Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

LPG op kenteken laten zetten - over de weg? - over de weg?

cootje007
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2009 10:50
Locatie: gouda

Bericht door cootje007 »

Hallo mensen!
Ik ben in het bezit van een W200 ambulance welke ik binnenkort APK wil laten keuren.
Nu zit er een LPG-installatie in die niet op het kentekenbewijs staat (staat alleen een B, geen G). Ik begreep dat alleen de RDW dit kan doen en dat betekent voor mij dat ik naar Roosendaal moet (dichtst bijzijnde) en hiervoor zo’n 40 km. moet rijden.

Nu vroeg ik me af of iemand weet of je de auto daar heen mag rijden (zonder apk, zonder LPG op kenteken dus), of dat je persé hele toestanden moet gaan regelen om die 3-tonner daar te krijgen? Misschien omdat je met dit doel rijdt dat de politiemensen een uitzondering maken?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Groet, marco.
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Volgens mij kun je van de RDW een ééndags-kenteken krijgen waarmee je naar en van het keuringsstation mag rijden.

Of je neemt de oproep voor de keuring mee?

Wil je geen risico lopen, zet dan de auto op een aanhanger.

Verder zou je de LPG-installatie buiten werking kunnen stellen (d.w.z. gasleiding niet op de carburateur aangesloten en goed afsluiten) en op benzine naar de RDW rijden. Daar het gas weer aansluiten en keuren maar.

Of je neemt de gok dat de politie even geen tijd heeft om ouwe amerikanen van de weg te plukken.

Gedoe is het altijd.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Waarom bel je (of mailen) niet effe met de RDW?
Weet je gelijk hoe het zit.

www.rdw.nl
Gerhart
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

Contact met RDW zoeken,
Zij kunnen je een vrijwaardingsbewijs geven inclusief tijdelijk kenteken enz enz enz.
dan mag alles legaal, zolang je maar vanaf je huis naar de RDW rijd.
en met Gas ??
Ben benieuwd of het lukt om het op kenteken te krijgen, mijn ambulance moet ook eigenlijk nog op gas, maar kost wat veel om het te laten doen. dus is er nog niet van gekomen.
Jan
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Als je gasinstallatie al wat ouder is, bespaar dan de moeite maar om naar de RDW te gaan..

Hoe oud is de installatie?
cootje007
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2009 10:50
Locatie: gouda

Bericht door cootje007 »

de installatie is nog geen 5 jaar oud volgens mij, dus dat moet het probleem niet zijn..

ik ga inderdaad de RDW wel eens even bellen/mailen om te vragen naar de mogelijkheden..

ik laat nog wel weten hoe het allemaal gegaan is..

bedankt!
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

cootje007 schreef:de installatie is nog geen 5 jaar oud volgens mij, dus dat moet het probleem niet zijn..
Ik ben bang dat dat juist wel het probleem is...
cootje007
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2009 10:50
Locatie: gouda

Bericht door cootje007 »

???

Je gaat me toch niet vertelen dat dit inhoudt dat de LPG-installatie té oud is voor een RDW keuring??
Wat zijn hierin de regels? Enig idee?

Zou een sof zijn... mag er straks een nieuwe installatie in ???
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Ouder dan 2 jaar kun je wel vergeten in ieder geval voor de verdamper, tank en afsluiters.
Plaats reactie