Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

gele kentekenplaten en apk?

beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heey dtb'ers,

ik heb zoals een aantal van jullie weten heb ik een restauratie projectje (w200) in de schuur staan maar ik wil er binnenkort mee voor de apk, nu komt het, ik heb nog geen gaik platen.
er zitten gele kentekenplaten op ZONDER blauw vakje aan de linkerkant.
zou hij hier mee door de apk komen??
ik wil er eigenlijk 18.2 blauw op hebben maar dan moet hij naar het rdw en dat kan niet want er zit geen apk op.
wie heeft raad???
groet'n oet ainrom
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

met die platen mag je niet meer rijden..

Maar, een setje nieuwe kost maar 20 euro :)
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

Het gaat er om of ik zo met de w200 door de apk kom.
Heb even nagevraagd wat geleplaten kosten en dan kom ik op 45euro.
Ik vind het een beetje zonde om eerst gaik platen te bestellen en later 18.2 blauw.
Dan heb ik de gaik platen voor de sier liggen.
groet'n oet ainrom
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Volgens de regels kom je nu niet door de apk.
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

45 euro? dat heb ik nog niet eens betaald voor mn 18.2 platen. normale gele platen kosten maar een tientje per stuk ongeveer.
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

@ Theft_eXP waar haal jij die platen weg dan? hij bij de plaatselijke platen handel kosten ze 45eu per set.
groet'n oet ainrom
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Waarom zet je geen blauwe platen op,of vraag een 1dag kenteken op bij de RDW en laadt hem op een ambulance en rij hem naar de garage?
Let wel,hij moet verzekerd zijn volgens mij.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

aan die optie's heb ik zelf ook al gedacht, maar zijn niet mogelijk.
1dag kenteken kan niet volgens het rdw omdat er al een nederlands kenteken op zit.
autoambu heb ik zelf wel alleen ik zit dan met de gewichten, ambu mag 2500kg wegen (eigen gewicht 600kg) dus 1900 kg laden, dodge weegt 2250 kg volgens kenteken, plus het rijd niet echt fijn.
die blauwe platen wil ik er ook op hebben maar dan de kleine 18.2 platen (amerikaans model)
en daarvoor moet ik langs het rdw om 18.2 op het kenteken te krijgen.
en ik vind het onzin en zonde van mijn geld om gele gaik platen te bestellen voor 1 dag en dan alsnog blauwe 18.2 te halen en de gaik platen weg te gooien.
groet'n oet ainrom
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

weet wel, 18.2 is geen garantie op dat je die krijgt! ik heb mazzel gehad met de keurmeester dat ik ze wel heb gekregen, een collega van hem vond dat ik ze niet mocht hebben!

maar, kan je niet via een garage groene platen lenen voor een dag?
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ja,dat kan ook nog. :laugh:
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Zo heb ik het gedaan, ff de platen mee en je kan gaan. Als je naar de rdw in de stad gaat, ben wel benieuwd naar de W200! moet je maar even een gil geven, want ik werk erachter :D
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

:) 18.2 platen heb ik ook geprobeerd bij de RDW maar dat krijg je niet voor elkaar. er passen ook caravanplaten op en een W200 is niet bepaald laag dat ze de grond kunnen raken dus ze vinden 't niet nodig om 18.2 op kenteken te zetten.

Ik rijd al een jaar rond met 18.2 platen met de originele GAIK platen bij me. al 2x aangehouden en 2x hebben ze naar de platen gekeken met de kentekenpapieren er bij. 't enige wat ze te mekkeren hadden was dat de kentekenverlichting zwak brande..

GAIK platen moet je toch hebben om 'm door de APK te krijgen, geen 18.2 op kenteken en wel 18.2 platen op de Dodge is gewoon afkeur, voor APK schroef ik gewoon de GAIK platen er weer ff op.
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

Heb gaik platen besteld en moet volgende week voor de apk.
groet'n oet ainrom
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Had al een keer een yopic geopend over kleine blauwe platen, heb ze nog steeds niet helaas.

Waar kan ik ze bestellen/kopen zonder gezeur dat het op kenteken staat?

Klaas
Afbeelding
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Ronald schreef::) 18.2 platen heb ik ook geprobeerd bij de RDW maar dat krijg je niet voor elkaar. er passen ook caravanplaten op en een W200 is niet bepaald laag dat ze de grond kunnen raken dus ze vinden 't niet nodig om 18.2 op kenteken te zetten.

Ik rijd al een jaar rond met 18.2 platen met de originele GAIK platen bij me. al 2x aangehouden en 2x hebben ze naar de platen gekeken met de kentekenpapieren er bij. 't enige wat ze te mekkeren hadden was dat de kentekenverlichting zwak brande..

GAIK platen moet je toch hebben om 'm door de APK te krijgen, geen 18.2 op kenteken en wel 18.2 platen op de Dodge is gewoon afkeur, voor APK schroef ik gewoon de GAIK platen er weer ff op.
ik ben heengegaan met de plaat op de plek waar normaal gesproken de nato haak zit. de plaat steekt dan wel boven de bumper uit, en met vaak dingen laden en lossen vouwd die dan steeds om, ben dus met een zwaar beschadigde plaat heengegaan, en heb hiermee 18.2 gekregen.

voor de liefhebbers, die bumper is te koop. heb inmiddels een andere gemaakt die sterker is
Plaats reactie