare ladingen vervoerd
XS-Denied
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 mei 2003 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door XS-Denied »

dodgefanaat1985 schreef:met andere woorden blauw mag niet en orange wel,

als oom agent wat te zeuren heeft dan zeg je dat je vaak ondeelbare ladingen vervoerd
juustem.
of dat je vaak moet slepen.


Ik heb ze zelf ook in m'n andere auto. ford taunus.
al 7 jaar of zo. geen probleem gehad.
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
dodgefanaat1985
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2005 21:26
Locatie: nieuwegein

Bericht door dodgefanaat1985 »

ja presies smoesjes genoeg te verzinnen ik heb er ook 2 zwaailampen op staan en was met de keuring zelfs geen probeem dus bestgelopen orr
Cris
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2005 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door Cris »

oke jongens bedankt voor de info vond het jammer als ze eraf moesten. Maakt de auto weer af

Greetz

Cris
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Volgens mij mag je er ook blauwe zwaailichten erop hebben zolang ze maar uit zijn..

Ton
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Dat is een mooie zwaailampbalk die je hebt

Ik kwam ongeveer 2 weken geleden bij de Velser tunnel een W200 tegen die gebruikte m om te groeten...

Een prachtig gezicht :inlove:
dodgew200army
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:03
Locatie: Naarden

Bericht door dodgew200army »

Ik het er ook een oranje balk op zitten en zat met dezelfde vraag of het wel mog heb het na gevraagd en oranje is geen probleem zolang je ze alleen maar gebruikt als je bij een onveilige situatie staat

ik ben op dit moment andere kappen aan het zoeken want wil graag rode erop hebben inverband dat ik mijn dodge w200 in militaire politie wil maken
it's the size op the Toys that sepperates the man from the boys

Dodge W200 1976
Dodge WC54 1943
Plaats reactie