Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!

limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

ik weet niet wat het betekent maar op mijn kenteken staat autonoom geremd 2380kg middenas geremd ook 2380kg en heb een orginele trekhaak niet zelfgemaakt
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Dus er is niet zoveel verschil in Belgie en Nederland:
In Belgie krijg je zonder problemen 2110 kg als maximum te trekken massa en in Nederland is de maximum te trekken massa: ongeremd 750 kg en geremd: 2380 kg.
Maar het zou leuk zijn als we nu naar zo'n 30 jaar eindelijk via Chrysler NL iets te horen krijgen over wat de fabriek ervan zegt.
Hoewel . . . was Chrysler niet één van die fabrikanten met financiële problemen?
Laten we positief blijven. Het gaat gewoon lukken!
En als dat zo is:
zodra de eerste W200 een 3500 kg vermelding op kenteken krijgt via deze methode, dan stel ik voor dat we 'en masse' allemaal tegelijkertijd de vermelding op het kenteken aanvragen.
Hebben die mannen bij de RDW ook eens wat nuttigs te doen.
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

@Fcapri: Zo'n plaatje hebben wij in NL er niet op zitten. In ieder geval niet op de mijne.

@Limbo: Autonoom is geloof ik een schamelaanhangwagen, en middenas is een tandemasser.

Juich maar niet te vroeg Rob. Ik moet nog maar zien of Chrysler NL ons aan officiele gegevens gaat helpen. Ik reken er niet op iig.
En als het lukt om iets in de usa voor elkaar te krijgen, dan is het nog maar de vraag of de RDW het accepteerd.
Ik denk zelfs dat ze eerder iets accepteren van de NL importeur als iets uit de USA.
Maar we gaan het gewoon weer eens proberen.
Niet geschoten is altijd mis.

Heb inmiddels de contactgegevens gevonden van het archief van Chrysler usa. Dus daar ga ik het ook nog even proberen.

Chrysler NL zou me terug bellen, maar dat is vandaag niet meer gebeurd. Dus óf ze zitten er serieus achteraan, óf ze zijn het alweer vergeten.......




Edited By Kurt on 1259609112
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Heb inmiddels wel bericht uit de USA van een mede-dodger dat volgens hem het trekgewicht van een W200 op 8000 lbs ligt. Dus dat zou dan 3632kg zijn.

Is dus nog niet officieel, maar wel hoopgevend.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Ben vanochtend terug gebeld door de alleraardigste dame van de Chrysler klantenservice. Maar helaas, ze kunnen niet aan de benodigde gegevens komen. Ze heeft het geprobeerd bij Chrysler Duitsland maar ook daar niets bekend van de W200.

Dus volgende poging word contact zoeken met het archief van Chrysler usa.
Word vervolgd......
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik ben ook net gebeld, Zelfde verhaal uiteraard,

Zij adviseerden om deze gegevens op te vragen bij de Chrylser Herritage Foundation,
Nou heb ik ergens op dit forum gelezen dat iemand dit ook gedaan had, heeft er inderdaad papieren voor gekregen, maar omdat het trekgewicht van de dodge vermeld stond in een bijlage en niet op de originele papieren wilde RDW dit niet accepteren, wellicht moeten wij hier ook even rekening mee houden,

@ Kurt, zal ik jouw mijn chassis nummer ook even mailen, (kan je beide vermelden, dubbel zoveel kans dat ze wat info hebben)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Laurens, ik heb toevallig net een email gestuurd naar Chrysler Heritage. Onze W's zijn beide van 1976 dus VIN zal niet veel verschillen denk ik.
Ik had dat andere topic ook gelezen, dus heb ze specifiek gevraagd om alle gewichten op 1 document te zetten, gestempeld en ondertekend.

Dus maar weer afwachten of dit gaat lukken.
Stel dát het lukt, en ik krijg een document van Chrysler Heritage dan kunnen we wellicht proberen om als extra nog even de echtheid van het document te laten bevestigen door Chrysler NL. Zij hebben ons immers doorverwezen naar die instantie. Met een schriftelijke bevestiging van Chrysler NL kan de RDW het echt niet meer weigeren lijkt me.
Maar eerst maar even afwachten of ik een document krijg....
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

:p
SPANNEND!!!!
:p
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
appie
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 aug 2008 22:08

Bericht door appie »

Ben zeer benieuwd, hoop op een goede afloop.
Wil ook graag de trekhaak op kenteken. :D

Gr Appie
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

dat het via chrysler nederland niet gaat lukken is oud nieuws, is hier iemand die de amerikaanse schrijfwijze machtig is en dit probeert via het adres dat achter op die grote service manual staat geschreven ? en zou die persoon dan meteen ook de gegevns van de W300 willen mee nemen? (ben in t verleden al vaker bezig geweest met dt trekhaak gedoe)ik kom toevallig vandaag uit zwitserland met een 3,5 ton wegende aanhanger , ik heb nota bene voor de lsva (tol voor 3.5 t + auto s ) mijn kenteken bij het loket aan de douane afgegeven en kon zonder problemen met de aanhanger erachter zwitserland in en weer uit , ik heb deugdelijke trekhaak met 6000 lbs bol en onze dodge w200 en w300 kunnen makkelijk een 3500 kg aanhanger trekken maar om dat nu eens aan het rdw wijs te maken .....
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Het is natuurlijk ook belachelijk dat de RDW die gegevens niet even opslaat ofzo. Ook al is het iemand gelukt om met fabrieksgegevens het trekgewicht op kenteken te krijgen, dan nog moet de volgende die met dezelfde auto komt ook weer zelf met die gegevens aan komen zetten. En de volgende ook weer. enz enz.
Slaat werkelijk nergens op natuurlijk.

Ik hoop dat het lukt om de juiste verklaring te krijgen uit de USA. De aanvraag heb ik gedaan. Het is nu wachten of ik wat opgestuurd krijg....

Als het allemaal succesvol verloopt, dan kan ik een standaard brief maken die anderen ook kunnen gebruiken om hun gegevens op te vragen. Dan is het een kwestie van je gegevens invullen op de juiste plaats, en versturen per email.




Edited By Kurt on 1259774157
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

in de service manual staat onder 22-8 : maxim 2000lbs towing voor alle w200 en maxim 7000lbs tow pkg voor de W200 met 8000lbs gvw
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

bastian schreef:in de service manual staat onder 22-8 : maxim 2000lbs towing voor alle w200 en maxim 7000lbs tow pkg voor de W200 met 8000lbs gvw
pkg = trekgewicht
gvw = gros vehicle weight oftewel voertuiggewicht plus toegestane lading.

Dit betekent dus vrij vertaald:
maximaal toegestaan trekgewicht is 3175 kg, mits het voertuig is gekeurd als voertuig met een eigen masse plus lading tot een gewicht van 3628 kg.
Omrekend naar de Nederlandse normen, zou je kunnen zeggen, dat als je een 'normaal' kenteken hebt, dus tot 3500 kg, dat je een maximaal trekgewicht zou mogen hebben van 3062 kg (alle waarden op hele kg naar beneden afgerond) oftewel ruwweg ergens tussen de 3000 en 3100 kg.
Dat zou toch moeten lukken?
Hebben we geen lid binnen de club die toevallig ook advokaat is?
Misschien kunnen we een procedure aanspannen om dit voor elkaar te krijgen?
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Probleem is dat een service manual geen officieel document is.
Als je wat geregeld wilt krijgen bij de RDW, moet je deze waarden op een door de fabrikant (officiele importeur) ondertekend document hebben staan.
Dat zijn nou eenmaal de (Europese) regels.

Als we eenmaal Chrysler zo ver krijgen om dat te regelen, is het bij de RDW ook geen probleem voor alle W200's in Nederland.
Ik weet dat de Unimog-club in Nederland zo de Nato-koppeling op veel types ook goedgekeurd hebben gekregen; een soort semi type-goedkeuring.
De RDW weigert in principe alle Nato-koppelingen.
Gerhart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

de mijne is een versie van 8000lbs (die 3628kg daar) maar in belgie dus gelimiteerd tot 3500kg omdat je anders een C rijbewijs nodig had.

immers als mijn dodge die versie is, mag die dus wel nog steeds die 7000lbs trekken hé, of de dodge nu gelimiteerd wordt of niet, hetgeen die maximaal mag trekken volgens fabrikant blijft gelden

het is immers een opgegeven waarde die u chassis, motor, bak en assen kunnen trekken en das hetgeen de keuring toch wil weten? en geen omrekening omdat die op 3500kg staat.

MAW: chrysler moet nu op papier zetten dat de amerikaanse 8000lbs versie dus ook 7000lbs maximaal mag trekken

die 8000lbs staat bij mij ingedrukt op die gross WT rating max
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodge/100_3797.jpg




Edited By fcapri on 1259874702
Plaats reactie