Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!

114-1006036480

Bericht door 114-1006036480 »

Hoi,

Laatst heb ik een trekhaak laten monteren en moest ik mijn papieren opsturen naar de RDW om de trekgegevens op kenteken te krijgen.
Nu doen die gasten natuurlijk weer moeilijk;
Ze zeggen geen gegevens te hebben van dit type auto voor wat betreft de trekgewichten en of ik even een verklaring kan overleggen van de importeur waaruit blijkt hoeveel de dodge mag trekken.
Nou kan de importeur dat niet afgeven omdat de w200 officieel nooit door hun is geimporteerd.

Wie heeft er al eerder een trekhaak gemonteerd en hoe is dit in zijn werk gegaan?
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Hallo allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met de RDW omtrent trekhaken?

Ik wil namelijk mijn trekhaak op kenteken laten bijschrijven, maar de RDW heeft geen typegoedkeuring van mijn auto. Komt er spontaan bij mij uit dat er wel degelijk een kenteken bij zit, dus ook een typegoedkeuring. Nu blijkt het dus te gaan om gegevens die ik van de importeur moet krijgen waarop staat hoeveel mijn auto (lees: W200) mag trekken. Af en toe heb ik echt het idee dat ze daar geen verstand van auto's hebben.

Na 3 telefoontjes (importeur vanaf 1988, importeur voor 1988) ben ik dus bij de TÜV-Nord in Vaassen aanbeland en zij willen mij wel een briefje verkopen waarop alle gegevens van mijn auto staan die de RDW nodig heeft. Maar dan moeten ze de trekhaak wel even zien waar dan een keurmeester $$$ aan te pas moet komen. Hij kijkt overigens alleen naar de trekhaak, niet naar de rest van de auto.

Ik heb geen idee of het op deze manier wil lukken, maar zodra ik verdere ontwikkelingen heb, dan meldt ik dat uiteraard weer op het forum.

Ben trouwens vergeten te vragen of zij ook het gevecht met de RDW aangaan. !STOM! :withstupid:

Maar als er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben, dan hoor ik dat graag....

Alvast bedankt.




Edited By Muis on 1103299730
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Ik heb ooit een W200 in Duitsland gevonden en meegenomen. Omdat op het Duitse kenteken een max. gewicht van 3600 kg stond, en ik geen groot rijbewijs heb, moest dat naar 3500 kg, maar dat kon natuurlijk zomaar niet, volgens dat stelletje paardebeffers (de RDW, dus). 't zijn daar nét mensen...

Derhalve de TÜV laten komen (duur grapje) en die de Fahrzeugbrief aan laten passen. Met die Duitser een beetje gekoehandeld over die trekhaak die er toevallig ook nog aanhing, met als gevolg dat ik met die Dodge nu 2500 kg mag trekken. RDW-meldcode 4913. Hopelijk heb je hier wat aan.
100-1032558016

Bericht door 100-1032558016 »

Hoi,
Ben ook bezich om de trekhaak op het kenteken te krijgen.
Heb verteld dat er bij de importeur geen gevens bekend zijn.

Waarschijnlijk willen ze de trekhaak wel op kenteken bijschrijven als ze meedere vergelijkbare auto's met overeenkomstige chasis nr hebben waar wel een trekhaak op kenteken is bijgeschreven.

Indien het voor jullie geen probleem is zou ik graag wat kentekennummers hebben van W200 uit 1977 waarbij de trekhaak op het kenteken is bijgeschreven zodat ik deze gegevens naar de RDW kan sturen zodat ze mijn trekhaak ook op het kenteken kunnen bijschrijven.

Gr
Wim
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Volgens mij is de meldcode daarvoor voldoende, en die heb ik heirboven al neergezet. :)
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Normaal heb je op je trekhaak een zwart plaatje zitten waarop het trekkende gewicht van de haak zelf zit. Moet die er bij op zitten, want die zit er bij mij namelijk niet op. Ik heb nog geen afspraak met de TÜV gemaakt, vind het namelijk zonde als ze zeggen dat ie zonder dat plaatje maar 750kg mag trekken, kan ik hem net zo goed niet bijschrijven. :joker:
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Zijn hier nog vorderingen mee gemaakt?
Ik ben namelijk ook al heel lang aan het zeulen met dat RDW maar krijg het nog altijd niet voor elkaar..
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

hallo,


zelf ben ik ook bezig met de trekhaak op kenteken krijgen.
ben onder tussen al even bij een nissan patrol aan het roven geweest voor een type plaatje met de gewichten er op.
die heb ik er ff op gepopt met de gegevens:
kogel gewicht: 100 kg
trekgewicht: 3500kg :cool:
zal wel zien wat ze bij het rdw zeggen hier in groningen.
volgens een kameraad van me zijn het dikke sijkers daar zo.
zijn er hier al vorderingen gemaakt?? ???


groeten,


beundehaas
groet'n oet ainrom
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Zie mijn topic bij "Techniek Algemeen"
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

heb t ook geprobeerd :de rdw heeft een verklaring nodig van de fabrikant wat de auto mag trekken,probleem is er is geen type goedkeuring van de w200 en w300in ons land en ook geen importeur (geweest),met alleen een typeplaatje van de trekhaak kom je er niet. t gaat ook om de bevestging aan de auto , volgens de wet van de rdw (meten in mijn geval met twee maten--> eerst schrijven dat auto apk gekeurd moet worden dan afgifte trekhaak kenteken ,toen ik apk keuring in orde had --->zie schrijven begin deze reactie) zou je dan naar een erkend aanhangerbedrijf gaan daar tekening maken keuren etc en dan naar rdw (mits bekend is wat auto trekken mag) en dat was in mijn geval 900 kg pfff laat maar zitten :(
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

mijn dodge had geen trekhaak steken, maar stond wel op papier (die grote ronde haak als trekhaak)

nu heb ik een achterbumper gekocht waar die dikke trekhaak opzit en waar met een dikke plaat een gewone auto trekhaak zit. weliswaar met nog een middensteun die naar het chassis loopt.

nu heb ik 2 gastanken onder de bak zitten en moest die middensteun weg. dus afgeslepen. ben naar de keuring gegaan, die keurmeester heeft 1 schop gegeven tegen de trekhaak en hup, goedgekeurd voor 2110kg (hetgeen op de papieren stond)

geweldig toch als je zulke oenen vind :p

als ik een krik onder de trehkaak zet en begint de auto omhoog te duwen, dan plooit de trekhaak gewoon om en beweegt de auto niks
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

fantasctisch ,zal mij eens in belgie in laten schrijven ,iemanad een adres over?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

bastian schreef:fantasctisch ,zal mij eens in belgie in laten schrijven ,iemanad een adres over?
dit moet zijn: Fantastisch,ik zal mij eens in laten schrijven en Belgie,iemand een adres over? :D
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

Nee

het moet zijn: Fantastisch, ik zal mij eens in laten schrijven IN Belgie,iemand een adres over? :D

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

bedankt patrick,erg attent, ik moet t doen met mijn zelf aangeleerde typ- kunst met twee vingers :D en als je in wallonie woont dat is t natuurlijk wel EN Belgique :D
Plaats reactie